Nederlands MediaNetwerk

Zoekmachine 123people geeft gebruiker controle over zijn informatie in zoekresultaten

123people neemt een voorsprong op andere zoekmachines door als eerste een selfservicetool te introduceren: 123people Manager. Hiermee kan de gebruiker van de personenzoekmachine zijn persoonlijke informatie eenvoudig en sneller als ooit tevoren zelf verwijderen uit de zoekresultaten. In een paar klikken zijn ongewenste links en foto's als sneeuw voor de zon verdwenen als er bij 123people gezocht wordt op de bewuste voor- en achternaam.

Nieuwe mogelijkheden voor de gebruiker

Kennis van de informatie die online beschikbaar is en die via zoekmachines eenvoudig te vinden is, maakt het mogelijk die informatie te beheren. Een negatieve online reputatie kan invloed hebben op het dagelijkse (zaken)leven. Daarnaast is niet alle informatie bedoeld om voor altijd openbaar te zijn. 123people verwijdert altijd persoonlijke informatie indien iemand daarom vraagt, in overeenstemming met Europese Richtlijnen. En vanaf nu, met de '123people Manager' is het beheren van ongewenste informatie nog eenvoudiger: het invullen van een formulier op de 123people website is alles dat nodig is.

 

Controleer je digitale voetafdruk

Het internet is een fantastische bron voor het vinden van allerlei informatie, maar het heeft ook een goed 'geheugen'. Zoekmachines maken ons leven eenvoudiger, ze helpen ons de juiste informatie of persoon te vinden. Dat betekent ook dat persoonlijke informatie, een blog, een opmerking, een foto of een adres, publieke informatie wordt zodra het op internet staat. Al deze stukjes informatie, de zogeheten 'digitale voetafdruk, vormen tezamen de online reputatie.

 

Online Reputatie

Aangezien de online en de echte wereld steeds meer met elkaar verweven zijn, is het van evident belang de online reputatie smetteloos te houden, net zoals je ook je CV regelmatig van een update voorziet. Met deze nieuwe service neemt 123people een duidelijke stelling in als het gaat om gebruikersinvloed en transparantie. Via een link per e-mail kan alle persoonlijke informatie worden gemarkeerd die verwijderd moet worden. Na een controle door het Customer Support Team wordt de informatie beperkt en verdwijnt in ieder geval van de 123people website. De link blijft wel mogelijk wel aanwezig in zoekresultaten via andere zoekmachines.


Over 123people
123people (
www.123people.nl) is een verticale zoekmachine gericht op personen zoeken. 123people biedt iedereen de mogelijkheid informatie te vinden over zichzelf en anderen, gratis en snel. De resultaten komen voort uit nationale en internationale bronnen, alsmede uit openbare bronnen die niet noodzakelijkerwijs door andere zoekmachines worden geïndexeerd. Met globaal meer dan 50 miljoen bezoekers per maand, is 123people een van de grootste personenzoekmachines ter wereld.

123people is momenteel beschikbaar in twaalf landen, in tien talen en als applicatie voor iPhone en Android-telefoons. 123people is een product van yelster digital gmbh, dat vanaf maart 2010 onderdeel uitmaakt van de Franse PagesJaunes Groupe.

Weergaven: 43

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Edwin Basten - Don’t just market. Neuromarket

Het vakgebied neuromarketing krijgt steeds meer aandacht. En terecht. De kennis die beschikbaar wordt vanuit de wetenschap over de werking van het brein biedt ons baanbrekende inzichten.

Deze inzichten zorgen ervoor dat er

Lees meer...

Bart Kleijn - Leve content marketing! Maar wat is eigenlijk content?

Misschien heeft u het gemist. Want op vakantie. Of juist drukdrukdruk omdat alle anderen op vakantie waren. Maar onlangs bleek uit het Marketingtrendonderzoek 2014 (Adviesbureau Berenschot in samenwerking met zes vakwebsites) dat Social Media zijn verdrongen door Contentmarketing als

Lees meer...

Jon Visbeen - Debuut Verstappen in F1 ook opsteker voor Sport1

Het moet in de genen zitten: de drang naar pure snelheid, avontuur en waaghalzerij. Max Verstappen treedt in elk geval volgend seizoen in de voetsporen van vader Jos als hij voor Scuderia Toro Rosso zijn

Lees meer...

Andrew Groeneveld - Is Merel Westrik te mooi?

Wat een rare vraag. Bestaat er een wereld waarin de schoonheid van een vrouw de grenzen van het aanvaardbare overschrijdt? Jazeker bestaat die. Het is de wereld van de nieuwsconsumenten. Althans, dat stelt

Lees meer...

Sjoerd Craenmehr - De kracht van content campagnes: een greep uit de oude doos

1982. Hasbro, de welbekende Amerikaanse speelgoedfabrikant, lanceert hun nieuwste creatie: G.I. Joe A Real American Hero. Een revolutie is geboren. De actiepoppen waren groter, sterker en

Lees meer...


Badge

Bezig met laden...

© 2014   Gemaakt door Bas Vlugt.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden