Nederlands MediaNetwerk

Uitsterven helft van alle soorten op aarde voor 2050!

Onder voortzetting van de huidige hoge uitstoot van broeikasgassen is het rond 2050 waarschijnlijk al zo’n 4 graden warmer, zegt het Met Office van de BBC. Boven de Noordpool kan dit oplopen tot 15 graden.
Dit volgens een nieuwe studie van het Britse Met Office, deze studie bevestigt publicaties die
stellen dat klimaatverandering sneller verloopt dat het ‘slechtste scenario’s’ uit het laatste grote VN-klimaatrapport.

Uitsterven

Een temperatuurstijging van 4 graden is volgens de Britten waarschijnlijk in het midden van deze eeuw. Bij zo’n
snelle opwarming sterft de helft van alle soorten op Aarde uit..

Land

De gemiddelde mondiale opwarming maskeert nog de toename van weer-extremen boven land. Een gemiddelde
opwarming van 4 graden bij de evenaar wordt op de Noordpool uitvergroot tot maar liefst 15 graden en 10 graden in Europa en het zuiden van Afrika.

Rond de Middellandse Zee zal volgens het Hadley Centre een vijfde minder neerslag vallen, zodat ook zuidelijk Europa dreigt te verwoestijnen.

Helaas is de ernst nog niet doorgedrongen tot de publieke belevingswereld, laat staan tot de journalistieke wereld, die onveranderd door blijft neuzelen over Madonna, Balkenende, PVV , hun netwerk etcetera. Door de relatief snelle opwarming van het noordelijk poolgebied zal hier bovendien nog veel methaan vrijkomen, wat 20x beter warmte vasthoudt als CO2.

Versnelling

Het laatste IPCC-rapport keek in hoofdzaak naar het directe effect van industriële broeikasgassen in de
atmosfeer en niet naar de reactie in de koolstof-kringloop van bossen en oceanen.
Verdroging van de Amazone kan zorgen voor aanzienlijke vergroting van de CO2-uitstoot door het afsterven van bomen en de daarbij vrijkomende CO2.

Journalisten

Bijzonder vinden we dat geen van de documentaire-makers jounalisten van het Nederlands media-netwerk in onze ogen ook maar ergens laat zien dat ze werkelijk verslaggever zijn. Waarom wordt dit nieuws niet verder vermeld in de media, waarom komt dit niet op het journaal. Waarom worden er geen kritische vragen gesteld aan onze regering?
Nee, we helpen zelfs mee om het erger te maken, in de Eemshaven weer twee kolengestookte centrales erbij,
Borssele en Dodewaard weer opstarten en nog meer rotzooi toevoegen aan het milieu.
I.p.v van druk uit de media om nu eens echt iets te veranderen!

Een stelletje borrel journalisten, blalblablabla Bah!!!

Weergaven: 41

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden