Nederlands MediaNetwerk

Telegraaf Media Nederland: Fake campagne geeft bijzonder resultaat

Miljoenen mensen hebben de reclame van AquaTwist gezien en kennis kunnen maken met dit volstrekt nieuwe merk. Het betreft hier echter een fictief product, in de media geïntroduceerd door Telegraaf Media Nederland. Met als doel het effect van multimediaal adverteren in haar landelijke titels te onderzoeken.

Om het effect van adverteren in de media van Telegraaf Media Nederland zuiver te onderzoeken is er gebruik gemaakt van een fictief product, AquaTwist. De campagne is multimediaal ingezet: plaatsingen in De Telegraaf, Spits, VROUW, Privé en een online campagne op de sites van Telegraaf Media Nederland, alsmede in een mobile campagne. Ook zijn er online nieuwsbrieven verstuurd. De campagne liep van 26 maart tot en met 10 april en het onderzoek is aansluitend gehouden van 10 tot en met 15 april onder 1.568 personen van 13 jaar en ouder.

De campagne heeft een enorm bereik gerealiseerd: 7,7 miljoen mensen hebben hem gezien. Maar belangrijker is het effect dat de campagne bij deze mensen teweeg heeft gebracht. Van iedereen die minimaal één keer contact heeft gehad met de ingezette media kan 36% zich de reclame herinneren. De merkherkenning van dit volstrekt nieuwe merk is 20%. Dat betekent dat anderhalf miljoen mensen het merk herkennen. Tenslotte zou 14% AquaTwist overwegen als zij een dergelijk product zouden kopen. Dat zijn meer dan een miljoen consumenten.

Het blijkt bovendien dat hoe meer media worden ingezet, hoe groter het effect zónder dat de kosten stijgen. De groep die zowel de dagbladadvertenties gezien heeft, als de tijdschriftadvertenties en de online campagne, behaalt verreweg het meeste effect. Ten opzichte van de in totaal 7,7 miljoen bereikte personen scoort deze groep 47% hoger op reclameherkenning, 65% hoger op merkherkenning en 64% hoger op aankoopoverweging. Er is sprake van vergaande synergie.

“We wisten zelf natuurlijk dat adverteren in onze media effectief is. Maar het is heel fijn dat het nu op een heel zuivere manier is onderzocht. Iedereen aan de adverteerderszijde of bij een mediabureau kan deze informatie goed gebruiken. Overigens kunnen adverteerders al heel voordelig gebruik maken van de synergie van media van Telegraaf Media Nederland door de inschakeling van de boodschapperspakketten”, aldus Herman Bos, Marketing Director bij Telegraaf Media Nederland.

www.telegraafmedia.nl

Weergaven: 68

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden