Nederlands MediaNetwerk

Trouw gunt content tweede leven door nieuw verdienmodel


De meest interessante artikelen en columns uit Trouw samengevoegd in een boekje. Dat is Printing on Demand. Het dagblad experimenteert sinds kort met deze nieuwe, innovatieve service voor haar lezer. Door het hergebruiken van content wordt ook nog eens waarde gecreëerd.

"Trouw biedt zo waardevolle content een tweede leven", zegt Willem Schoonen, hoofdredacteur van Trouw. "We krijgen vaak de vraag van lezers naar een bundeling van bijvoorbeeld verhalen van onze columnisten. Met Printing on Demand is dat eenvoudig en tegen een acceptabele prijs voor de lezer te realiseren. Voor Trouw is het interessant omdat wij geen voorraden hoeven bij te houden en zodoende weinig risico lopen."

Trouw lanceerde deze service met een schrijfwedstrijd in het kader van Gedichtendag op de website. Bezoekers maakten voor Gedichtendag een gedichtenkaart van Nederland. Ruim tweeduizend streekgedichten werden op Google Maps geplaatst en lezers konden op hun favoriete gedicht stemmen. De daaruit voortkomende top 100 is sinds begin februari gebundeld te bestellen op www.trouw.nl/printboek, evenals alle andere inzendingen die per regio samengevoegd zijn.

Op dit moment zijn alleen nog door Trouw gebundelde boekjes te bestellen. Op termijn wil het dagblad de lezer ook de mogelijkheid bieden zelf boekjes samen te stellen.

Trouw is het multimediale platform voor mensen met idealen. Met de speerpunten Onderwijs & Opvoeding (trouw.nl/onderwijs), Natuur en Milieu (trouw.nl/groen) en Levensbeschouwing (trouw.nl/rf) weet Trouw de betrokken burger aan zich te binden. Deze platforms weten op creatieve wijze bewuste consumenten te boeien en te enthousiasmeren. Voorbeelden hiervan zijn de Calvijnfactor (trouw.nl/calvijn), de Grote Opvoedtest (trouw.nl/opvoedtest) of de Relitest (trouw.nl/relitest).

Meer weten? Mail me!

Weergaven: 71

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden