Nederlands MediaNetwerk

Zoekmachine 123people geeft gebruiker controle over zijn informatie in zoekresultaten

123people neemt een voorsprong op andere zoekmachines door als eerste een selfservicetool te introduceren: 123people Manager. Hiermee kan de gebruiker van de personenzoekmachine zijn persoonlijke informatie eenvoudig en sneller als ooit tevoren zelf verwijderen uit de zoekresultaten. In een paar klikken zijn ongewenste links en foto's als sneeuw voor de zon verdwenen als er bij 123people gezocht wordt op de bewuste voor- en achternaam.

Nieuwe mogelijkheden voor de gebruiker

Kennis van de informatie die online beschikbaar is en die via zoekmachines eenvoudig te vinden is, maakt het mogelijk die informatie te beheren. Een negatieve online reputatie kan invloed hebben op het dagelijkse (zaken)leven. Daarnaast is niet alle informatie bedoeld om voor altijd openbaar te zijn. 123people verwijdert altijd persoonlijke informatie indien iemand daarom vraagt, in overeenstemming met Europese Richtlijnen. En vanaf nu, met de '123people Manager' is het beheren van ongewenste informatie nog eenvoudiger: het invullen van een formulier op de 123people website is alles dat nodig is.

 

Controleer je digitale voetafdruk

Het internet is een fantastische bron voor het vinden van allerlei informatie, maar het heeft ook een goed 'geheugen'. Zoekmachines maken ons leven eenvoudiger, ze helpen ons de juiste informatie of persoon te vinden. Dat betekent ook dat persoonlijke informatie, een blog, een opmerking, een foto of een adres, publieke informatie wordt zodra het op internet staat. Al deze stukjes informatie, de zogeheten 'digitale voetafdruk, vormen tezamen de online reputatie.

 

Online Reputatie

Aangezien de online en de echte wereld steeds meer met elkaar verweven zijn, is het van evident belang de online reputatie smetteloos te houden, net zoals je ook je CV regelmatig van een update voorziet. Met deze nieuwe service neemt 123people een duidelijke stelling in als het gaat om gebruikersinvloed en transparantie. Via een link per e-mail kan alle persoonlijke informatie worden gemarkeerd die verwijderd moet worden. Na een controle door het Customer Support Team wordt de informatie beperkt en verdwijnt in ieder geval van de 123people website. De link blijft wel mogelijk wel aanwezig in zoekresultaten via andere zoekmachines.


Over 123people
123people (
www.123people.nl) is een verticale zoekmachine gericht op personen zoeken. 123people biedt iedereen de mogelijkheid informatie te vinden over zichzelf en anderen, gratis en snel. De resultaten komen voort uit nationale en internationale bronnen, alsmede uit openbare bronnen die niet noodzakelijkerwijs door andere zoekmachines worden geïndexeerd. Met globaal meer dan 50 miljoen bezoekers per maand, is 123people een van de grootste personenzoekmachines ter wereld.

123people is momenteel beschikbaar in twaalf landen, in tien talen en als applicatie voor iPhone en Android-telefoons. 123people is een product van yelster digital gmbh, dat vanaf maart 2010 onderdeel uitmaakt van de Franse PagesJaunes Groupe.

Weergaven: 50

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

[Forum] Steeds meer exploitanten baseren hun advertentietarieven op CPM. Wordt dit de norm?

Willem Albert Bol – De Persgroep: “Ja het is niet meer dan logisch dat meer exploitanten in meer mediumtypen op bereik gaan afrekenen. TV en radio doen dat al langer en hebben de adverteerders daarin opgevoed... lees verder

180-HansGermeraadHans Germeraad – ANWB Media: “Ja, daar ziet het wel naar uit. Aan de ene kant is het wel logisch. Adverteerders zijn minder geïnteresseerd in pagina’s of uitzendingen, en meer in bereik. Toen de commerciële TV in Nederland opkwam werd de GRP geïntroduceerd... lees verder

ErikJanGelink-SanomaErik-Jan Gelink – Sanoma/SBS: “Sanoma heeft in Q1 2014 een nieuwe tariefstructuur geïntroduceerd, waarbij CPM de basis vormt voor de advertentietarieven voor web, mobiel, maar ook voor print. Het gaat tenslotte om het aantal personen dat je bereikt met je campagne en niet om de oplage die je verspreidt... lees verder

180-StephanVanDerSman-MagnaBlobalStephan van der Sman – Magna Global: “Wij verwachten dat de hele markt moet gaan volgen. Dit is positief, want: de lucht verdwijnt uit de tariefkaart, de koppeling met andere platformen (website, tablet, mobile) is veel makkelijk te maken met één currency....

Lees het complete forum op de website van Initiative

Communicatienieuws

[Forum] TMG zal groot deel van het portfolio afstoten, waaronder veel digitale activiteiten. Ziet Geert-Jan van der Snoek het goed?]

TMG maakt koers bekend: Focus op kernbedrijf en hoofdmerken, afstoten delen portfolio is aanstaande. Het ziet ernaar uit dat veel digitale activiteiten zullen sneuvelen of worden verkocht.

[Interview] Fashion blogger Merel van Poorten over Andathousandwords.com]

Merel van Poorten maakt grote sprongen. Van stagiaire schoot zij door tot Designer & Brand Manager bij Blessed Jewelz. Daarnaast zet ze zichzelf neer als social media professional met haar blog, Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest. Wij spreken haar.

[Interview] Sanna van Hellemondt over RETAILVM en Visual Merchandising]

Visual Merchandising is een krachtig maar sterk onderbelicht marketing instrument. We spreken Sanna van Hellemondt, oprichter van RETAILVM en een van de grondleggers van Visual Merchandising in Nederland.

[Interview] Jacqueline Smit – 538Groep: Anouk maakt de final call en doet geen concessies aan haar kwaliteitseisen]

Vandaag staat Jacqueline Smit de hele dag haar plek als CEO van 538Groep af aan Anouk. Wij spreken haar.

[Interview] Ralph Sluis over de mediabestedingen: "Radio groeit sneller dan televisie"]

Het herstel van de advertentiemarkt is de afgelopen jaren al vaak aangekondigd. Nu is het herstel er echt. Maar aarzelend en niet voor alle mediatypen. Wij spreken Ralph Sluis, Research Director bij ZenithOptimedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Richard van Hoorn: 3 dilemma’s bij media-inzet]

Kranten en publiekstijdschriften zien hun abonnee en advertentie-inkomsten dalen. Sanoma gaat digitaal verder, samen met SBS. Wie niet beter weet verklaart print voor dood. Of bedoelt dat advertising zijn beste tijd gehad heeft.

[Column] Bas Vlugt: De toekomst van Telegraaf Media Groep ligt achter ons]

We hebben in 2014 al heel wat dynamiek in de media gezien. Sanoma, dat een flink deel van het tijdschriftenportfolio verkoopt en snoeihard inzet op digitaal en televisie.

Bob van der Burg: Terug naar de schrijfmachine]

Vanwege de naderende kerst hier mijn tip voor een wellicht overbodig, maar mooi cadeau. Schrijven deed je zoals bekend vroeger met de hand, met pen, of potlood. Toen met een schrijfmachine.

Frank Waals: Ben je toevallig vandaag geboren?]

Stel je bent vandaag, 16 december 2014, geboren. Of misschien staat je moeder nu juist op het punt van bevallen. Zijn haar vliezen gebroken en dienen de

Roupert Muller: Welkom in de toekomst]

“Ja, inderdaad, ik ga me er ook maar een keer aan wagen: voorspellen van trends”, zei ik vol vertrouwen tegen een collega. Toen ik daadwerkelijk begon aan dit stuk vroeg ik mij echter af hoe ik mijn voorspellingen kon beredeneren, vooral

Badge

Bezig met laden...

© 2014   Gemaakt door Bas Vlugt.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden