Nederlands MediaNetwerk

Mijn presentatie ‘Identity is the Message’, over Branding sprak de CE-studenten aan. Het was ook prima gesteld met de voorkennis. Sommigen waren al best ingewerkt in de vaktermen. Kretologie als de juiste competenties etaleren, verdieping aanbrengen, inspelen op klantbehoeften en je product of dienst goed weten te positioneren, het kon niet op! Met name het onderdeel Personal Branding hebben we samen uitgediept.

Ik startte mijn seminar met deze stelling: ‘In de nabije toekomst willen wij alleen zaken doen met mensen met hun specifieke expertise, in plaats van met organisaties en hun werknemers.’ Het is een kwestie die mij al een tijdje bezig houdt. Kiest de klant of opdrachtgever voor jouw specifieke experts of expertise? Of kiest iemand voor een organisatie, het bureau, het kantoor, de maatschap? Waarom, of hoe, kiest de klant of de opdrachtgever?

Mijn studenten, een zaaltje van 50 man, waren verdeeld. 69% zegt dat klanten en opdrachtgevers van de toekomst meer voor experts gaan kiezen en 31% zegt dat ze kiezen voor de organisatie. Hun motivatie is opmerkelijk. Persoonlijke aandacht is wat ik het allermeeste terug zie in de keuze voor de experts. Volgens de studenten kun je met een expert specifieker en efficiënter je doel bereiken zonder al te veel omwegen of bureaucratie. Een experts hanteert een gerichte aanpak, speelt beter in op behoeften, is meer betrokken, verdiept zich beter in de klant met zijn probleem, en kan dus meer waarde toevoegen. Daar waar de keuze voor de organisatie valt, zeggen de studenten dat echte experts maar op één hand te tellen zijn, en dan kunnen ze maar beter met elkaar wat ruggespraak houden om tot betere resultaten te komen. In beide opties kreeg ik terug dat je het meest succesvol zaken doet in een setting waarbij je goed met elkaar samenwerkt.

Het draait om één cruciaal aspect en dat is Vertrouwen. In wie of in wat heb jij het meeste vertrouwen? Het antwoord op deze vraag is een prachtige belofte, Reason to Believe, om nog even in campagne termen te blijven!

1 september 2009

Presentatie van Inge Beckers op LinkedIn: Identity is the Message: http://tinyurl.com/kwket8

www.ingebeckers.nl

Weergaven: 35

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Joris Bouman (Bouman Online Strategie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Bouman rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Petrit Kabashi (CEE Platform) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Petrit Kabashi, algemeen directeur van CEE Platform, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Mikel Burger (Ve Global) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Mikel Burger en Babak Monfared van Ve Global rijden mee. Wij bellen Mikel

[Interview] Kylie Deenen (Exterion Media) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Kylie Deenen en Aimee de Vries rijden mee met het Exterion Media team. Wij bellen Kylie

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Verslag van Radiodays Europe Podcast Day

Radiodays Europe Podcast Day is een van de meest toonaangevende internationale conferenties voor de podcastindustrie. Het programma bestond uit zo’n 30 verschillende sprekers, uiteenlopend van de man achter Google Podcasts tot individuele podcastmakers die vertelden over hun soloprojecten

[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne van Keeps you Texan van Lone Star Beer

[Column] David de Jong: NPO-plannen maken Hilversum weer stukje onbestuurbaarder

Uit de vorige week gepubliceerde brief van Arie Slob blijkt dat de NPO bij het doorvoeren van die plannen weer een stukje onbestuurbaarder wordt

[Column] Martin Leeflang: Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Marketeers sturen veelal op merk, maar eigenlijk is het relevanter om te sturen op groei in marktaandeel via mentaal leiderschap. CEO Martin Leeflang van Validators geeft je learnings om je op weg te helpen

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden