Nederlands MediaNetwerk

Ik heb meer dan 700 LinkedIn contacten. Allemachtig dacht ik, ken ik al die mensen nog wel? Nu heb ik bij veel grote organisaties gewerkt, maar toch.

Ik ben redelijk strikt in het accepteren van de ‘Join my network on LinkedIn’ verzoeken. Ik wil de mensen in mijn netwerk echt kennen, gesproken hebben, iets over ze kunnen vertellen. Dit wil ik omdat ik geloof in connectivity - verbinden. Als er connecties zijn die denken wat aan een contact van mij te kunnen hebben, dan wil ik ook die inschatting kunnen maken. Met een interventie op maat, komen nieuwe kennismakingen prettig tot stand.

Duizend contacten
Eind 2007 deed ik via Yacht mee aan een sessie waarin we toekomstscenario’s uitwerkten. Met een groep deskundigen ontwikkelden wij 10 toekomstbeelden. In deze doorkijk naar het heden voorspelden wij dat we in 2020 met gemak relaties kunnen onderhouden met 1000 mensen. Ik loop de contacten van mij zo eens door en twijfel of de voorspelling voor mij opgaat want vandaag nog verzond ik een sms aan de verkeerde Jelle...

Mensen om mij heen noemen mij een netwerker pur sang. Maar in deze hele discussie gaat het echter om één ding, en dat is niet de kwantiteit maar de kwaliteit. Je hebt veel aan je netwerk als je zorgvuldig contact houdt. En dat is wat ik komend jaar op een nieuwe wijze ga vormgeven.

Thuiskomen in werktijd
Hoe vaak lunch jij echt aangenaam? Zo’n plezierige break die je lichaam en geest helemaal opladen? Waarbij je de tijd neemt voor elkaar. Nieuwsgierig bent naar de ander. Je echt luistert en je verdiept in de vraagstukken van degene die tegenover je zit. Ik wil lunchen met mensen die kwetsbaar durven zijn omdat zij het lef hebben te laten zien wie zij werkelijk zijn. Die openstaan voor feedback omdat oprechte feedback zo weinig gegeven wordt, omdat wij denken dat we hiermee schade zouden aanrichten in onze relaties (wat niet waar is).

Komend jaar nodig ik drie keer vijf mensen uit voor een 3-gangen lunch. Plaats van bestemming: WS IJselstroom. Dat is dus gewoon bij mij op de woonboot. Abey Jaarsma van Eetlust Catering zet haar koks voor ons aan het werk, en wij gaan genieten. Eind maart plan ik de eerste bijeenkomst. Ik kijk er nu al uit!

En voor de andere 688 contacten: kopieer gerust dit idee. Het is tijd om thuis te komen. Time is the new currency. De tijd is nu.

Weergaven: 57

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Carlo van Brakel op 21 Oktober 2011 op 8.45
Prachtig idee. Werkt ook goed met een dineetje weet ik uit ervaring.

Interviews

[Interview] Joris Bouman (Bouman Online Strategie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Bouman rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Petrit Kabashi (CEE Platform) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Petrit Kabashi, algemeen directeur van CEE Platform, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Mikel Burger (Ve Global) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Mikel Burger en Babak Monfared van Ve Global rijden mee. Wij bellen Mikel

[Interview] Kylie Deenen (Exterion Media) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Kylie Deenen en Aimee de Vries rijden mee met het Exterion Media team. Wij bellen Kylie

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Verslag van Radiodays Europe Podcast Day

Radiodays Europe Podcast Day is een van de meest toonaangevende internationale conferenties voor de podcastindustrie. Het programma bestond uit zo’n 30 verschillende sprekers, uiteenlopend van de man achter Google Podcasts tot individuele podcastmakers die vertelden over hun soloprojecten

[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne van Keeps you Texan van Lone Star Beer

[Column] David de Jong: NPO-plannen maken Hilversum weer stukje onbestuurbaarder

Uit de vorige week gepubliceerde brief van Arie Slob blijkt dat de NPO bij het doorvoeren van die plannen weer een stukje onbestuurbaarder wordt

[Column] Martin Leeflang: Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Marketeers sturen veelal op merk, maar eigenlijk is het relevanter om te sturen op groei in marktaandeel via mentaal leiderschap. CEO Martin Leeflang van Validators geeft je learnings om je op weg te helpen

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden