Nederlands MediaNetwerk

Vandaag presenteerde Sanoma Media de nieuwste uitgave van het Pink Ribbon Magazine. Dit is het achtste opeenvolgende jaar dat Sanoma geheel belangeloos het tijdschrift maakt. De opbrengst komt voor de volle 100% ten goede aan de Stichting Pink Ribbon, voor de strijd tegen borstkanker. De afgelopen zeven jaar werd ruim 5,6 miljoen euro opgehaald met het magazine.

De presentatie vond plaats in de Westerliefde in Amsterdam waar directeur van Stichting Pink Ribbon Stan de Klerk en ambassadrice Quinty Trustfull het eerste exemplaar mochten ontvangen uit handen van hoofdredacteur Esther Mutsaers.

Pink Ribbon Moves is het thema van het magazine dit jaar. Figuurlijk, omdat borstkanker mensen raakt. Mensen die de ziekte krijgen en de direct betrokkenen. En letterlijk, want bewegen is een van de factoren die de kans op het krijgen van borstkanker verkleinen. Op pinkribbon.nl is daar meer over te lezen.

Een kleine greep uit de verhalen in het nieuwe Pink Ribbon Magazine:
- Wat doe je met je pruik wanneer je haren weer gaan groeien?
- Nog geen 30 en nu al borstkanker.
- Een dagje meekijken met een borstkankerpatiënt die chemo ondergaat in het Antoni van Leeuwenhoek.
- En ook het cijfer 8 heeft een speciale plek. Het is de 8ste editie en 8 is ook het symbool voor leven. Er zijn 8 pagina’s verspreid door het blad waar de 8 centraal staat en 8 mooie ansichtkaarten om te versturen.

Pink Ribbon Magazine ligt vanaf 27 september in de winkel en kost € 5,95. Daarnaast is er bij Bruna een speciale Pink Ribbon Cadeaubox te koop voor € 14,95. En dit jaar hebben Pink Ribbon Magazine en Stichting Pink Ribbon ook een speciale samenwerking met C&A. Daar zijn acht (limited edition) T-shirts te koop, met verschillende illustraties uit het Pink Ribbon Magazine. Ze kosten € 12,- waarvan € 5,- euro naar de Stichting Pink Ribbon gaat.

De verkoop van Pink Ribbon Magazine wordt ondersteund door een campagne die is ontwikkeld door reclamebureau DDB. Deze is online, in print, abri posters en op televisie te zien. De tv-commercial is gemaakt met een bijzondere, zogenaamde stop motion techniek. Het speelt zich af in een papieren wereld. Deze wereld werd volledig gescheurd, gevouwen en opgebouwd met pagina’s uit Pink Ribbon Magazines. De boodschap in de campagne: 1 op de 8 vrouwen krijgt in haar leven borstkanker. Samen kunnen we hier iets aan doen! Steun de strijd tegen borstkanker. Koop Pink Ribbon Magazine 2011. 

www.pinkribbon.nl
www.sanomamedia.nl

Weergaven: 227

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

[Column] Paola Cassone: Imagine

Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden