Nederlands MediaNetwerk

Whizpr, PR-bureau gespecialiseerd in IT- en lifestyle, kondigde deze week een samenwerking aan met Waggener Edström. Bellen we Whizpr directeur Ward van Beek.


Dag Ward, hoe is het met je?
'Met mij gaat het prima. Ik sta in Oostenrijk op de lange latten, as we speak...'


Wie of wat is Waggener Edström?
'Waggener Edstrom is wereldwijd een van de belangrijkste PR-bureau's, en vooral sterk op het gebied van online PR. WE heeft vestigingen in tientallen landen maar Nederland is daar echter niet een van. Hier waren ze al een tijdje op zoek naar een partner en die hebben ze nu gevonden. Het WE Global Alliance netwerk waar we nu deel van uitmaken is een wereldwijd netwerk waarbij de beste onafhankelijke PR-bureaus zijn aangesloten.'


Hoe ziet de samenwerking eruit? Vertel alles!

'De samenwerking is precies dat: een samenwerking. Het is niet zo dat wij nu hun Nederlandse vestiging zijn, maar het is wel zo dat wij waar mogelijk en zinvol voor hun internationale klanten activiteiten in Nederland zullen ontplooien. De samenwerking is echter non-exclusief, dat wil zeggen dat er altijd een voldoende grote lokale 'click' moet zijn om hier ook daadwerkelijk voor een van de netwerkklanten aan de gang te gaan. Als een klant of project niet bij ons past, zullen we hem ook echt niet doen. Wij geloven niet in de gedwongen winkelnering van veel internationale bureaus. Vaak is het zo dat zo'n bureau in het ene land uitstekend werk voor een klant kan verrichten en in een ander land helemaal niet. In zo'n geval moet je als klant vrij kunnen zijn om per land een andere partner te kiezen. Best of breed. Wij zullen gewoon voor de Waggener Edstrom-klanten die PR willen in Nederland, moeten kunnen aantonen dat we inderdaad 'best of breed' zijn. Zo niet, dan gaat het ergens anders heen. Omgekeerd kunnen wij ook gewoon zaken blijven doen met andere internationale partners. Het is daarbij wel zo dat we kennis met elkaar uitwisselen, gezamenlijke pitches ontwikkelen, en in voorkomende gevallen wel als eerste aan elkaar zullen denken. De samenwerking met Waggener Edstrom heeft per begin maart overigens al meteen een nieuwe klant opgeleverd: Rackspace, een grote leverancier van Managed Hosting diensten.'

Ik hoor al een tijd niets meer van PR 2.0. Hoe staat het ermee?
'Tja PR 2.0, dat je er al een tijdje niets van hoort is waarschijnlijk omdat we er zo hard mee aan het werk zijn dat we er wat minder over praten :-) De samenwerking met WE vindt overigens ook zeker plaats op het gebied van PR 2.0. Juist omdat daarin nog zoveel onbekend is, en nog zoveel uitgeprobeerd moet worden is hier de uitwisseling van kennis met zo'n grote partij voor ons heel interessant. Dat je niks meer hoort over PR 2.0 is wellicht een goed teken, dan zijn we nu het stadium van erover praten voorbij, en wordt er meer gewerkt. Wij kunnen inmiddels al bijna de helft van onze activiteiten en adviezen rangschikken onder de noemer PR 2.0, of online PR, of Social Media PR, of Interactive PR, of Online Reputation Management of hoe het verder allemaal nog meer mag heten. Ik denk dat online PR nu al zo'n integraal onderdeel is geworden van PR dat dat labeltje 2.0 er wel vanaf mag. PR zonder online en social media is gewoon niet zinvol meer, en mag zich dan wat ons betreft geen PR meer noemen. En als alle PR PR 2.0 in zich heeft, dan mag dat nummer er wel af. Laten we het maar weer gewoon over PR hebben, en dan automatisch met alle online communicatie en interactie er bij inbegrepen.'


Wat is het laatste nieuws?
'Het laatste nieuws is dat we na een jaar voor Google Enterprise gewerkt te hebben, nu alle PR-activiteiten van Google in Nederland behartigen. Dus ook corporate en consumer. Iets waar we erg trots op zijn. Ander nieuws is dat we dit jaar opnieuw groot uitgepakt hebben op het Mobile World Congress in Barcelona, waar we niet alleen de grootste delegatie journalisten met ons mee hadden, maar waar we we ook voor het derde jaar onze Whizpr Tapas-party organiseerden, waar maar liefst 35 journalisten en bloggers naartoe kwamen. En het allerlaatste nieuws is dat we weer op zoek zijn naar een nieuwe collega. Een senior graag, of in elk geval iemand met meer dan drie jaar ervaring in PR. En woonachtig in de regio Arnhem-Wageningen is natuurlijk een pre...'



www.whizpr.nl
www.waggeneredstrom.co.uk

Weergaven: 55

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)

Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden