Nederlands MediaNetwerk

Mirjam van Immerzeel
  • Amsterdam, Noord-Holland
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Mirjam van Immerzeel

  • Marga Miltenburg
  • simone koudijs
  • Gijs van Meurs
  • Philip Dröge
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Bas Vlugt
 

De pagina van Mirjam van Immerzeel

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Mirjam van Immerzeel Journalistiek / CEOme.nl /MissChief
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
journalist, schrijver, uitgever, hoofdredacteur CEOme.nl
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Mijn publicaties vertellen het verhaal van de werkende mens, hier en over de grens. Terugkerende thema's zijn ondernemerschap, loopbanen, management, arbeidsmarkt, psychologie, geldzaken, economie en gezondheid. Maar het gaat me vooral om de drive van mensen. Zoals in de interviews met Willem Vermeend en topvrouw Loes Douze (FD Persoonlijk, het magazine van Het Financieele Dagblad), Jitse Groen (oprichter Thuisbezorgd.nl) en Anky van Grunsven (Eigen Bedrijf) en topkok Jonnie Boer van De Librije (Startersmagazine).

Ik geef lezingen en spreekt tijdens cursussen en workshops over mijn praktijk als schrijver, interviewer en ondernemend journalist (in company, maar onder meer ook bij de NVJ Academy, Vereniging van Wetenschapsjournalisten in Nederland en Het Schrijfatelier).
Verder treed ik geregeld op in Aan de slag van BNR Nieuwsradio.

Ik ben hoofdredacteur van CEO me!, de nieuwssite over ambitie, leiderschap en diversiteit, in en nabij de bestuurskamer.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.mirjamvanimmerzeel.nl
Twitter
http://twitter.com/MvanImmerzeel
LinkedIn
http://nl.linkedin.com/in/mirjamvanimmerzeel

De foto's van Mirjam van Immerzeel

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Mirjam van Immerzeel

Voorbij apenstreken en stereortypen

We willen het niet. Het mag niet (vinden we). En toch lijkt generaliseren wel eens volkssport nummer een. Vooral als het om mannen en vrouwen gaat. Laatst viel mijn oog op een stukje op Joop.nl dat net zo goed de kop had kunnen meekrijgen: ‘Waarom vrouwen niet aan de top komen… en andere generalisaties’. Op basis van een onderzoek onder kapucijneraapjes denkt de auteur het antwoord te hebben gevonden op de vraag waarom er minder vrouwen dan mannen grote bedrijven besturen.…

Doorgaan

Geplaatst op 4 December 2012 om 10.48

Heleen Mees: "Deeltijdnorm benadeelt topvrouwen in spe"

“Vrouwen die in deeltijd werken benadelen ambitieuze vrouwen zoals ik die wèl willen. Hun keuze leidt tot stelselmatige, statistische discriminatie.”

Heleen Mees, een van de debattanten tijdens een bijeenkomst ter ere van de Internationale Vrouwendag, afgelopen maandag in de Erasmus Universiteit, legde met haar constatering de vinger op een zere plek: het feit dat iedere vrouw anders is en anders tegen werk aankijkt en daarmee ook dat solidariteit tussen vrouwen een…

Doorgaan

Geplaatst op 10 Maart 2010 om 10.30

Wil de "echte" ondernemer opstaan?

‘Het zijn mensen die bezig zijn te overleven.’ Tot de ‘mensen’ in dit citaat behoren onder meer 279.000 eenmanszaken, maatschappen (inbegrepen Verenigingen van eigenaren) die zich vanaf 1 januari dit jaar verplicht moeten inschrijven bij de KvK. Tot 2010 hoefden eenpitters en VvE’s – vaak al jaren succesvol bezig – zich niet te laten opnemen in het handelsregister. Het citaat is van Ivo de Jong, marktanalist bij de Kamer van Koophandel die nu in èèn klap… Doorgaan

Geplaatst op 1 Februari 2010 om 10.30

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden