Nederlands MediaNetwerk

Roeland Stekelenburg, CEO van NLbuzz en creatief directeur van CMI spreekt donderdag op het Mediapark Jaarcongres. Het Nederlands MediaNetwerk mailde Roeland wat vragen en vroeg hem een interview met zichzelf te schrijven.

Dag Roeland, hoe is het met je?
'Uitstekend, en met jou?'

Zeer goed, dank je. Wat is NLbuzz?

'NLbuzz is een nieuw mediabedrijf dat ik aan het opzetten ben. Ik doe dat onder CMI, de holding waar ook andere televisiebedrijven als Parkpost en Dutchview onder vallen. NLbuzz ontwikkelt innovatieve toepassingen op het gebied van nieuwe media en interactiviteit. We concentreren ons daarbij vooral op het ontsluiten van data en video op alle denkbare platforms en apparaten, zowel live als on demand. Samen met onze klanten bekijken we welke platforms en welke combinaties van middelen het beste gebruikt kunnen worden om specifieke communicatiedoelstellingen te realiseren. NLbuzz is hiervoor een 'one-stop-shop' en helpt partijen hun content te beheren, ontsluiten en exploiteren.'

Wat gaat NLbuzz doen in 2011 en wat zijn de ambities?
'De ambities van NLbuzz zijn torenhoog. We hebben de afgelopen maanden besteed aan het opbouwen van een organisatie. We doen dat niet alleen door topmensen (ontwikkelaars en creatievelingen) aan te trekken, maar ook door strategische overnames te doen. Begin dit jaar hebben we bijvoorbeeld Sport2Media overgenomen en de komende maanden zijn meer overnames en aankondigingen van strategische samenwerking te verwachten. We hebben daarnaast - samen met zusterbedrijf Parkpost - geïnvesteerd in een 'state-of-the-art' technologie platform, waar de komende maanden de eerste klanten op aangesloten worden. Dit platform maakt het voor onze klanten mogelijk om video flexibel te publiceren op alle mogelijke kanalen. Maar NLbuzz is geen technologiebedrijf. We ontwikkelen inhoudelijke concepten en nemen samen met onze zusterbedrijven ook verantwoordelijkheid voor de technische vertaling en implementatie van die concepten.'

Met Eredivisie Live heb je een grote klant binnengehaald. Wat gaat NLbuzz voor Eredivisie Live doen?
'Dat de Eredivisie voor ons heeft gekozen als partner is voor ons natuurlijk een grote eer en een geweldige uitdaging. Zelf ben ik een groot liefhebber van voetbal en er is natuurlijk niets leuker dan het combineren van werk en plezier! We hebben de afgelopen maanden samen de Eredivisie een nieuwe crossmediale strategie ontwikkeld en leggen momenteel de laatste hand aan een nieuwe website en de uitingen op mobiel. Ook hebben we de complete technische infrastructuur vernieuwd, waardoor voetbalfans straks in veel betere kwaliteit de Eredivisie wedstrijden online kunnen bekijken. Begin juli zal het nieuwe platform worden gelanceerd.'

Je bent van huis uit journalist. In een voorgesprek dat we hadden beklaagde je je erover dat journalisten tegenwoordig niet meer langs komen voor een interview maar de vragen per e-mail sturen zodat je het interview als geïnterviewde feitelijk zelf moet schrijven. Waar gaat het heen met de moderne journalistiek?

'Dit heeft niets meer met journalistiek te maken. Ik schrijf nu inderdaad een interview met mezelf en kan opschrijven wat ik wil zonder dat jij nog controleert of wat ik zeg wel klopt. Jij bent dan ook geen journalist, maar een soort informatiemakelaar. En het gebeurt inderdaad steeds vaker, vooral in de vakbladen, dat ik word gevraagd zelf teksten aan te leveren voor een artikel of een interview. Eigenlijk zou ik het moeten weigeren, want ik vind het een treurige ontwikkeling.'

Hilversum en het MediaPark lopen leeg, Amsterdam wordt steeds meer mediastad. Burgemeester Broertjes moet het tij gaan keren. Hoe kijk jaar naar de posities van Hilversum en Amsterdam in het Nederlands medialandschap?
'Op het moment van schrijven zit ik in Londen, samen met onder meer burgemeester Broertjes. We hebben uitgebreid gesproken over de toekomst van het Mediapark en ik zie zeker mogelijkheden om het Mediapark veel aantrekkelijker te maken. NLbuzz en CMI - als een van de grootste werkgevers op het Mediapark - kunnen, willen en gaan daar zeker een rol in spelen. Ik sluit zelfs niet uit dat over een paar jaar ook jonge nieuwe mediabedrijven en start-ups zich graag op het Mediapark willen vestigen. Daarvoor moet er nog wel heel wat gebeuren, want nu gebeurt het allemaal in Amsterdam. Vandaar dat ik ook in Amsterdam een kantoor heb en met de nodige tegenzin doorlopend heen en weer rij over de A1.'

Wat is het laatste nieuws?

'Het laatste nieuws ga ik pas donderdag op het Mediapark Jaarcongres vertellen.'

www.nlbuzz.com



Mediapark Jaarcongres


Donderdag 23 juni wordt de vierde editie van het Mediapark Jaarcongres georganiseerd. Centraal staat het beeld van de toekomst: Welke innovaties gaan het leven van de mediaconsument en -professional veranderen? Van crossmediale projecten waarbij social media en omroepen bij elkaar komen tot Connected TV en apps; van succesvolle Nederlandse MKB bedrijven tot beleidsvraagstukken; het MPJC geeft u in één dag een inspirerend overzicht van de ontwikkelingen in medialand.

Leden van Nederlands MediaNetwerk kunnen zich met korting registreren voor dit event.

Een greep uit het programma:

- Keynote speech van Bert Habets, CEO RTL Nederland. Hoe ziet RTL de toekomst en van welke digitale media ontwikkelingen wordt het meest verwacht?

- Dick Molman (CEO Sanoma Media Netherlands) over de overname van SBS

- Minister Marja van Bijsterveldt licht in een videospeech haar plannen rondom het mediabeleid toe

- Met bijdragen van prominenten uit de industrie als: Roeland Stekelenburg (NL Buzz), Henk Hagoort (NPO) en Lara Ankersmit (NOS)

- Keynote speech van pionier op het gebied van entertainment Kevin Slavin (Area/Code)

- Erik van der Hoff presenteert een quiz over 60 jaar televisie

- Een spectaculair Innovatieplein met demonstraties, pitches en technologieën die u nog niet eerder zag!

Lees meer over het programma

Inschrijven

Leden van het Nederlands Medianetwerk profiteren van een korting bij het inschrijven voor het MPJC. Registreer u met VIPcode NLM255 en u betaalt slechts 145 euro in plaats van 175 euro.

U kunt kaarten reserveren op de website van het MPJC

mpjc.jpg

Weergaven: 259

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden