Nederlands MediaNetwerk

"Ik vind die blogs eigenlijk wel een bedreiging, klanten geloven je verhaal niet meer want ze kijken allemaal eerst op internet."
De mevrouw voor me in de koffierij op Kasteel Nyenrode was er heel stellig in tegen haar buurman. Ik wou me er op dat moment niet mee bemoeien want kreeg na de koffiepauze een uur om die zaal vol hippe mensen in de interieurbranche mijn verhaal te vertellen en daarmee misschien wel te inspireren zelf ook iets met Social Media te gaan doen.

In de voorbereiding naar deze bijeenkomst was ik op zoek gegaan naar goede voorbeelden in de interieurbranche. Ik vond ze niet in Nederland. Ik vond wel een goed Zweeds voorbeeld, het bedrijf Bemz met een duidelijk verhaal van de CEO.
Dit bedrijf blogt, twittert en facebookt, bouwde daarmee een community op en heeft inmiddels klanten in 35 landen.
Wat voor mij inmiddels allemaal heel normaal is, is het voor het merendeel van het MKB nog steeds niet. Maar feit is dat consumenten geen reclameboodschappen meer geloven vol superlatieven. Ze geloven wel de gebruikerservaringen van andere consumenten en eerlijke boodschappen.
Het gaat in Social Media niet om de transacties maar om de relaties en we hebben met andere P's te maken dan de traditionele vier marketing P's.
Prijs, Product, Plaats en Promotie worden in de Social Media Passion, Purpose, Present en Positional. Deze vier P's zijn van Steve Rubel, een Amerikaanse bloggoeroe. Aan die vier P's wil ik er graag nog twee toevoegen; Patience en Personal. Zonder die laatste twee P's zullen de eerste vier een stuk minder of helemaal niet werken.
Doordat ik steeds vaker mijn verhaal mag komen vertellen ontmoet ik ook steeds meer mensen in andere branches dan die van mezelf en eigenlijk vind ik dat wel helemaal geweldig.
Stiekem zijn deze spreekbeurten voor lekker gevulde zalen trouwens gewoon plat compensatiegedrag voor het feit dat ik vroeger het liefst cabaretiere was geworden. Na je 40e kan het nog steeds zie je wel.:-)
Mijn presentatie plaats ik hieronder. Mijn verhaal is te boeken.:-)

Weergaven: 56

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden