Nederlands MediaNetwerk

Mindshare is bij de 9e editie van de Annual Masters of Media Awards uitgeroepen tot Mediabureau van het Jaar. Het is voor het eerst dat een mediabureau deze prestigieuze prijs voor de 2e keer wint (eerder in 2005). De jury vond dat Mindshare de kwetsbaarheid van haar oude model heeft erkend en zich heeft vernieuwd. Initiative en
BrandConnection waren de andere genomineerde bureaus. Er werden in de Beurs van Berlage twaalf AMMA’s uitgereikt in het thema
AMMA en Vogue, Mediacatwalk
2009, gepresenteerd door
Humberto Tan. De AMMA voor Beste Media-/Middelenstrategie ging naar Mediacom voor de campagne Pak de Polo. De jury vond het een ‘interessante en inspirerende case, die er duidelijk bovenuit stak’. De AMMA voor Beste Interactieve Mediastrategie ging naar een reclamebureau,
DDB, voor de interactieve campagne Even Apeldoorn Bellen Live. DDB voegde een nieuwe, interactieve dimensie toe door mensen de kans te bieden zelf een rol te spelen in Even Apeldoorn bellen-situaties.
Procter & Gamble werd uitgeroepen tot Media-adverteerder van het jaar. Niet omdat het zo’n sexy imago heeft, maar vanwege het geloof in een langere termijn media-aanpak, gebaseerd op onderzoek en samenwerkingsverbanden.
JCDecaux werd net als in 2004, 2007 en 2008 uitgeroepen tot Exploitant van het jaar. Bijzonder was het feit dat
Marlène Wickel van bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur voor de vierde de Carl Lipp-prijs in ontvangst nemen. Ze won eerder in 2000, 2006 en 2007. De totale lijst van de AMMA winnaars is Beste Media-/Middelen Strategie
Pak de Polo – Mediacom Beste Single Mediastrategie
OLA IJstijd - MTV Networks, Mindshare Beste Interactieve Mediastrategie
Even Apeldoorn bellen Live – DDB Beste Media Stunt
Alle flitspalen ingepakt - Go Fast! Beste Media Innovatie
TMF Clubcam Mediabureau van het Jaar
Mindshare Media-adverteerder van het Jaar
Procter & Gamble Exploitant van het jaar
JCDecaux Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Social Media Research – RTL Nederland, Insites Consulting Hans du Chatinier-prijs voor studenten
Yory Wollerich - Rijksuniversiteit Groningen Carl Lipp-prijs
Marlène Wickel - Jean Mineur YIM Mediatalent van het jaar
Nick van der Voorst – digiloque
www.mwg.nl

Weergaven: 62

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Mart Walda op 22 Mei 2010 op 21.34
:-)

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden