Nederlands MediaNetwerk

Het Arnhemse communicatie- en PR-bureau Wisse Kommunikatie startte op 15 september met de actie Makelaar Overbodig. Met dit initiatief wil het communicatiebureau aantonen dat de middelen waarvan de makelaardij zich traditioneel bedient niet meer bij de tijd zijn en dat de huidige consument zijn woning ook zelf kan verkopen. De actie wordt onder andere vormgegeven door middel van de website makelaaroverbodig.eu Wisse Kommunikatie heeft de actie opgezet omdat bij veel woningaanbieders het vermoeden leeft dat de geijkte middelen waarvan de makelaardij zich bedient, zoals de website
www.funda.nl, buurtmailings, het aanmelden van huizen bij andere makelaars, makelaarsblaadjes, en de etalage van het makelaarskantoor, niet meer voldoen. Veel particuliere huisaanbieders lijken te beseffen dat er met de huidige stand van met name de social de media veel meer mogelijk is en dat dus een aantal belangrijke contactmogelijkheden onbenut blijft. Met Makelaar Overbodig probeert Wisse Kommunikatie dan ook aan te tonen dat de huidige
web-savvy
consument minstens net zo goed geoutilleerd is als de makelaar om zijn huis te verkopen.
Serge Beckers, senior consultant bij Wisse Kommunikatie, licht de actie toe: “De makelaar heeft jarenlang een bevoorrechte positie kunnen bekleden bij de huizenverkoop omdat de verkoper zelf nauwelijks een andere etalage had om zijn huis aan te prijzen dan de etalage van het makelaarskantoor. Dit is veranderd met de komst van internet en sociale netwerken. Sites als
www.huistekoop.nl of
www.marktplaats.nl bieden de consument de mogelijkheid zijn huis over het voetlicht te brengen en iedereen te bereiken die een internetverbinding heeft. Maar dat zijn acties van particulieren. Volgens ons is het hoog tijd dat ook de makelaardijsector de kracht van met name de social media beter gaat benutten.” Om het initiatief vorm te geven, is een huis geselecteerd waarvan de verkoop een uitdaging vormt, zowel voor de huidige makelaar als voor Wisse Kommunikatie. Het gaat om het huis aan de
Verbindingsweg 4 in
Blaricum, een pand dat bijna twee jaar te koop staat. Het huis moet ruim 1,3 miljoen euro opbrengen. De eigenaar van het huis,
Guido van der Velden, werkt graag mee aan de actie. Hij heeft er zelfs een speciale website voor opgezet: makelaaroverbodig.eu. Van der Velden: “De reden van deze actie moge duidelijk zijn: ik denk dat we mogelijkheden hebben laten liggen die feitelijk voor de hand liggen. Vandaar dat we besloten hebben het heft in eigen hand te nemen en de makelaardij op ludieke manier uit te dagen.” Van der Velden heeft overigens alle betrokken partijen geïnformeerd en aan het woord gelaten, dus ook de makelaar die het pand onder zijn hoede had. De reacties van Van der Velden, van de architect van het huis en van de makelaar zijn terug te vinden op het tabblad
Woning in woord op de website.
www.makelaaroverbodig.eu
www.facebook.com/pages/Makelaar-Overbodig/129310810445187
www.wisse-worldcom.nl

Weergaven: 196

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden