Nederlands MediaNetwerk

Sanoma: Je vóélt de auto’s met de iPad app van AutoWeek

Met de AutoWeek iPad app kunnen autoliefhebbers nu genieten van ongekend levensecht beeldmateriaal: je kunt de auto’s bijna vóélen. De app - meteen al nummer 1 in de App Store! - biedt nieuws, tests, foto’s, video’s, reviews en een database met specificaties van ruim 50.000 unieke modellen.

De iPad app is naast de website, mobiele site, iPhone app en natuurlijk het wekelijkse magazine een bijzondere aanvulling op het portfolio van AutoWeek. De app, die € 2,99 kost, bestaat uit twee onderdelen: een gedeelte met nieuws, tests, reviews en video’s, gebaseerd op de content van de website. Deze informatie is na het downloaden van de app altijd beschikbaar. Maar daarnaast kan ook wekelijks de nieuwste iPad-editie van AutoWeek worden gedownload. Het eerste proefnummer krijgen consumenten gratis bij aanschaf van de app. Latere edities kunnen tegen betaling worden gedownload.

De wekelijkse iPad-editie van AutoWeek is geen verzameling van PDF-pagina’s van de printeditie. De nadruk ligt veel meer dan in het magazine op rij-impressies en tests, aangevuld met artikelen die niet altijd in het papieren magazine van die week staan. AutoWeek is het eerste magazine dat alle artikelen sterk heeft verrijkt met video’s, foto’s (360 graden) en extra informatie. Met de extra foto’s en video’s komen auto’s op de iPad bijna voelbaar tot leven. AutoWeek benut de functionaliteit van het multitouch scherm optimaal.

Tonie Broekhuijsen, hoofdredacteur AutoWeek: "AutoWeek is altijd de eerste geweest op het gebied van digitalisering. Met de website, video’s, met mobiele sites, de iPhone-app en nu dus de iPad-editie. De verrijking van de iPad draait naar mijn idee vooral om het beeld. Op het prachtige scherm komen foto’s en video’s een factor tien beter uit dan in het magazine. In de iPad-edities van AutoWeek zul je zien dat we van die extra dimensie veel gebruik gaan maken.”

AutoWeek start de iPad app samen met launching partners Audi, Mazda en Renault. Lieneke van den Heuvel, Publisher Auto: “Dit zijn ook merken die zichzelf als innovatief profileren. De ontwikkelde advertentievormen maken optimaal gebruik van de mogelijkheden van de iPad. Het was fantastisch om te zien met hoeveel toewijding en creativiteit onze launchingpartners aan de slag zijn gegaan. Dit heeft geresulteerd in hoogwaardige onderscheidende interactieve advertenties. Advertenties die van een commerciële boodschap waardevolle content maken voor de consument die bol staat van beleving.”

www.autoweek.nl
www.sanoma-uitgevers.nl

Weergaven: 65

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden