Nederlands MediaNetwerk

Whizpr, PR-bureau gespecialiseerd in IT- en lifestyle, kondigde deze week een samenwerking aan met Waggener Edström. Bellen we Whizpr directeur Ward van Beek.


Dag Ward, hoe is het met je?
'Met mij gaat het prima. Ik sta in Oostenrijk op de lange latten, as we speak...'


Wie of wat is Waggener Edström?
'Waggener Edstrom is wereldwijd een van de belangrijkste PR-bureau's, en vooral sterk op het gebied van online PR. WE heeft vestigingen in tientallen landen maar Nederland is daar echter niet een van. Hier waren ze al een tijdje op zoek naar een partner en die hebben ze nu gevonden. Het WE Global Alliance netwerk waar we nu deel van uitmaken is een wereldwijd netwerk waarbij de beste onafhankelijke PR-bureaus zijn aangesloten.'


Hoe ziet de samenwerking eruit? Vertel alles!

'De samenwerking is precies dat: een samenwerking. Het is niet zo dat wij nu hun Nederlandse vestiging zijn, maar het is wel zo dat wij waar mogelijk en zinvol voor hun internationale klanten activiteiten in Nederland zullen ontplooien. De samenwerking is echter non-exclusief, dat wil zeggen dat er altijd een voldoende grote lokale 'click' moet zijn om hier ook daadwerkelijk voor een van de netwerkklanten aan de gang te gaan. Als een klant of project niet bij ons past, zullen we hem ook echt niet doen. Wij geloven niet in de gedwongen winkelnering van veel internationale bureaus. Vaak is het zo dat zo'n bureau in het ene land uitstekend werk voor een klant kan verrichten en in een ander land helemaal niet. In zo'n geval moet je als klant vrij kunnen zijn om per land een andere partner te kiezen. Best of breed. Wij zullen gewoon voor de Waggener Edstrom-klanten die PR willen in Nederland, moeten kunnen aantonen dat we inderdaad 'best of breed' zijn. Zo niet, dan gaat het ergens anders heen. Omgekeerd kunnen wij ook gewoon zaken blijven doen met andere internationale partners. Het is daarbij wel zo dat we kennis met elkaar uitwisselen, gezamenlijke pitches ontwikkelen, en in voorkomende gevallen wel als eerste aan elkaar zullen denken. De samenwerking met Waggener Edstrom heeft per begin maart overigens al meteen een nieuwe klant opgeleverd: Rackspace, een grote leverancier van Managed Hosting diensten.'

Ik hoor al een tijd niets meer van PR 2.0. Hoe staat het ermee?
'Tja PR 2.0, dat je er al een tijdje niets van hoort is waarschijnlijk omdat we er zo hard mee aan het werk zijn dat we er wat minder over praten :-) De samenwerking met WE vindt overigens ook zeker plaats op het gebied van PR 2.0. Juist omdat daarin nog zoveel onbekend is, en nog zoveel uitgeprobeerd moet worden is hier de uitwisseling van kennis met zo'n grote partij voor ons heel interessant. Dat je niks meer hoort over PR 2.0 is wellicht een goed teken, dan zijn we nu het stadium van erover praten voorbij, en wordt er meer gewerkt. Wij kunnen inmiddels al bijna de helft van onze activiteiten en adviezen rangschikken onder de noemer PR 2.0, of online PR, of Social Media PR, of Interactive PR, of Online Reputation Management of hoe het verder allemaal nog meer mag heten. Ik denk dat online PR nu al zo'n integraal onderdeel is geworden van PR dat dat labeltje 2.0 er wel vanaf mag. PR zonder online en social media is gewoon niet zinvol meer, en mag zich dan wat ons betreft geen PR meer noemen. En als alle PR PR 2.0 in zich heeft, dan mag dat nummer er wel af. Laten we het maar weer gewoon over PR hebben, en dan automatisch met alle online communicatie en interactie er bij inbegrepen.'


Wat is het laatste nieuws?
'Het laatste nieuws is dat we na een jaar voor Google Enterprise gewerkt te hebben, nu alle PR-activiteiten van Google in Nederland behartigen. Dus ook corporate en consumer. Iets waar we erg trots op zijn. Ander nieuws is dat we dit jaar opnieuw groot uitgepakt hebben op het Mobile World Congress in Barcelona, waar we niet alleen de grootste delegatie journalisten met ons mee hadden, maar waar we we ook voor het derde jaar onze Whizpr Tapas-party organiseerden, waar maar liefst 35 journalisten en bloggers naartoe kwamen. En het allerlaatste nieuws is dat we weer op zoek zijn naar een nieuwe collega. Een senior graag, of in elk geval iemand met meer dan drie jaar ervaring in PR. En woonachtig in de regio Arnhem-Wageningen is natuurlijk een pre...'



www.whizpr.nl
www.waggeneredstrom.co.uk

Weergaven: 56

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden