Nederlands MediaNetwerk

Zijn er eigenlijk nog wel journalisten in Nederland?

Ik verbaas me steeds meer over het geneuzel hier op het nederlands medianetwerk, geleuter over social media, merken, fatsoen, voetbal ten opzichte van hyves, iPad, modeshows. Echt "nieuws" wat er toe doet, tjonge. Of moeten we zeggen lekker aan de leiband van het grootkapitaal meelopen.
Maar, nieuws over klimaatverandering, corruptie en gelieg van bedrijven, olievlekken, politiek, verborgen betrekkingen politiek met het bedrijfsleven? Ho maar. Veel te weinig, oftewel bijna niets. Stellingname, ho maar, nog nooit van gehoord. Bedroevend slecht gewoon wat hier voor nieuws doorgaat.
Is er dan echt geen nieuws wat er echt toe doet op het Medianetwerk? driemaal nee, wat je hier vind staat ook in school-blaadjes.
De meeste"communicatie professionals" hier hebben beter leren schrijven en "communiceren" , want, het zijn communicatie professionals. Er zijn zelfs mensen hier die een camera kunnen bedienen.
De ware "journalistiek" kun je hier vergeten!

Trends en hypes


Wat doen trends en hypes er toe wanneer de hele klotezooi om ons heen gewoon heel langzaam aan het instorten is?
We blijkbaar systematisch en in communie zelfmoord aan het plegen zijn (gezellig, we doen het weer samen), en daarbij nog wat andere soorten leven om zeep helpen.
Gewoon door-leuteren jongens, over niks.
Blijkbaar is populair zijn met je onderwerpen belangrijker dan nieuws te leveren. Mensen werkelijk voor te lichten over wat er aan komt. Een temperatuur stijging in Europa van tussen de 5 en 10 graden is desastreus, nog meer fossiele brandstoffen gebruiken, gewoon zwaar kut. Kernenergie, gewoon doen ook al weten we niet eens hoe we met het afval om moeten gaan.
Tezamen zorgen die straks dat er geen eten meer is voor een hoop mensen, die daardoor doodgaan. De "rijke" landen hebben daar geen last van, tenminste, niet zo snel, en de mensen die er wonen hebben een mentaliteit waar je gewoon ziek van wordt.
Langzaam bekruipt me steeds meer het gevoel dat het goed zou zijn als er een echte ramp in ons land plaats gaat vinden, een die 80% van de bevolking doodt.
Die niet te stoppen is met geld, macht of medicijnen en die iedereen raakt.
Als dan ook nog eens blijkt dat die ramp door hebzucht is veroorzaakt, dan zou ik niet graag in de schoenen staan van degenen die het veroorzaakt hebben, laat staan in die van de "journalisten" die blijkbaar alleen maar het establishment naar de mond praten.
We hebben besloten niet meer naar de media-"events" van het "Nederlands Medianetwerk" te gaan , ik kom iets te vaak "leeghoofden" tegen die denken dat ze er toe doen vanwege hun CV...geef mij maar echte journalisten.
Veel succes verder met jullie borrel clubje.

PW Baltink
namens
Cineversity.TV

Weergaven: 38

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competition 1 year later: RapidPricer

RapidPricer was one of the winning startups of the Startup Competition 2019. How did the company continue it’s operation? Dutch MediaNetwork asks ​​​​​​​ Kiran Gange.

[Interview] Arun Maljaars: Door partnerships worden grote programma’s met onmogelijke budgetten toch gemaakt

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende content

[Startup Competitie] David Hoogendam over The Pool

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2020 op 15 april in Amsterdam. We spreken met David Hoogendam van The Pool

[Interview] Floris Venneman over de overname van tv-zender ONS

ONS is overgenomen door het creatieve bureau Bureauvijftig. We spreken met mede-eigenaar en partner Floris Venneman over de overname en plannen met de aangekochte televisiezender

[Interview] Colin Butfield (WWF) over David Attenborough: A Life On Our Planet

Op 16 april 2020 gaat David Attenborough: A Life On Our Planet in première met een livestream vanuit de Royal Albert Hall in Londen. Deze première is live te volgen over de hele wereld. De film maakte Sir David Attenborough in samenwerking met Silverback Films en het Wereld Natuur Fonds. We spreken met Colin Butfield, Executive Producer van het WWF

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Reinier Rombouts: Digitaal onmisbaar

De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt

Jeroen Verkroost: Wie wint social? Amazon Advertising rukt op, Sonos door het stof, trends in media en marketing en de eerste slimme bril is er!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden