Reacties - Onbegrip tussen generaties | Social Media op de werkvloer - Nederlands MediaNetwerk2024-03-29T14:54:58Zhttps://medianetwerk.ning.com/profiles/comment/feed?attachedTo=2159784%3ABlogPost%3A92831&xn_auth=noDag Geertjan, als ik werkgeve…tag:medianetwerk.ning.com,2010-09-20:2159784:Comment:928922010-09-20T16:05:39.386ZInge Beckershttps://medianetwerk.ning.com/profile/IngeBeckers
Dag Geertjan, als ik werkgever was zou ik zeker mijn best doen om jou aan boord te halen ;-)<br />
<br />
Ik bedoel met 'De War for Talent is voor sommige bedrijven nog steeds gaande' - het is een kreet die al weer even geleden in de recruitment branche en arbeidsmarktanalyses werd gebruikt. Maar in sommige vakgebieden blijft het lastig om goede professionals te vinden, een voorbeeld is Technology.<br />
<br />
Verder: 'een goed Employer Brand helpt je over de vergrijzinggolf heen met personeel dat zich met uw…
Dag Geertjan, als ik werkgever was zou ik zeker mijn best doen om jou aan boord te halen ;-)<br />
<br />
Ik bedoel met 'De War for Talent is voor sommige bedrijven nog steeds gaande' - het is een kreet die al weer even geleden in de recruitment branche en arbeidsmarktanalyses werd gebruikt. Maar in sommige vakgebieden blijft het lastig om goede professionals te vinden, een voorbeeld is Technology.<br />
<br />
Verder: 'een goed Employer Brand helpt je over de vergrijzinggolf heen met personeel dat zich met uw organisatie verbonden voelt' - rond 2020 zullen we in Nederland daadwerkelijk de tekorten op de arbeidsmarkt goed gaan voelen omdat dan demografisch gezien echt ontzettend veel mensen de arbeidsmarkt verlaten. Door te investeren in een goed Employer Brand kun je<br />
> ongewenste uitstroom verlagen<br />
> werkgevers merkbekendheid vergroten<br />
> kwalitatieve instroom van CV's verhogen<br />
> gewenste interessante doorstroom bevorderen<br />
<br />
Keep up the good work Geertjan uit de protestgeneratie! Mooie analyse Inge. Ik weet n…tag:medianetwerk.ning.com,2010-09-20:2159784:Comment:928742010-09-20T13:48:44.449ZGeertjan Benushttps://medianetwerk.ning.com/profile/GeertjanBenus
Mooie analyse Inge. Ik weet nu ook dat ik bij de protestgeneratie hoor. Gelukkig leven we in een samenleving waar een zeker opbouwend kritisch bewustzijn goed van pas kan komen.<br />
<br />
Ik ben geen deskundige op het gebied van HR, jij wel. Gelukkig ben ik - hoewel zo hier en daar een stukkie grijzend - met de techniek mee opgelopen. Mijn on- en offline netwerk is voor mij van ongelofelijk groot belang geworden. Zo ben ik blij jou te hebben leren kennen en leerde ik in de tussentijd heel veel mensen…
Mooie analyse Inge. Ik weet nu ook dat ik bij de protestgeneratie hoor. Gelukkig leven we in een samenleving waar een zeker opbouwend kritisch bewustzijn goed van pas kan komen.<br />
<br />
Ik ben geen deskundige op het gebied van HR, jij wel. Gelukkig ben ik - hoewel zo hier en daar een stukkie grijzend - met de techniek mee opgelopen. Mijn on- en offline netwerk is voor mij van ongelofelijk groot belang geworden. Zo ben ik blij jou te hebben leren kennen en leerde ik in de tussentijd heel veel mensen kennen.<br />
<br />
Nu ben ik een overzichtelijk bedrijf. Geen medewerkers, hooguit collega's. Juist daarom misschien valt het mij op dat ik als bedrijf veel tijd besteed aan sociale media. Soms komt er informatie voorbij die ik direct kan gebruiken. Vaker doe ik informatie op die ik wel interessant vind, maar die ik niet direct kan gebruiken. Vaak kan ik de verleiding niet weerstaan om dan toch even te lezen. Mijn vraag is: hoe is ervoor te zorgen dat de tijd die je besteedt aan sociale media rendabele tijd is? Moeten daarover binnen bedrijven geen afspraken gemaakt worden? Beteugeling hoeft toch niet opgelegd te worden - dat kan mijns inziens ook door het inzicht te vergroten in iemands eigen functioneren.<br />
<br />
En, wat bedoel je met: 'De War for Talent is voor sommige bedrijven nog steeds gaande en een goed Employer Brand helpt je over de vergrijzinggolf heen met personeel dat zich met uw organisatie verbonden voelt.' Dat komt op mij over als zouden bedrijven onder meer 'over' onder meer 'mij heen moeten komen'. Ik sta op het standpunt dat ze blij met mij zouden moeten zijn: jong van geest, grote actieradius, groot verantwoordelijkheidsbesef en veel levenservaring.<br />
<br />
Ik hoor dan wel bij de protestgeneratie, maar wanneer ik mijn handen uit mijn mouwen steek, mij concentreer op mijn klus, verzet ik in korte tijd ontzettend veel werk.