Nederlands MediaNetwerk

Van Gaal, Verlind, Van der Mee ambassadeurs Genevergenootschap


Foto's Evert J. Bruinekool. De jaarlijkse voorjaarsbijeenkomst van het
Genevergenootschap stond dit jaar, riant beschenen door een warm lentezonnetje, in het teken van media. Dat was goed te zien aan de nieuwe ambassadeurs die deze week toetraden tot het genootschap.
Annemarie van Gaal, Ton Verlind en
Walter van der Mee hebben de eed afgelegd, daarbij aangemoedigd door andere ambassadeurs waaronder judoka en dj
Dennis van der Geest, acteur
Piet Römer, media ondernemers
Erik de Zwart, directeur JCDecaux Nederland
René Witzel, CEO FCCE
René Mioch, Commissaris der Koningin
Johan Remkes en tal van andere prominenten.


In één van Amsterdams fraaiste en oudste Jenevercafés,
Café Oosterling, lieten de ambassadeurs zien dat zij De Kunst van het Genieten uitstekend verstaan. Het werd hen aansluitend gemakkelijk gemaakt met een besloten diner in
De Duif aan de Prinsengracht. Zou het toeval zijn dat  topcateraar
De Borrelfabriek - genoemd naar haar oprichtster
Kim Borrel – uitgerekend dit gezelschap mocht voorzien van bijzondere spijzen? Jazeker.


Het illustere Genevergenootschap is een club bestaande uit mensen uit de top van het bedrijfsleven, politiek en entertainment en professionals uit de wereld van gedistilleerde dranken. Voor alles zijn de leden, Ambassadeurs en Commandeurs mensen die De Kunst van het Genieten verstaan. Zonder die eigenschap of vaardigheid komt men niet in aanmerking voor het lidmaatschap. Trots op het Nederlands cultuurproduct in het algemeen en Nederlands gedistilleerd in het bijzonder strekt eveneens tot aanbeveling. Ronald Plasterk zou - als expert op het gebied van cultuur - gevraagd worden zijn licht te laten schijnen op deze materie maar moest op het laatste moment verstek laten gaan vanwege Libische toestanden.


Walter van der Mee, voormalig topman van
Publicis, werd geflankeerd door media ondernemers
Annemarie van Gaal en
Ton Verlind. Van der Mee was ooit verantwoordelijk voor de vader en zoon campagne van
Bols begin jaren tachtig. Genootschapsvoorzitter
Huub van Doorne, tevens algemeen directeur van Bols, wist de aanwezigen te verzekeren dat hij geen hand had gehad in de keuze voor deze ambassadeur, maar was evengoed verheugd deze reclameman te mogen inaugureren. Annemarie van Gaal verhaalde over Russische avonturen, waar gedistilleerde dranken een vrolijk onderdeel van uitmaakten.


Verlind liet zich ook niet onbetuigd, waarmee maar weer eens duidelijk is geworden dat het Nederlands gedistilleerd bezig is met een opmars. Naast de jonge jenevers wordt naar verluid steeds meer gevraagd om gelagerde oude Genevers. En het moet gezegd, deze dranken doen in kwaliteit en smaak niet onder voor een mooie whisky of cognac. Uw verslaggever wist wel raad met de proeverij en sprak enigszins beneveld zijn voorkeur uit voor de oude Genevers van Rutte, Bols, van Toor, De Kuyper, Nolet, Boomsma, Wenneker, Oosterling.

Weergaven: 903

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden