Nederlands MediaNetwerk


JCDecaux maakte deze week prima cijfers over het eerste kwartaal van dit jaar bekend. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Diemen en sprak met
René Witzel, directeur
JCDecaux Nederland.
Dag René, hoe is het met je? “Jawel. Het gaat goed met JCDecaux en met mijzelf. Ik ben een gelukkig mens.”
Mooie cijfers... Vertel alles! “De eerste tekenen waren al eerder zichtbaar, maar in het eerste kwartaal van 2010 heeft het herstel zich doorgezet. Met deze fraaie cijfers van de JCDecaux Groep als gevolg. Ik wil echter wel een kanttekening plaatsen. De recessie deed in veel landen eerder zijn intrede dan in Nederland. Het herstel komt hier dus ook wat later op gang – de kredietcrisis ijlt nog na.”
Hoe kijk jij naar reclamebestedingen voor de rest van 2010? “Wat betreft de buitenreclamebranche blijft het koffiedik kijken. JCDecaux heeft weinig last gehad van de crisis; wij zijn bijvoorbeeld ook voortdurend blijven investeren in de kwaliteit van onze objecten en in verduurzaming van onze bedrijfsvoering. Maar diverse andere spelers in onze branche zijn wel zwaar getroffen. In een relatief kleine markt is de financiële situatie van een klein aantal marktpartijen al van invloed op de resultaten van alle mediapartijen. Het aanbieden van producten tegen extreem lage prijzen, zoals dat door enkele mediabedrijven wordt gedaan, zorgt ervoor dat het herstel op korte termijn wordt vertraagd. Wel verwacht ik dat de oplevering van de onderzoeksresultaten van het buitenreclameonderzoek in het najaar een positief effect zullen hebben en voor JCDecaux in het bijzonder. Ik verwacht dat de nieuwe bereikcijfers de kracht van ons medium bevestigen en de positie van JCDecaux als aanbieder van de kwalitatief sterkste netwerken onderstrepen. Ik vind het overigens bijzonder positief dat alle exploitanten in dit onderzoek hebben geïnvesteerd terwijl toch sprake was van een financiële crisis.”
JCDecaux loopt ook nogal voorop als het gaat om verduurzaming van de publieke ruimte. Wat zijn de laatste wapenfeiten? “Investeren in een duurzame openbare ruimte met kwalitatief hoogwaardig stadsmeubilair is verweven met alle facetten van de bedrijfsvoering van JCDecaux. We hebben recent een overeenkomst gesloten met Eneco, die inhoudt al onze objecten overgaan op Windstroom. Dat is de schoonste vorm van energie die op dit moment beschikbaar is. Bovendien introduceert JCDecaux op korte termijn publiek toegankelijke oplaadpunten voor elektrisch vervoer in ons stadsmeubilair. JCDecaux heeft inmiddels elektrische voertuigen in gebruik en heeft een forse order lopen voor een nieuwe reeks elektrische wagens. Daarnaast heeft JCDecaux in samenwerking met Ziut, het voormalige Liandyn, een dimmer ontwikkeld die in onze objecten wordt geplaatst. Hiermee wordt 30 tot 40% energie bespaard per object.”
Wat is het laatste nieuws? “Het laatste nieuws is dat JCDecaux in het derde kwartaal van 2010 gaat verhuizen van Diemen naar Amsterdam. Het nieuwe pand biedt ons meer mogelijkheden onze operatie verder te verduurzamen. We streven naar een CO2-neutrale bedrijfsvoering op een toplocatie.”
www.jcdecaux.nl

Weergaven: 276

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden