Nederlands MediaNetwerk


JCDecaux maakte deze week prima cijfers over het eerste kwartaal van dit jaar bekend. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Diemen en sprak met
René Witzel, directeur
JCDecaux Nederland.
Dag René, hoe is het met je? “Jawel. Het gaat goed met JCDecaux en met mijzelf. Ik ben een gelukkig mens.”
Mooie cijfers... Vertel alles! “De eerste tekenen waren al eerder zichtbaar, maar in het eerste kwartaal van 2010 heeft het herstel zich doorgezet. Met deze fraaie cijfers van de JCDecaux Groep als gevolg. Ik wil echter wel een kanttekening plaatsen. De recessie deed in veel landen eerder zijn intrede dan in Nederland. Het herstel komt hier dus ook wat later op gang – de kredietcrisis ijlt nog na.”
Hoe kijk jij naar reclamebestedingen voor de rest van 2010? “Wat betreft de buitenreclamebranche blijft het koffiedik kijken. JCDecaux heeft weinig last gehad van de crisis; wij zijn bijvoorbeeld ook voortdurend blijven investeren in de kwaliteit van onze objecten en in verduurzaming van onze bedrijfsvoering. Maar diverse andere spelers in onze branche zijn wel zwaar getroffen. In een relatief kleine markt is de financiële situatie van een klein aantal marktpartijen al van invloed op de resultaten van alle mediapartijen. Het aanbieden van producten tegen extreem lage prijzen, zoals dat door enkele mediabedrijven wordt gedaan, zorgt ervoor dat het herstel op korte termijn wordt vertraagd. Wel verwacht ik dat de oplevering van de onderzoeksresultaten van het buitenreclameonderzoek in het najaar een positief effect zullen hebben en voor JCDecaux in het bijzonder. Ik verwacht dat de nieuwe bereikcijfers de kracht van ons medium bevestigen en de positie van JCDecaux als aanbieder van de kwalitatief sterkste netwerken onderstrepen. Ik vind het overigens bijzonder positief dat alle exploitanten in dit onderzoek hebben geïnvesteerd terwijl toch sprake was van een financiële crisis.”
JCDecaux loopt ook nogal voorop als het gaat om verduurzaming van de publieke ruimte. Wat zijn de laatste wapenfeiten? “Investeren in een duurzame openbare ruimte met kwalitatief hoogwaardig stadsmeubilair is verweven met alle facetten van de bedrijfsvoering van JCDecaux. We hebben recent een overeenkomst gesloten met Eneco, die inhoudt al onze objecten overgaan op Windstroom. Dat is de schoonste vorm van energie die op dit moment beschikbaar is. Bovendien introduceert JCDecaux op korte termijn publiek toegankelijke oplaadpunten voor elektrisch vervoer in ons stadsmeubilair. JCDecaux heeft inmiddels elektrische voertuigen in gebruik en heeft een forse order lopen voor een nieuwe reeks elektrische wagens. Daarnaast heeft JCDecaux in samenwerking met Ziut, het voormalige Liandyn, een dimmer ontwikkeld die in onze objecten wordt geplaatst. Hiermee wordt 30 tot 40% energie bespaard per object.”
Wat is het laatste nieuws? “Het laatste nieuws is dat JCDecaux in het derde kwartaal van 2010 gaat verhuizen van Diemen naar Amsterdam. Het nieuwe pand biedt ons meer mogelijkheden onze operatie verder te verduurzamen. We streven naar een CO2-neutrale bedrijfsvoering op een toplocatie.”
www.jcdecaux.nl

Weergaven: 279

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden