Nederlands MediaNetwerk

Van Nederlandse Publieke Omroep (NPO) naar Mijn Publieke Omroep (MPO)


Door Ton Verlind. Niet alleen het aantal omroepen moet drastisch terug, er zal ook worden gesneden in de programmering van de publieke omroep. Dat kondigde voorzitter
Henk Hagoort van de Raad van Bestuur van de
NPO aan in een ingezonden artikel in
De Volkskrant van dinsdag 28 september. Iedereen zal begrijpen, aldus Henk Hagoort, dat
Paul de Leeuw meer publiek is dan
Bananasplit en
Boer zoekt vrouw beter bij de publieke omroep past dan opgewarmde kliekjes uit het verleden, zoals
Wie van de Drie. Ook op sportgebied mag het een tandje minder. Omroepen die geen reden zien om intensiever te gaan samenwerken zullen daarvan de negatieve gevolgen ondervinden, omdat hun vergoeding van overheadkosten niet hoger zal zijn dan de vergoeding die omroepen krijgen die wèl efficiencywinst boeken. Door het heft in eigen handen te nemen en zelf de regie te nemen over de aanstaande bezuinigingen op de NPO (mogelijk 100 tot 150 miljoen euro) wil de Raad van Bestuur al te grote inhoudelijke bemoeienis door Den Haag voorkomen. Verstandig beleid dus. Blijft de allesoverheersende vraag: Wat is nou wel publieke programmering en wat niet? Dat lijkt me een prima thema om die vraag voor te leggen aan de gebruikers van de publieke omroep. Van NPO (Nederlandse Publieke Omroep) naar MPO (Mijn Publieke Omroep). Waardeer de programma’s, met hieronder mijn eerste persoonlijke bijdrage. Wie mee wil doen is van harte welkom. Stuur programmatitels naar
www.tonverlind.nl. Vind je een programma van de publieke omroep absoluut NIET publiek, waardeer dan met 0. Vind je een programma ZEER publiek, waardeer dan met 3. Het resultaat lijkt me nuttige input voor het afwegingsproces van Henk Hagoort.
Klik hier voor titels
www.tonverlind.nl
www.twitter.com/tverlind Lees van Ton ook: -
De vernieuwingen bij de publieke omroep (2) -
De vernieuwingen bij de publieke omroep (1) -
Handen af van Radio 2! -
Hans Laroes vergaloppeert zich -
Nieuwe Publieke Omroep mist realiteitszin -
Politieke visie op de publieke omroep heeft soms de diepgang van ee... -
Peter R. de Vries: Ik weet het niet...

Weergaven: 109

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden