Nederlands MediaNetwerk

Voor de lancering van Kinect voor de
Xbox 360 op 10 november hebben Universal Media en Sanoma samen met Xbox Nederland een crossmediaal concept ontwikkeld waarbij de doelgroep op een unieke manier in contact wordt gebracht met Kinect voor de Xbox 360. Kinect is de nieuwe sensatie op het gebied van gaming en entertainment. Kinect is een sensor die het voor Xbox 360 bezitters mogelijk maakt om games en entertainment voortaan te besturen door uitsluitend gebruik te maken van je lichaam en stem. Vanuit de print en online- uitgaven van de Sanoma vrouwentitels is de doelgroep uitgenodigd om Kinect al voor de launch live te ervaren in het
Kinect Penthouse te Amsterdam. De reacties waren overweldigend. De ervaringen van de lezeressen met Kinect worden uitgemeten op de verschillende platformen van onder andere Margriet, Viva, Grazia en Styletoday. Naast de uitnodiging om Kinect live te ervaren op een bijzondere locatie in Amsterdam maakt Sanoma een
Custom Media Magazine dat wordt meegesealed met
Margriet en voor de retailkanalen van Xbox beschikbaar is gesteld. Tweede en meest bijzondere pijler binnen het partnership is de livestream die op de dag van de lancering vanuit de Kinect brand experience store in de Kalverstraat live op
NU.nl is te volgen. Op 10 november kunnen bezoekers via een klik op de exclusieve radical op de homepage van NU.nl naar de livestream kijken en alles lezen over Kinect in de speciale bijlage op NU.nl.
Mischa Claessens, Marketing Manager Interactive Entertainment Microsoft: "Sanoma biedt een uniek cross media platform om Kinect te introduceren bij de doelgroep. De overeenkomst met Sanoma heeft ons mede in staat gesteld om de doelgroep direct en persoonlijk aan te spreken en hen uiteindelijk zelf te laten vertellen wat Kinect voor hun betekent. Niet wij willen vertellen hoe bijzonder Kinect is, dat laten we graag aan de buitenwereld over."
Arthur Herpel, Strategy Director Universal Media: "Kinect voor de Xbox moet je ervaren om te beseffen hoe ongelofelijk bijzonder dit product is. Door middel van het brede partnership met Sanoma zijn we in staat om door verschillende middelen heen de unique experience van Kinect op een relevante wijze erg dichtbij de doelgroep te brengen."
Jochem Boester, Senior Accountmanager Media Agencies Sanoma Digital: "We zijn erg tevreden met de samenwerking met Xbox 360 en Universal Media. In deze bijzondere lanceringscampagne kunnen we door het bijna exclusieve partnership optimaal onze kracht als multimediaal bedrijf inzetten: de combinatie van ons grote bereik met inhoudelijke en sterke print en online merken." Let op: de livestream is alleen op 10 november op de homepage van NU.nl te zien. De NUbijlage is nog enkele weken na de lancering te bekijken.
www.xbox.com
www.sanomadigital.nl

Weergaven: 92

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden