Nederlands MediaNetwerk

TNTPost: Eén vijfde van de Nederlanders doet privéaankopen tijdens werktijd

Nederlanders die op het internet shoppen zijn echte koopjesjagers. De helft kijkt, vergelijkt en koopt uiteindelijk het goedkoopste product. Maar liefst 64% gaat zelfs actief op zoek naar kortingscodes. Sommige consumenten kopen stiekem, zonder dat de partner of ouders hiervan op de hoogte zijn, producten via het web. Seksartikelen scoren hierbij hoog (25%), gevolgd door cd’s/dvd’s (20%) en lingerie (12%). Dit alles blijkt uit recent onderzoek van TNT Post.

Eén vijfde van de Nederlanders doet zijn aankopen tijdens werktijd. Mannen doen dit vaker dan vrouwen. Drie op de tien online shoppers kopen via het internet zelfs meer dan in een fysieke winkel. Eén derde (31%) van de online winkelaars is een ‘window shopper.’ Deze mensen kijken voornamelijk en kopen af en toe een product. 15% zijn kopers die standaard bij dezelfde webwinkels kopen. De kleinste groep (4%) zijn trendkopers. Vrouwen doen vaker aan window shoppen dan mannen. Mannen zijn grotere trendkopers en zijn vaker geneigd om nieuwe, trendy gadgets online aan te schaffen dan vrouwen, zo blijkt uit onderzoek van TNT Post.

Uit het onderzoek blijkt verder dat shoppen op het internet een activiteit is die je alleen doet (81%). Het ideale tijdstip hiervoor is voor de helft van de Nederlanders de avond. Slechts 18% doet online aankopen op andere dagdelen. Mannen geven vaker dan vrouwen de voorkeur aan de avond. Vrouwen shoppen weer vaker dan mannen in de ochtend.

Producten die de meeste Nederlanders absoluut niet online zouden aanschaffen zijn medicijnen (54%), lustopwekkende middelen (45%), bloemen (42%) en eten & drinken (41%). Vijf procent van de online winkelende Nederlanders heeft weleens online gekochte kleding teruggestuurd nadat zij die gedragen hadden. Mannen sturen vaker dan vrouwen gedragen kleding retour. 23% van de Nederlanders stelt nog nooit kleding online te hebben besteld.

- Vrouwen kunnen vaker dan mannen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en maken een pakketje meteen open.
- Een tiende laat weleens een privéaankoop op het werkadres afleveren. Mannen doen dit vaker dan vrouwen.
- Een derde is een beetje tot zelfs heel erg nieuwsgierig wanneer ze een pakketje voor de buren in ontvangst neemt. 2% maakt het pakketje ook daadwerkelijk open.
- Vier op de tien online consumenten denken dat producten die via het internet zijn aangeschaft altijd of vaak goedkoper zijn dan in de winkel.

TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) naar ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf distribueert daarnaast post in een aantal Europese landen. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo’n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post in het eerste halfjaar van 2010 bedroeg 2.060 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

www.tntpost.nl

Weergaven: 48

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden