Nederlands MediaNetwerk

Zoekmachine 123people geeft gebruiker controle over zijn informatie in zoekresultaten

123people neemt een voorsprong op andere zoekmachines door als eerste een selfservicetool te introduceren: 123people Manager. Hiermee kan de gebruiker van de personenzoekmachine zijn persoonlijke informatie eenvoudig en sneller als ooit tevoren zelf verwijderen uit de zoekresultaten. In een paar klikken zijn ongewenste links en foto's als sneeuw voor de zon verdwenen als er bij 123people gezocht wordt op de bewuste voor- en achternaam.

Nieuwe mogelijkheden voor de gebruiker

Kennis van de informatie die online beschikbaar is en die via zoekmachines eenvoudig te vinden is, maakt het mogelijk die informatie te beheren. Een negatieve online reputatie kan invloed hebben op het dagelijkse (zaken)leven. Daarnaast is niet alle informatie bedoeld om voor altijd openbaar te zijn. 123people verwijdert altijd persoonlijke informatie indien iemand daarom vraagt, in overeenstemming met Europese Richtlijnen. En vanaf nu, met de '123people Manager' is het beheren van ongewenste informatie nog eenvoudiger: het invullen van een formulier op de 123people website is alles dat nodig is.

 

Controleer je digitale voetafdruk

Het internet is een fantastische bron voor het vinden van allerlei informatie, maar het heeft ook een goed 'geheugen'. Zoekmachines maken ons leven eenvoudiger, ze helpen ons de juiste informatie of persoon te vinden. Dat betekent ook dat persoonlijke informatie, een blog, een opmerking, een foto of een adres, publieke informatie wordt zodra het op internet staat. Al deze stukjes informatie, de zogeheten 'digitale voetafdruk, vormen tezamen de online reputatie.

 

Online Reputatie

Aangezien de online en de echte wereld steeds meer met elkaar verweven zijn, is het van evident belang de online reputatie smetteloos te houden, net zoals je ook je CV regelmatig van een update voorziet. Met deze nieuwe service neemt 123people een duidelijke stelling in als het gaat om gebruikersinvloed en transparantie. Via een link per e-mail kan alle persoonlijke informatie worden gemarkeerd die verwijderd moet worden. Na een controle door het Customer Support Team wordt de informatie beperkt en verdwijnt in ieder geval van de 123people website. De link blijft wel mogelijk wel aanwezig in zoekresultaten via andere zoekmachines.


Over 123people
123people (
www.123people.nl) is een verticale zoekmachine gericht op personen zoeken. 123people biedt iedereen de mogelijkheid informatie te vinden over zichzelf en anderen, gratis en snel. De resultaten komen voort uit nationale en internationale bronnen, alsmede uit openbare bronnen die niet noodzakelijkerwijs door andere zoekmachines worden geïndexeerd. Met globaal meer dan 50 miljoen bezoekers per maand, is 123people een van de grootste personenzoekmachines ter wereld.

123people is momenteel beschikbaar in twaalf landen, in tien talen en als applicatie voor iPhone en Android-telefoons. 123people is een product van yelster digital gmbh, dat vanaf maart 2010 onderdeel uitmaakt van de Franse PagesJaunes Groupe.

Weergaven: 50

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

[Forum] Steeds meer exploitanten baseren hun advertentietarieven op CPM. Wordt dit de norm?

Willem Albert Bol – De Persgroep: “Ja het is niet meer dan logisch dat meer exploitanten in meer mediumtypen op bereik gaan afrekenen. TV en radio doen dat al langer en hebben de adverteerders daarin opgevoed... lees verder

180-HansGermeraadHans Germeraad – ANWB Media: “Ja, daar ziet het wel naar uit. Aan de ene kant is het wel logisch. Adverteerders zijn minder geïnteresseerd in pagina’s of uitzendingen, en meer in bereik. Toen de commerciële TV in Nederland opkwam werd de GRP geïntroduceerd... lees verder

ErikJanGelink-SanomaErik-Jan Gelink – Sanoma/SBS: “Sanoma heeft in Q1 2014 een nieuwe tariefstructuur geïntroduceerd, waarbij CPM de basis vormt voor de advertentietarieven voor web, mobiel, maar ook voor print. Het gaat tenslotte om het aantal personen dat je bereikt met je campagne en niet om de oplage die je verspreidt... lees verder

180-StephanVanDerSman-MagnaBlobalStephan van der Sman – Magna Global: “Wij verwachten dat de hele markt moet gaan volgen. Dit is positief, want: de lucht verdwijnt uit de tariefkaart, de koppeling met andere platformen (website, tablet, mobile) is veel makkelijk te maken met één currency....

Lees het complete forum op de website van Initiative

Communicatienieuws

[Interview] Eric Ariëns over de expansie van Sprinkle naar de Benelux]

Het Zweedse internetbedrijf Sprinkle is een digitaal platform voor content recommendation en syndication van redactionele content, foto's, video's en artikelen. Sprinkle heeft besloten het content distributie platform internationaal uit te bouwen. Te beginnen met de opening van een Benelux kantoor in Amsterdam. We spreken Eric Ariëns, Country Manager Benelux.

[Interview] Robert Withagen over Dorst & Lesser en de Raad de Sneeuwhoogte-campagne]

Renault lanceert de campagne Raad de Sneeuwhoogte in samenwerking met social media bureau Dorst & Lesser. Wij spreken Robert Withagen, Creative Director Dorst & Lesser, over de campagne.

[Interview] Joost Phoelich over de expansie van Flashtalking naar de Benelux]

Het Engelse bedrijf Flashtalking heeft vestigingen over de hele wereld. Een verdere expansie binnen Europa is voorzien in 2015. Joost Phoelich is voor de Benelux aangesteld en zal vanuit Amsterdam de activiteiten aansturen. Wij spreken hem.

[Interview] Erik Wiese over Blauw Gras en de samenwerking met Chiquita Benelux]

Social media bureau Blauw Gras is per direct verantwoordelijk voor de social media activiteiten van Chiquita Benelux, waardoor ze officieel de landsgrenzen over gaan. Wij spreken Erik Wiese, mede-oprichter van Blauw Gras.

[Interview] Bram de Rooij over Kingsday en de Kerstboom eruit, Kamerplant erin!-campagne]

Reclamebureau Kingsday ontwikkelt voor het vierde jaar achtereenvolgens de campagne Kerstboom eruit, Kamerplant erin!-campagne voor Bloemenbureau Holland, dit jaar met illusionist Hans Klok. We spreken creative director Bram de Rooij over Kingsday en de campagne.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Hersenstichting, Unox, Manutan]

Tja, hoe kun je hier als meelevend mens nou iets negatiefs over zeggen? Het gaat over een goed doel en er zit een stervend meisje in. Daar kun je met de beste wil van de wereld niet tégen zijn? De Hersenstichting verdient het dat de commercial doet wat ie moet doen: geld binnenhalen. Die boodschap is duidelijk en helder.

[Column] Joost van Liemt: Even opschonen]

De laatste paar maanden ben ik me steeds meer af gaan vragen waarom ik toch op OK of CONNECT of LINK of wat voor fraai stukje copy ook voor de bevestigingsbutton wordt geschreven, heb geklikt.

[Column] Richard van Hoorn: Extra werk voor eindredacteuren]

Sinds kort is het mogelijk om elke pagina van een tijdschrift af te stemmen op de abonnee. Zowel redactionele content als advertenties koppelen aan het profiel van de lezer leidt tot nieuwe verdienmodellen voor uitgevers en hun adverteerders.

Michiel Pot: De V-Factor]

Vroeger dachten we dat alle rechters, dokters, notarissen, advocaten, bankdirecteuren en professoren altijd te goeder trouw waren. Dankzij de inzet van klokkenluiders en de media weten we inmiddels beter.

Jody Bauer: Dé Commercialtrends van 2015]

Het is je vast niet ontgaan, maar de reclamespot Buddyhond van KNGF Geleidehond heeft de Gouden Loeki 2014 gewonnen voor de beste TV-commercial. Flappie van Bol.com en Moestuin van Jumbo

Badge

Bezig met laden...

© 2015   Gemaakt door Bas Vlugt.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden