Nederlands MediaNetwerk

Wordt de PVV beledigd als het niet in de regering komt?

Dat Geert Wilders niet in de regering komt vind ik eerlijk gezegd niet verwonderlijk. Ik lees ook een hoop woede en frustratie in de commentaren van PVV mensen. We hebben kiesrecht in Nederland, dus mensen als Wilders kunnen gekozen worden, en 1.5 mln mensen die net zoals bij Fortuin hopen op verandering, hebben dat ook gedaan. Maar zoals ik hier ook lees, PVV’ers voelen zich slachtoffer van politieke elite. Een paar jaar geleden was de SP het slachtoffer van een combine tussen PvdA CDA en VVD. Terwijl die ook de grootste winst hadden gemaakt, die partij heeft dat prima opgevangen, misschien kunnen PVV’ers dat ook? Dat heet dus politiek, het combineren van verschillende visies, en proberen daar een werkzaam geheel van te maken. En ik moet zeggen dat ik me ook bezorgd maak over Geert zijn uitspraken, t.a.v buitenlanders, islam en ga zo maar door. Ik weet niet of Wilders zich realiseert dat een groot deel van onze beschaving is gebaseerd op wat we van de Arabieren en de islam hebben geleerd. Wij hebben onze bloei voor een deel te danken aan de islam. Onze rechtspraak, de wiskunde, kleding en ga zo maar door. Op mij komt hij als een ongeletterd iemand over, die prima vooroordelen uitbuit, wat we een populist noemen, zo van “geef het volk wat het wil”, of, zoals de Romeinse keizers deden, brood en spelen voor het volk. En Geert voedt die vooroordelen die bij een hele grote groep mensen leven. Nog even en we beginnen te lijken op de NAZI’s, of, zoals de Israeli’s dat nu doen, met een muur en een vorm van genocide naar de Palestijnen. De geschiedenis herhaalt zich weer in een andere vorm. Ik vind het heel jammer om te zien dat Nederland van een tolerant land steeds verder afzakt naar een land waar racisme weer een gehoor begint te krijgen, waar vooroordelen blijkbaar zwaarder wegen dan mededogen, naastenliefde en een klein beetje begrip. Ik zie Wilders liever tieren in de oppositie, dan kan hij nog steeds verdedigen wat hij vind en dat ook zeggen(lang leve de democratie), maar voorkomen we wel dat er straks hetzes of progroms gaan ontstaan in ons land. En de andere partijen kunnen daar de haalbare zaken uit distilleren, zodat ook PVV’ers gehoord worden. Want dat Geert voor de zorg opkomt, en de ouderen, vind ik prachtig en helemaal terecht. Dat hij zijn gevoelens ventileert, prima, en daarbij geen blad voor de mond neemt, ook helemaal goed. Maar een beetje nadenken over uitspraken die je doet en de consequenties daarvan begrijpen, daar kan Geert nog het een en ander leren van de andere partijen. Zelf moet ik niks hebben van politiek, lijkt me een smerig beroep, compromissen en zo, zelf voel ik me meer Aardling die kijkt wat er nodig is om onze Aarde te redden van wat wij mensen aanrichtten. Door wat ik hierover schrijf ben ik al uitgescholden door PVV’ers voor “linkse fascist” , terwijl ik alleen maar bang ben dat wij mensen blijkbaar niet in staat zijn iets van onze geschiedenis te leren. Jammer.

Weergaven: 42

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden