Nederlands MediaNetwerk

Een zoete stem klinkt uit de radio. The Bright Side of Life? Daarvoor moet je in Zuid-Limburg zijn. Werk in overvloed, de huizenprijzen zijn een stuk lager dan elders, de kwaliteit van leven is er top. Maar niet voor iedereen. Diezelfde zoete stem heeft een scherpe en zure boodschap. Ze roept alleen Nederlanders op om naar de website www.zuidlimburg.nl te gaan. Blijkbaar zijn mensen met een andere nationaliteit minder welkom. Op zich al verbazingwekkend. En de keuze voor een Engelstalige slogan wordt dan helemaal onbegrijpelijk. De website zelf heeft weer een andere boodschap met een uitgebreid onderdeel voor expats en verhalen over een internationale school. Wie snapt het nog? Is deze radioreclame discriminatie of dom?

Weergaven: 2309

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Jo Janssen op 27 September 2010 op 14.03
Henriette
Dat had ik zelf ook al geconstateerd, hoewel het wat moeilijk uit je tekst te achterhalen is. Wat mij in het verkeerde keelgat schoot, is de suggestieve titel van je post en de daaruit voortvloeiende connectie met discrimerend gedrag bij Limburgers. Dat deze radiospot niet de prijs gaat winnen voor meest geweldige reclameuiting ben ik met je eens...
Reactie van Henriette Sulmann op 27 September 2010 op 13.51
Heren,
Zoals ik zei, gaat het niet om de website: die is uitstekend. Het gaat om de tekst van de radiocommercial waarin alleen Nederlanders worden aangesproken. Letterlijk.
Ik houd het dan ook op een vergissing in de radiocommercial. De site en de campagne zijn niet discriminerend.
Reactie van Patrick de Groot op 27 September 2010 op 0.23
Helemaal eens met Jo!
Reactie van Jo Janssen op 23 September 2010 op 11.05
Ik houd het toch even op Engelstalig: don't jump into conclusions. Ik constateer dat je de website www.zuidlimburg.nl hebt gelezen. In dat kader is het vreemd te lezen dat je vindt dat de campagne uitsluitend op Nederlanders gericht is. Er zit een button op de site die verwijst naar de Engelstalige zustersite www.maastrichtregion.com. Deze is gericht op niet-Nederlandstaligen, over het algemeen zitten daar veel niet-Nederlanders tussen. Eerlijk gezegd snap ik niet hoe je tot de conclusie komt dat hier een discriminerend element om de hoek komt kijken.

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden