Nederlands MediaNetwerk

Richard otto
  • Man
  • Hilversum
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Richard otto

  • Bas Vlugt

Groepen van Richard otto

 

De pagina van Richard otto

Recente activiteiten

Richard otto posted a blog post

Onderzoek naar meest gemiste merk

Onderzoek onder 375 Nederlanders heeft uitgewezen dat de Negerzoen nog altijd mateloos populair is in ons land. Het merk werd veruit het vaakst genoemd in een online onderzoek naar verdwenen merken. Op de vraag welk verdwenen merk het meest wordt gemist in de supermarkt, antwoorde maar liefst de helft van alle respondenten de Negerzoen. De merknaam Negerzoen verdween in 2006 uit de…See More
23 Nov 2016
Richard otto posted a blog post

Waarom merken verdwijnen

Thuis, op het werk, in de winkelstraat en in de supermarkt zien we dagelijks honderden merken. Bijna in elke reclamefolder worden we weer getrakteerd op nieuwe producten, maar er zijn ook veel merken die het loodje leggen. Meestal vindt de aftocht van deze merken in alle stilte plaats. Wij frissen uw geheugen nog even op!We herinneren ons allemaal nog wel waarom frisdrankmerk Exota begin…See More
19 Nov 2016
Richard otto heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
19 Nov 2016
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: ‘VR en 360° breken dit jaar door’

Meer dan de helft van de Nederlandse bureaus wil nog dit jaar virtual reality gaan inzetten voor klanten. Dat blijkt uit het VR/360°-video-onderzoek van Richard Otto (Mobile Marketing NL) in opdracht van innovatiebureau CapitolaVR na onderzoek onder 200 Nederlandse reclame- en mediabureaus.Virtual reality is als…See More
31 Mrt 2016
Richard otto posted a blog post

Waarom reclame ook kunst is..

Vooral door mensen uit de kunstwereld wordt er meestal laatdunkend gedaan over reclame. Dat is op zich opmerkelijk, aangezien veel creatieven juist in deze sector actief zijn. Ook als we kijken naar de letterlijke betekenis van kunst ontloopt dit niet veel met van wat goede reclamecampagnes als doelstelling hebben. Betekenis kunst: ‘Een subjectieve expressie van een mens die ofwel de…See More
1 Feb 2016
Richard otto posted blog posts
15 Jun 2015
Richard otto posted a blog post

Is ‘Facebook Instant Articles’ de redding voor uitgevers?

Het nieuwe partnershipmodel van Facebook heeft voordelen, maar ook nadelen voor uitgevers.Met de komst van Facebook Instant Articles kun je hele artikelen van diverse nieuwstitels direct in je Facebook bekijken zonder dat je naar externe websites door wordt gelinked. Launching partners zijn de international uitgevers BuzzFeed, The Guardian, The New York Times, National Geographic, NBC…See More
27 Mei 2015
Richard otto posted a blog post

Mobile Marketing verwachtingen en trends 2013

De afgelopen dagen geven veel websites een terugblik op 2012. In dit artikel kijk ik alvast vooruit wat we op gebied van Mobile Marketing  in 2013 kunnen verwachten. Mobile Commerce gaat eindelijk losBij KLM komt al 5% van de omzet via het mobiele kanaal, Wehkamp doet 15%,  Center Parcs zo'n 10% en Bol.com reeds enkele procenten. Ook het mobiel bankieren is groeiende. Zo gebruiken 1,2 miljoen ING klanten  inmiddels de verschillende apps van ING. Dat is bijna 30 % van het totale aantal…See More
29 Dec 2012
Richard otto posted a blog post

mypassbook.nl rolt Apple’s Passbook verder uit in Nederland

Vorige maand is het nieuwe Passbook initiatief mypassbook.nl gestart. In nog geen twee weken tijd werd de website 25.000 maal bezocht, zijn er meer dan 10.000 Passbook coupons gedownload en is het momenteel het snelst groeiende coupon plaform van Nederland.  Nieuwe klanten, maar ook nieuwe features volgen.Meer dan kortingenTot op heden zijn er op mypassbook.nl alle Passbook kortingcoupons…See More
20 Dec 2012
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: ‘58% van de mobiele bureaus is zelf niet mobiel’

[PERSBERICHT] MobileMarketing.nl heeft 200 mobiele bureaus onder de loep genomen en gekeken of zij zij zelf wel een mobiele website of in ieder geval een voor mobiel geoptimaliseerde website hebben.Richard Otto (oprichter van MobileMarketing.nl) “Ik geloof in het ‘Eat your own dog food’-principe. Het is eigenlijk bizar dat veel bureaus op hun websites en aan hun klanten aangeven hoe…See More
17 Dec 2012
Richard otto posted a blog post

mypassbook.nl lanceert eerste passbook coupon platform van Nederland

Vandaag is het passbook-initiatief mypassbook.nl gelanceerd. mypassbook.nl is het eerste consumentenplatform in Nederland waar alle passbook coupons op een plek te vinden zijn.  Het biedt passbook kortingen bij oa ANWB, Kijkshop, Hunkemöller, Scheer en Foppen,  Marlies Dekkers, maar ook lokale winkels zijn op mypassbook.nl te vinden. Bestaande Passbook kortingscoupons zijn hier ook…See More
3 Dec 2012
Richard otto posted a blog post

Het mobiel - en social media gebruik van Suriname

[door Richard Otto] Sinds kort geef ik met mijn bedrijfMobile Marketing Nederland advies aan het nieuwe Surinaamse mobiele kortingsplatform IDEALshoppenvan Mi2. Volgende week ga ik met Jesse Goedel van…See More
13 Nov 2012
Richard otto posted a blog post

De Mobile Presence van 50 bekende Goede Doelen

Uit recent onderzoek blijkt dat zo’n 60% van de Nederlanders over een smartphone bezit.  De mogelijkheden van deze ‘mini computers’ lijken soms onbegrensd.  Vooral het gebruik van internet groeit hard. De populairste nieuwssite van Nederland NU.nl heeft zelfs sinds november 2011 meer mobiele bezoekers, dan PC bezoekers.  Uitgeverij Sanoma heeft reeds al enkele jaren geleden reeds apps en…See More
12 Okt 2012
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: “Nederlandse fashion retailers zijn slecht vertegenwoordigd op mobiel”

Consumenten gebruiken steeds meer hun mobile devices om informatie op te zoeken en om online aankopen te doen. Zijn Fashion Retailers in Nederland hier al op voorbereid? Niet echt goed blijkt uit onderzoek door Mobile Marketing Nederland..50 populaire modezaken zijn onder de loep genomen en slechts 24 procent heeft een…See More
17 Sept 2012
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: Mobile Marketing inzet door top-500 adverteerders in Nederland

                                                                                                                                                                   Mobile Marketing Nederland heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van mobilemarketing bij de top 500…See More
14 Sept 2012
Richard otto posted a blog post

Onderzoek: De Mobile Presence van politieke partijen

[door Richard Otto] Woensdag 12 september zijn alweer verkiezingen. Tijd om goed te bekijken welke partij het best bij je past. Door het groeiende mobiele mediagebruik zullen steeds meer Nederlanders de partijprogramma's via hun telefoon of tablet willen bekijken. Hoe goed zijn de politieke partijen mobiel vertegenwoordigd? …See More
3 Sept 2012

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Tens
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Eigen
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Tens Media geeft mediaproducten uit, zoals boeken, apps en websites.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.tensmedia.nl
LinkedIn
http://linkedin.com/in/richardotto2

De foto's van Richard otto

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Richard otto

Wolhalla gekozen tot Naam van het Jaar

Vandaag is tijdens het programma ‘Evers Staat Op’ op Radio 538 de winnaar bekendgemaakt van de ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’. De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen. 

De…

Doorgaan

Geplaatst op 5 Januari 2017 om 10.32

Onderzoek naar meest gemiste merk

Onderzoek onder 375 Nederlanders heeft uitgewezen dat de Negerzoen nog altijd mateloos populair is in ons land. Het merk werd veruit het vaakst genoemd in een online onderzoek naar verdwenen merken. Op de vraag welk verdwenen merk het meest wordt gemist in de supermarkt, antwoorde maar liefst de helft van alle respondenten de Negerzoen. De merknaam Negerzoen…

Doorgaan

Geplaatst op 23 November 2016 om 12.29

Waarom merken verdwijnen

Thuis, op het werk, in de winkelstraat en in de supermarkt zien we dagelijks honderden merken. Bijna in elke reclamefolder worden we weer getrakteerd op nieuwe producten, maar er zijn ook veel merken die het loodje leggen. Meestal vindt de aftocht van deze merken in alle stilte plaats. Wij frissen uw geheugen nog even op!

We herinneren ons allemaal nog…

Doorgaan

Geplaatst op 19 November 2016 om 15.02

Onderzoek: ‘VR en 360° breken dit jaar door’

Meer dan de helft van de Nederlandse bureaus wil nog dit jaar virtual reality gaan inzetten voor klanten. Dat blijkt uit het VR/360°-video-onderzoek van Richard Otto (Mobile Marketing NL) in opdracht van innovatiebureau CapitolaVR na onderzoek…

Doorgaan

Geplaatst op 31 Maart 2016 om 10.44

Waarom reclame ook kunst is..

Vooral door mensen uit de kunstwereld wordt er meestal laatdunkend gedaan over reclame. Dat is op zich opmerkelijk, aangezien veel creatieven juist in deze sector actief zijn. Ook als we kijken naar de letterlijke betekenis van kunst ontloopt dit niet veel met van wat goede reclamecampagnes als doelstelling hebben. 

Betekenis…

Doorgaan

Geplaatst op 1 Februari 2016 om 14.30

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[Startups] Ahmed Ali en Tim Smit over Moodus

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Jarik Oosting van SwitchBay.

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mikel Burger over Ve Global

In 2009 start een Londens bedrijf met het helpen van andere bedrijven met hun e-commerce. Om klanten die op het laatste moment, bij het winkelmandje, afhaken te verleiden om toch vooral die aankoop alsnog te doen

[Cross Media Case 2019] Laurens de Roode over De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag van KPN in als Cross Media Case

[Nederlands MediaNetwerk TV] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Phoebe Ohayon is mede-oprichter en partner van Voice Branding, een startup die merken en bedrijven helpt met het ontwikkelen en ontwerpen van hun audio-identiteit. Ze vertelt ons meer over deze nieuwe industrie

[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Niels Bruinsma: De gevolgen van het stoppen van Edwin Evers

De cijfers waar lang naar werd uitgekeken zijn er; de eerste echte meting zonder Evers staat op!. De luisterdichtheid, het dagbereik en het aantal geluisterde minuten van januari en februari 2019 zijn vrijwel gelijk aan die van 2018

[Column] Bob Goulooze: BOB's stemadvies

Vorige week ontving ik de stemlijst voor de PS/waterschapsverkiezingen. Tamelijk onbelangrijk, maar de media staan bol van deze gehypte verkiezingen. Ik zag overal stemadviezen en dacht: laat ik nu eens een stemadvies geven aan die 70 procent niet-stemmers. Door te elimineren waar je milieu wise zeker niet op moet stemmen, blijft vanzelf de beste keuze over. Vanuit die gedachte schreef ik BOB's stemadvies op de Facebookgroep Nieuws uit Leiden

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Chapeau voor SIRE, snotterig Bol.com en het rookgordijn van ASR

Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is

[Column] Erwin Fisser: Dokter, mijn robot begrijpt mij niet

“Hallo Steven”, roept Mickey als je het restaurant binnenloopt. “Welkom terug meneer van Belleghem”, klinkt het in de hotellobby. Steven vond dat heel prettig meen ik mij te herinneren. Wat mij betreft klinkt dat als de hel. Wel passend bij Disney

[Column] Maartje Blijleven: De waarde van communities

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de participatiesamenleving - die steeds verder digitaliseert - veel vraagt van de zelfredzaamheid van mensen. Digitalisering zorgt voor veel transparantie, en daarmee ook voor een explosie van informatie. Hoe ga je om met deze informatie-overload? Hoe geef je daar structuur aan?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden