Nederlands MediaNetwerk

Van Nederlandse Publieke Omroep (NPO) naar Mijn Publieke Omroep (MPO)


Door Ton Verlind. Niet alleen het aantal omroepen moet drastisch terug, er zal ook worden gesneden in de programmering van de publieke omroep. Dat kondigde voorzitter
Henk Hagoort van de Raad van Bestuur van de
NPO aan in een ingezonden artikel in
De Volkskrant van dinsdag 28 september. Iedereen zal begrijpen, aldus Henk Hagoort, dat
Paul de Leeuw meer publiek is dan
Bananasplit en
Boer zoekt vrouw beter bij de publieke omroep past dan opgewarmde kliekjes uit het verleden, zoals
Wie van de Drie. Ook op sportgebied mag het een tandje minder. Omroepen die geen reden zien om intensiever te gaan samenwerken zullen daarvan de negatieve gevolgen ondervinden, omdat hun vergoeding van overheadkosten niet hoger zal zijn dan de vergoeding die omroepen krijgen die wèl efficiencywinst boeken. Door het heft in eigen handen te nemen en zelf de regie te nemen over de aanstaande bezuinigingen op de NPO (mogelijk 100 tot 150 miljoen euro) wil de Raad van Bestuur al te grote inhoudelijke bemoeienis door Den Haag voorkomen. Verstandig beleid dus. Blijft de allesoverheersende vraag: Wat is nou wel publieke programmering en wat niet? Dat lijkt me een prima thema om die vraag voor te leggen aan de gebruikers van de publieke omroep. Van NPO (Nederlandse Publieke Omroep) naar MPO (Mijn Publieke Omroep). Waardeer de programma’s, met hieronder mijn eerste persoonlijke bijdrage. Wie mee wil doen is van harte welkom. Stuur programmatitels naar
www.tonverlind.nl. Vind je een programma van de publieke omroep absoluut NIET publiek, waardeer dan met 0. Vind je een programma ZEER publiek, waardeer dan met 3. Het resultaat lijkt me nuttige input voor het afwegingsproces van Henk Hagoort.
Klik hier voor titels
www.tonverlind.nl
www.twitter.com/tverlind Lees van Ton ook: -
De vernieuwingen bij de publieke omroep (2) -
De vernieuwingen bij de publieke omroep (1) -
Handen af van Radio 2! -
Hans Laroes vergaloppeert zich -
Nieuwe Publieke Omroep mist realiteitszin -
Politieke visie op de publieke omroep heeft soms de diepgang van ee... -
Peter R. de Vries: Ik weet het niet...

Weergaven: 98

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden