Nederlands MediaNetwerk

Telegraaf Media: MKB-ers belangrijkste en grootste groep in zakelijk Nederland

Van alle zakelijke beslissers werkt 64% in het Midden- en Kleinbedrijf (2-99 werknemers). Deze belangrijke doelgroep is goed bereikbaar via radio, tijdschriften en internet en juist veel minder goed met tv. Hoewel zij minder dagbladen lezen, is De Telegraaf zeer selectief en veruit het grootste printmedium om deze doelgroep te bereiken. Dit blijkt uit de nieuwe cijfers van het Decision Makers Survey die onlangs gepubliceerd zijn.

De doelgroep beslissers in het MKB is de grootste en daarmee belangrijkste groep in DMS, gevolgd door ZZP-ers (aandeel 32,4%). Slechts 4% is werkzaam in de Groot Zakelijk markt (bedrijven met 100 of meer werknemers). Met het grote aantal decision makers die werkzaam zijn in het MKB is het belangrijk om kennis van het mediagebruik van deze doelgroep te hebben.

De beslissers binnen het Midden- en Klein bedrijf zijn goed via radio, tijdschriften en internet te bereiken. Hoewel ze weinig dagbladen lezen, is De Telegraaf zeer selectief en veruit het grootste printmedium om deze doelgroep te bereiken. Van de tijdschriften is Bizz - dat per 1 januari 2011 stopt- het meest gelezen tijdschrift. Van de websites staat Telegraaf.nl op 1 met een bereik van 18% van de zakelijke beslissers in het MKB (op weekbasis). Zie bijlagen bereik printmedia en websites.

Dat De Telegraaf hét medium voor de zakelijke beslisser in het MKB is, blijkt ook uit het succes van de pagina Mijn Bedrijf die sinds 3 jaar in het katern De Financiële Telegraaf verschijnt. Iedere vrijdag bevat Mijn Bedrijf nieuws en praktische tips van en voor ondernemers die direct te linken zijn aan de dagelijkse praktijk. De goed gelezen pagina is sinds april 2010 ook op internet te raadplegen via mijnbedrijf.nl. “Een geweldig initiatief!” aldus Loek Hermans, voorzitter MKB-Nederland, bij de start van Mijnbedrijf.nl. Deze online omgeving, waar MKB-ers het laatste ondernemersnieuws kunnen vinden, bereikt inmiddels ruim 200.000 unieke bezoekers per maand (Bron: STIR Juli 2010).

“De Telegraaf ziet het MKB als belangrijke motor van de economie”, aldus Arno Reekers, adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf. De Telegraaf helpt ondernemers door content te bieden die hen dagelijks bezig houden.

Het Decision Makers Survey 2011 is het bereiksonderzoek in Nederland onder beslissers in het Nederlandse bedrijfsleven en semi-overheid en wordt uitgevoerd door Intomart GfK.

www.telegraafmedia.nl
www.mijnbedrijf.nl

Weergaven: 86

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden