Nederlands MediaNetwerk

Viral campaign Vodafone: social reading

Door Hille van der Kaa. Ik ben een slechte vriendin (want reageer nooit op krabbels), een workaholic (mijn Hyves staat niet eens in de schaduw van mijn LinkedIn) en ik moet mijn zeven-jarige neefje toch echt laten weten dat hij de grote liefde in mijn leven is. Pfff… die social reading van Madame Tre Sesti komt hard aan.

Toch ben ik onder de indruk van de nieuwe viral campaign van Vodafone. Een imposant en slim gemaakt spel van Achtung! dat eind vorige maand via Hyves werd geïntroduceerd. Waarzegster Madame Tre Sesti oordeelt op basis van je Hyves, LinkedIn, Twitter en Facebook over je sociale online gedrag, work life balance en liefdesleven. De resultaten zijn hylarisch, hoewel ik -hoeveel ik van ook hem houd- niet voornemens ben met mijn neefje te trouwen.

De viral campaign bouwt een uniek profiel op van de deelnemers. Vast zeer nuttige informatie voor de adverteerder. De koppeling tussen de viral en het daadwerkelijke product (een telefoon van Vodafone?) is echter ver te zoeken. Of zou het om de koppeling ‘alziend oog’ en het ’360 graden iets’ zijn? Branding ja, directe sales nee. Hoewel dat laatste natuurlijk nog kan komen door al de spam die me te wachten staat…. Benieuwd naar de eerste gebruikerscijfers.


Hille van der Kaa is oprichter van De Uitgeeffabriek


www.deuitgeeffabriek.nl

Weergaven: 145

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden