Nederlands MediaNetwerk

Wie mijn website eens bezoekt, ziet een opvallende button aan de linkerkant. BDSM-journalistiek. Ik zeg tegenover anderen altijd gekscherend dat zich achter die button het 18+-gedeelte van mijn site bevindt. Alles leuk en wel, maar wat heeft BDSM met journalistiek te maken?

Strikt genomen niets. Alleen, het feit wil dat ik mij als journalist al heel wat jaartjes beweeg in de commerciële SM-scene. Ik interview dames die daarin werkzaam zijn voor het oudste Nederlandse SM-blad. Ik ben er bij toeval ingerold en nooit meer uitgeraakt. Noem de naam niet, want nee: het is geen hoogstaande journalistieke literatuur dat je in het blad leest.

Echter, het is mijn streven die interviews wel een voldoende journalistiek gehalte mee te geven. Ik probeer altijd in de persoon in kwestie door te dringen. Wat beweegt haar, wat zijn haar achtergronden, hoe gaat ze met haar klanten om (BDSM is heel veel psychologie!)? In het ene interview lukt dat beter dan in het andere. Desondanks zijn er zeker enkele interviews die ik zelf als goed tot zeer goed geslaagd beschouw.

Dat maakt het voor mij toch journalistiek werk dat ik aflever. Het zal niet direct goed staan op mijn journalistieke cv, maar ja.

Weergaven: 67

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Johan Peters op 29 Januari 2009 op 21.58
www.jp-tekstproducties.com Staat ook al in mijn profiel vermeld :-).
Reactie van Ton Boom op 29 Januari 2009 op 21.56
Dag Johan
Ik ben blij dat die knop voor mij niet zichtbaar is. Ik word panisch bij het idee dat ik er dan ook voor eeuwig in rol. Het lijkt me een verzengend en zuigend labyrint. Verschrikkelijk.
Groet, Ton.
Reactie van Bas Vlugt op 29 Januari 2009 op 21.14
Dag Johan, als jij ons attent maakt op een hele speciale knop op jouw website - waar wij netwerkgenoten met rode oortjes kennis van nemen - lijkt het je dan geen goed idee om in die posting jouw domeinnaam te communiceren, bij voorkeur doorklikbaar, zodat wij daar allemaal kunnen gaan kijken! Bijvoorbeeld www.basvlugt.nl maar dan jouw website, op de mijne zit geen kinky (of is het kinki?) knop maar staan weer andere leuke dingen op...

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden