Nederlands MediaNetwerk

Sandra Brandenburg over Creative Cradle 2010

Later deze maand komen 15 Noord-Amerikaanse nieuwe mediabedrijven naar Nederland voor een ontmoeting met de Nederlandse mediawereld onder de naam
Creative Cradle 2010. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een gesprek met organisator
Sandra Brandenburg.
Dag Sandra, hoe is het met je? 'Goed dank je wel! Ben blij dat de schoolvakantie voorbij is en Nederland weer een beetje op gang komt. Ik begon een beetje knorrig te worden van al die out-of-office-replies terwijl wij zelf zoveel op stapel hebben staan. Zoals de Noord Amerika Business Meetup op 9 september waarvoor we ambassadeur Renee Jones-Bos uit Washington hebben gestrikt en natuurlijk CreativeCradle.'
Wat is Creative Cradle? Vertel alles! Waar zal ik beginnen? Handelsroute heeft de afgelopen jaren veel handelsreizen voor IT en New Media bedrijven georganiseerd naar Noord-Amerika en daar een stevig netwerk opgebouwd. Naar aanleiding daarvan hebben we bij Agentschap NL EVD Internationaal een projectvoorstel ingediend om de gastvrijheid een keer de andere kant op te laten stromen. Kortom 10 tot 15 Noord Amerikaanse bedrijven uitnodigen om kennis te laten maken met Nederland als creatieve Hub naar Europa. En om Nederlandse bedrijven een financieel laagdrempelige manier te bieden om met deze bedrijven kennis te maken. We gaan 2 evenementen organiseren; 20 september in Amsterdam en 21 september in Rotterdam. Daarnaast nemen we de Amerikanen en Canadezen mee naar PICNIC. Voor de eerste twee dagen, in Amsterdam en Rotterdam kunnen Nederlandse bedrijven zich inschrijven en krijgen in een nteractieve setting de ruimte zichzelf, hun product of dienst onder de aandacht te brengen. Netwerken en matchmaking dus, maar zonder genummerde tafeltjes.'
Wat kunnen Nederlandse media opsteken van de Noord-Amerikaanse collega's? 'Aah dit is het onderdeel stokpaardjes. Noord Amerikanen zijn over het algemeen veel beter in hun bedrijfspresentaties...de pitch. Verder zijn ze veel meer marketing en verkoop gericht. Nederlanders blijven vaak te lang hangen in productontwikkeling. Dus prachtige producten, maar te weinig of te laat klanten. Ik denk dat als Nederlanders iets meer bedrijfsmatig opportunisme zouden over kunnen nemen, er meer bedrijven zijn die de wereld zouden veroveren. Want ik geloof werkelijk in de Nederlandse creatieve, tegendraadse en koppige denkwijze.'
Nederlandse mediabedrijven kunnen participeren in Creative Cradle 2010. Is er nog plaats? 'Ja er zijn nog een paar plekken, dus ze zijn meer dan welkom. Details zijn te vinden op
www.creativecradle.com.'
Wat is het laatste nieuws? 'Naast het feit dat het CDA wel over bedrijfsmatig opportunisme schijnt te beschikken? Nou een primeur is denk ik dat het Internationale Film Festival Rotterdam en Butterfly Works hebben 2 inspirerende opdrachten voor de pressure cooker in Rotterdam hebben geformuleerd.'
www.creativecradle.com

Weergaven: 50

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden