Nederlands MediaNetwerk

Zoekmachine 123people geeft gebruiker controle over zijn informatie in zoekresultaten

123people neemt een voorsprong op andere zoekmachines door als eerste een selfservicetool te introduceren: 123people Manager. Hiermee kan de gebruiker van de personenzoekmachine zijn persoonlijke informatie eenvoudig en sneller als ooit tevoren zelf verwijderen uit de zoekresultaten. In een paar klikken zijn ongewenste links en foto's als sneeuw voor de zon verdwenen als er bij 123people gezocht wordt op de bewuste voor- en achternaam.

Nieuwe mogelijkheden voor de gebruiker

Kennis van de informatie die online beschikbaar is en die via zoekmachines eenvoudig te vinden is, maakt het mogelijk die informatie te beheren. Een negatieve online reputatie kan invloed hebben op het dagelijkse (zaken)leven. Daarnaast is niet alle informatie bedoeld om voor altijd openbaar te zijn. 123people verwijdert altijd persoonlijke informatie indien iemand daarom vraagt, in overeenstemming met Europese Richtlijnen. En vanaf nu, met de '123people Manager' is het beheren van ongewenste informatie nog eenvoudiger: het invullen van een formulier op de 123people website is alles dat nodig is.

 

Controleer je digitale voetafdruk

Het internet is een fantastische bron voor het vinden van allerlei informatie, maar het heeft ook een goed 'geheugen'. Zoekmachines maken ons leven eenvoudiger, ze helpen ons de juiste informatie of persoon te vinden. Dat betekent ook dat persoonlijke informatie, een blog, een opmerking, een foto of een adres, publieke informatie wordt zodra het op internet staat. Al deze stukjes informatie, de zogeheten 'digitale voetafdruk, vormen tezamen de online reputatie.

 

Online Reputatie

Aangezien de online en de echte wereld steeds meer met elkaar verweven zijn, is het van evident belang de online reputatie smetteloos te houden, net zoals je ook je CV regelmatig van een update voorziet. Met deze nieuwe service neemt 123people een duidelijke stelling in als het gaat om gebruikersinvloed en transparantie. Via een link per e-mail kan alle persoonlijke informatie worden gemarkeerd die verwijderd moet worden. Na een controle door het Customer Support Team wordt de informatie beperkt en verdwijnt in ieder geval van de 123people website. De link blijft wel mogelijk wel aanwezig in zoekresultaten via andere zoekmachines.


Over 123people
123people (
www.123people.nl) is een verticale zoekmachine gericht op personen zoeken. 123people biedt iedereen de mogelijkheid informatie te vinden over zichzelf en anderen, gratis en snel. De resultaten komen voort uit nationale en internationale bronnen, alsmede uit openbare bronnen die niet noodzakelijkerwijs door andere zoekmachines worden geïndexeerd. Met globaal meer dan 50 miljoen bezoekers per maand, is 123people een van de grootste personenzoekmachines ter wereld.

123people is momenteel beschikbaar in twaalf landen, in tien talen en als applicatie voor iPhone en Android-telefoons. 123people is een product van yelster digital gmbh, dat vanaf maart 2010 onderdeel uitmaakt van de Franse PagesJaunes Groupe.

Weergaven: 71

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella

Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux

[Interview] Maarten Roomer over de hernieuwde merkpositionering van Mobiel.nl

Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl

[Interview] Thomas Welle (IPG Mediabrands) over programmatic adverteren op tv

Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic

[Interview] Patrick Goldsteen over de lancering van videoformat 538Track Checker

Radio 538 lanceert videoformat 538Track Checker, waarin 538-dj Barend van Deelen samen met bekende gasten op zoek gaat naar de betekenis van nummers en songteksten

[Interview] Yolanda Formanoy over de vernieuwde Echo

De Echo, de grootste krant van Amsterdam, wordt binnenkort vernieuwd. Op woensdag 30 mei vallen de eerste vernieuwde edities bij lezers op de mat. Wij spreken Yolanda Formanoy, projectleider/uitgever De Echo

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Erwin Fisser: Je kunt beter op Facebook zitten dan in Amsterdam wonen

De Chief Technology Officer van Amsterdam lijkt te suggereren dat al dat geëxperimenteer met onze data volstrekt begrijpelijk is omdat het ons burgers toch niet interesseert. Via billboards waren burgers uitgenodigd vragen te stellen. “We kregen nul telefoontjes, nul!” Misschien dat de communicatieafdeling een #faaldag had, maar het is ook goed mogelijk dat burgers het gewoon niet snappen

[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet. Context wordt overschat

Vroeger heetten ze vertegenwoordiger, nu hebben we het over agency sales of media sales, maar aan welke eisen moet de moderne mediaverkoper tegenwoordig voldoen?

[Column] Marc Cloosterman: Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren

Of je het nu wilt of niet, technologie beïnvloedt organisaties disruptief en dit heeft invloed op alle aspecten van je merk

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: win een leverworst bij KLM, Simpele vingerpoppetjes, heldendaden van ANWB

Verhalen over familieleden die ver bij elkaar vandaan wonen, doen het goed. Vraag maar aan Robert ten Brink. En dat KLM dan kinderen en moeders de mogelijkheid biedt via een platform met elkaar te videobellen is ook prachtig. So far, so good zou je denken

[Column] Ronja Slierendrecht: Voice en video; een goede match?

Veel experts zijn het erover eens dat voice search een gangbare manier wordt om informatie te verkrijgen. Je hebt er geen vrije handen voor nodig en het is nog directer dan een zoekopdracht in Google. Dit zorgt ervoor dat de regels van online marketing worden herschreven

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden