Nederlands MediaNetwerk

SKO publiceert nieuwe trendcijfers over Uitgesteld Kijken (UGK).

Stichting Kijkonderzoek (SKO) publiceert op 24 september 2013 nieuwe cijfers over uitgesteld televisiekijken (UGK). Op de website van SKO (www.kijkonderzoek.nl) is de brochure over UGK te downloaden. De cijfers laten een forse stijging van UGK zien. Dit is vooral te danken aan de toename van het bezit van digitale opname-apparatuur, met name van digitale ontvangers.

 

Vanaf 2008 meet SKO het uitgesteld kijken naar televisieprogramma’s. Als een uitzending later op de uitzenddag of op één van de zes daarop volgende dagen wordt teruggekeken, dan wordt dit in de kijkcijfers als uitgesteld kijken naar een programma of zender gerapporteerd.

 

Het uitgesteld kijken naar televisie is fors gegroeid. In 2008 werd gemiddeld 1,2 minuten per dag uitgesteld gekeken, in 2012 is dit toegenomen naar 6,4 minuten, wat neerkomt op 3,2% van de totale kijktijd.

 

Het aandeel dat uitgesteld naar televisie wordt gekeken is groter onder vrouwen, hoog opgeleiden en in de leeftijdsgroep 20 tot en met 49 jaar. De grootste groei in uitgesteld kijken, ten opzichte van eerdere jaren, is te zien in de leeftijdsgroepen van 6 tot en met 19 jaar. Zware televisiekijkers kijken relatief het meest uitgesteld.

 

Opmerkelijk is dat uitgesteld kijken een sociale bezigheid blijkt te zijn. Het percentage van samen kijken met andere gezinsleden is hoger voor uitgesteld kijken (62%) dan voor het lineair kijken (55%).

 

Bas de Vos (directeur SKO) zegt hierover: “Het aandeel van UGK in de kijkcijfers neemt toe en daarmee ook het belang van UGK in onze metingen. Steeds meer huishoudens beschikken over een harddiskrecorder waarmee uitgesteld wordt gekeken. Wij zien ook dat content als ‘programma gemist’ steeds sneller beschikbaar is via on demand services van de digitale settop box. Dat stimuleert uitgesteld kijken.”

Brochure SKO 'Trends in uitgesteld kijken (UGK) 2008-2012'

Weergaven: 111

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden