Nederlands MediaNetwerk

Rabobank blijft investeren in de wielersport. Daartoe is het sponsorcontract met de Rabobank Wielerploegen vier jaar verlengd tot en met 2016. Dit maakte Bert Bruggink, CFO van de Rabobank Groep, bekend bij de jaarlijkse presentatie van de Rabobank Wielerploegen in de Efteling. Het huidige contract loopt eind 2012 af.

Deze vroegtijdige verlenging onderstreept de langjarige betrokkenheid bij de wielersport: 'Als Rabobank houden we het volste vertrouwen in de toekomst van het wielrennen en in de kwaliteit van onze ploegen. Mede daarom presenteren de renners vandaag hun nieuwe Rabo-tenue. Samen met de contractverlenging, verwacht ik dat we daarmee weer zes mooie en inspirerende wielerjaren tegemoet gaan,' aldus Bruggink.

Naast enthousiasme over de sportieve successen heeft Rabobank ook vanuit zakelijke overwegingen besloten het contract te verlengen. Bert Bruggink: 'Wij merken aan alles dat dit sponsorproject voor ons goed uitpakt. Uit onderzoek blijkt dat veel Nederlanders en vooral ook onze klanten het erg waarderen. Het wielrennen past echt bij de Rabobank. Dit jaar hebben wij wederom de tussenbalans opgemaakt met als conclusie dat het goed is om er mee door te gaan. Tevens spreken we met deze verlenging het vertrouwen uit in de ploeg. Er staat nu een solide structuur, die toekomstvast is. We geven de ploeg zo de kans om structureel verder te bouwen. Talenten krijgen aldus de tijd om binnen de Rabobank Wielerploegen tot ontplooiing te komen.'

Met de contractverlenging is een jaarlijks bedrag gemoeid van 15 miljoen euro voor de Rabobank Wielerploegen. Daar komt jaarlijks voor de breedte van de wielersport nog zo'n 10 miljoen euro bij. Dit betreft vooral sponsorbijdragen van de lokale Rabobanken ter ondersteuning van verenigingen, wielerwedstrijden, Rabo Dikke BandenRaces en recreatieve fietstochten.

Het Rabo Wielerplan is een van de langstlopende projecten in de Nederlandse sportgeschiedenis. Sinds de start in 1995 van het Rabo Wielerplan - met daarin de Rabobank Wielerploegen - is veel gebeurd in de wielersport zelf en in de relatie tussen Rabobank en het fietsen. Bruggink: 'Vanaf het allereerste moment was onze bedoeling om het fietsen in de volle breedte te ondersteunen. Aan die doelstelling voldoet het Wielerplan nog steeds ruimschoots. De Rabobank Wielerploegen zijn daarin het meest zichtbare element en het is gelukt om de Nederlandse wielertopsport weer hoog op de internationale ladder terug te brengen.'

Bij de wielerpresentatie in Kaatsheuvel gaf Bruggink aan dat de Rabobank Wielerploegen bijdragen aan grote zichtbaarheid van de bank met een bijbehorende impact op (potentiële) klanten. Tegelijk internationaliseert het wielrennen verder, net als Rabobank. Bruggink: 'Ook onze buitenlandse kantoren maken daarom steeds meer gebruik van de hospitality-mogelijkheden die wielersponsoring biedt.' CFO Bruggink benadrukte dat de wielerploeg internationaal gezien een nog grotere rol van betekenis kan spelen in landen waar de Rabobank actief is.

Medewerkers in landen als Australië en Amerika (Californië) hebben aangegeven toegevoegde waarde te zien in de inzet van de Rabo Wielerploegen op eigen bodem. Tegelijk is de gedragenheid binnen de Rabobank in Nederland voor de wielersport onverminderd groot: 'Vrijwel alle lokale banken menen dat Rabobank door moet gaan met wielersponsoring. Al met al dus meer dan voldoende redenen om als raad van bestuur in te stemmen met een contractverlenging van vier jaar tot en met 2016.'

www.rabobank.nl
www.rabosport.nl

Weergaven: 67

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden