Nederlands MediaNetwerk

Zoekmachine 123people geeft gebruiker controle over zijn informatie in zoekresultaten

123people neemt een voorsprong op andere zoekmachines door als eerste een selfservicetool te introduceren: 123people Manager. Hiermee kan de gebruiker van de personenzoekmachine zijn persoonlijke informatie eenvoudig en sneller als ooit tevoren zelf verwijderen uit de zoekresultaten. In een paar klikken zijn ongewenste links en foto's als sneeuw voor de zon verdwenen als er bij 123people gezocht wordt op de bewuste voor- en achternaam.

Nieuwe mogelijkheden voor de gebruiker

Kennis van de informatie die online beschikbaar is en die via zoekmachines eenvoudig te vinden is, maakt het mogelijk die informatie te beheren. Een negatieve online reputatie kan invloed hebben op het dagelijkse (zaken)leven. Daarnaast is niet alle informatie bedoeld om voor altijd openbaar te zijn. 123people verwijdert altijd persoonlijke informatie indien iemand daarom vraagt, in overeenstemming met Europese Richtlijnen. En vanaf nu, met de '123people Manager' is het beheren van ongewenste informatie nog eenvoudiger: het invullen van een formulier op de 123people website is alles dat nodig is.

 

Controleer je digitale voetafdruk

Het internet is een fantastische bron voor het vinden van allerlei informatie, maar het heeft ook een goed 'geheugen'. Zoekmachines maken ons leven eenvoudiger, ze helpen ons de juiste informatie of persoon te vinden. Dat betekent ook dat persoonlijke informatie, een blog, een opmerking, een foto of een adres, publieke informatie wordt zodra het op internet staat. Al deze stukjes informatie, de zogeheten 'digitale voetafdruk, vormen tezamen de online reputatie.

 

Online Reputatie

Aangezien de online en de echte wereld steeds meer met elkaar verweven zijn, is het van evident belang de online reputatie smetteloos te houden, net zoals je ook je CV regelmatig van een update voorziet. Met deze nieuwe service neemt 123people een duidelijke stelling in als het gaat om gebruikersinvloed en transparantie. Via een link per e-mail kan alle persoonlijke informatie worden gemarkeerd die verwijderd moet worden. Na een controle door het Customer Support Team wordt de informatie beperkt en verdwijnt in ieder geval van de 123people website. De link blijft wel mogelijk wel aanwezig in zoekresultaten via andere zoekmachines.


Over 123people
123people (
www.123people.nl) is een verticale zoekmachine gericht op personen zoeken. 123people biedt iedereen de mogelijkheid informatie te vinden over zichzelf en anderen, gratis en snel. De resultaten komen voort uit nationale en internationale bronnen, alsmede uit openbare bronnen die niet noodzakelijkerwijs door andere zoekmachines worden geïndexeerd. Met globaal meer dan 50 miljoen bezoekers per maand, is 123people een van de grootste personenzoekmachines ter wereld.

123people is momenteel beschikbaar in twaalf landen, in tien talen en als applicatie voor iPhone en Android-telefoons. 123people is een product van yelster digital gmbh, dat vanaf maart 2010 onderdeel uitmaakt van de Franse PagesJaunes Groupe.

Weergaven: 54

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Peter Stadhouders over de nieuwe koers van het NUV

Het Nederlands Uitgeversverbond bestaat dit jaar 20 jaar. Vorige jaar is het NUV gestart met een herpositionering. Wij spreken directeur Peter Stadhouders.

[Interview] Imad Qutob over de app Meal of Fortune van Thuisbezorgd.nl

Thuisbezorgd.nl en Samsung lanceren een app waarmee via de smartwatch van Samsung, de Gear S2, eten besteld kan worden bij ruim 6.000 aangesloten bezorgrestaurants in Nederland. Wij spreken Imad Qutob, Director of Brand Marketing bij moederbedrijf Takeaway.com.

[Interview] Sara van Gorp over Kek Mama en het First Time Mums onderzoek

We spreken Sara van Gorp, sinds eind 2014 hoofdredacteur van het blad Kek Mama. Kek Mama valt onder Sanoma Parenting dat ook Ouders van Nu uitgeeft. In opdracht van Sanoma Parenting is door The Choice Marketing Research een onderzoek uitgevoerd naar First Time Mums. 

[Interview] Esther Twal-Schoolderman en Stephan Riegen over FoxScreen en bioscoopreclame

Wij spreken Esther Twal-Schoolderman, algemeen directeur van Foxscreen en verantwoordelijk voor het bioscoopnetwerk, en Stephan Riegen die als client service director de contacten met nationale adverteerders en mediabureaus onderhoudt.

[Startups] Maarten Graven over Flamyngo

De Flamyngo-app maakt het gebruikers zo makkelijk mogelijk om de beste reistips te verzamelen bij vrienden, waardoor je zelf een sociale reisgids kunt samenstellen. Wij spreken oprichter Maarten Graven.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bever, Johnsonville, Samsung

Het onderzoek, waarop het inzicht van Bever is gebaseerd, geeft aan dat jongeren te druk zijn om naar buiten te gaan. Het lijkt spontaan opgelost te zijn, dat probleem. Inzenden voor een Effie, zou ik zeggen.

[Column] Bob Goulooze: Saved by the Ramadan

Eén man bepaalt de smaak voor heel Nederland. En dat terwijl we weten dat de smaak regionaal verschilt. Een methodologische blunder van de buitencategorie. Alleen daarom al zou het AD met deze test moeten stoppen.

[Column] Lodewijk van der Peet: Onze vakbladen beheersen het vak niet meer

Ooit vreesden we de journalisten van Adformatie; “Verdomme hoe weten ze dat nou weer?” Ze schreven met azijn. Op de voor- of achterpagina staan was een eer. Bij Piet van Raak wist iedereen weer wie je was

[Column] Erwin Fisser: Facebook is dood. Niet.

Helemaal niet vreemd dus dat Facebook werkt aan een eigen digitale assistent. Want als dit soort vragen al worden gesteld, dan willen gebruikers alles wel vragen. Volgens mij is er nog genoeg reden om de Facebookpagina van je organisatie nog even aan te houden.

[Column] Martijn van Lambalgen: Systeem 1 of 2

Is dit wat Daniel Kahneman bedoelt met systeem 1 en 2? Waar systeem 1 staat voor de krachtige en snellere emotionele (ver)werking en systeem 2 voor de wat meer trage denken. Op systeem 2 wil de marketeer niet al teveel beroep doen...

Badge

Bezig met laden...

© 2016   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden