Nederlands MediaNetwerk

Zijn er eigenlijk nog wel journalisten in Nederland?

Ik verbaas me steeds meer over het geneuzel hier op het nederlands medianetwerk, geleuter over social media, merken, fatsoen, voetbal ten opzichte van hyves, iPad, modeshows. Echt "nieuws" wat er toe doet, tjonge. Of moeten we zeggen lekker aan de leiband van het grootkapitaal meelopen.
Maar, nieuws over klimaatverandering, corruptie en gelieg van bedrijven, olievlekken, politiek, verborgen betrekkingen politiek met het bedrijfsleven? Ho maar. Veel te weinig, oftewel bijna niets. Stellingname, ho maar, nog nooit van gehoord. Bedroevend slecht gewoon wat hier voor nieuws doorgaat.
Is er dan echt geen nieuws wat er echt toe doet op het Medianetwerk? driemaal nee, wat je hier vind staat ook in school-blaadjes.
De meeste"communicatie professionals" hier hebben beter leren schrijven en "communiceren" , want, het zijn communicatie professionals. Er zijn zelfs mensen hier die een camera kunnen bedienen.
De ware "journalistiek" kun je hier vergeten!

Trends en hypes


Wat doen trends en hypes er toe wanneer de hele klotezooi om ons heen gewoon heel langzaam aan het instorten is?
We blijkbaar systematisch en in communie zelfmoord aan het plegen zijn (gezellig, we doen het weer samen), en daarbij nog wat andere soorten leven om zeep helpen.
Gewoon door-leuteren jongens, over niks.
Blijkbaar is populair zijn met je onderwerpen belangrijker dan nieuws te leveren. Mensen werkelijk voor te lichten over wat er aan komt. Een temperatuur stijging in Europa van tussen de 5 en 10 graden is desastreus, nog meer fossiele brandstoffen gebruiken, gewoon zwaar kut. Kernenergie, gewoon doen ook al weten we niet eens hoe we met het afval om moeten gaan.
Tezamen zorgen die straks dat er geen eten meer is voor een hoop mensen, die daardoor doodgaan. De "rijke" landen hebben daar geen last van, tenminste, niet zo snel, en de mensen die er wonen hebben een mentaliteit waar je gewoon ziek van wordt.
Langzaam bekruipt me steeds meer het gevoel dat het goed zou zijn als er een echte ramp in ons land plaats gaat vinden, een die 80% van de bevolking doodt.
Die niet te stoppen is met geld, macht of medicijnen en die iedereen raakt.
Als dan ook nog eens blijkt dat die ramp door hebzucht is veroorzaakt, dan zou ik niet graag in de schoenen staan van degenen die het veroorzaakt hebben, laat staan in die van de "journalisten" die blijkbaar alleen maar het establishment naar de mond praten.
We hebben besloten niet meer naar de media-"events" van het "Nederlands Medianetwerk" te gaan , ik kom iets te vaak "leeghoofden" tegen die denken dat ze er toe doen vanwege hun CV...geef mij maar echte journalisten.
Veel succes verder met jullie borrel clubje.

PW Baltink
namens
Cineversity.TV

Weergaven: 40

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Generatie Alfa, dat zijn wij

Generatie Z is net meerderjarig geworden en in de VS zijn onderzoekers al de volgende generatie aan het analyseren: generatie Alfa. We waren toch bij de laatste letter van het Latijnse alfabet, laten we een doorstart maken met het Griekse

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: How to make a podcast

No need to explain the popularity of podcasts. Education becomes entertainment, anytime, anywhere, while you do something else. Actually, podcasts are nothing new, the first dates from 2004

[Column] Bob Goulooze: Ad hominem

Menigeen verbaast zich over de opkomst van het andere denken. Al enige jaren zien we een toename van mensen en groepen die zich afzetten tegen de gangbare gedachten over de wereld. Van platte aarde adepten en antivaxers tot klimaatontkenners en coronasceptici

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden