Nederlands MediaNetwerk

Gegevens gebeurtenis

MWG Onderzoeksbijeenkomst

Tijd: November 30 2010 vanaf 16.00 to 17.30
Locatie: Dauphine
Straat: Prins Bernhardplein 175
Plaats: Amsterdam
Telefoon: 020-5737291
Soort gebeurtenis: bijeenkomst
Georganiseerd door: Marina Hertroys
Meest recente activiteit: 17 Nov 2010

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Nooit eerder is zo kort na de daadwerkelijke congressen deze middag georganiseerd, waardoor u de gelegenheid heeft kennis te nemen van de belangrijkste ontwikkelingen binnen onderzoek.
De congressen die centraal staan zijn: het ESOMAR WM3 congres, de asi European Radio- and Televsion conference, het ARF Rethink, congres en het I-Com congres. Op deze congressen kwamen toonaangevende mediaonderzoekers uit Nederland en andere landen bijeen om de laatste stand van mediaonderzoek te presenteren en te bediscussiëren. Op basis van deze congressen hebben we verschillende thema’s geselecteerd die overal aan de orde zijn geweest en relevant zijn voor kennis en kunde in Nederland.
Dagvoorzitter Lex van Meurs (Intomart GfK) zal een inleiding geven over de verschillende congressen en kort een paar opmerkelijke hoogtepunten noemen.

De sprekers:
Frans Kok (JIC STIR)
Vertelt over hybride meten van audiences en de gevolgen voor de Nederlandse situatie.
Wat zijn de internationale ontwikkelingen, wat zijn de verschillen tussen landen en waar
wordt met name over gesproken. Hij baseert zijn verhaal op lezingen die hij heeft bijgewoond bij
I-com en ARF.
Ronald Jansen (de Vos & Jansen)
Praat ons bij over de laatste ontwikkelingen over de IPSOS meter waarbij radiobeluistering met behulp van een mobiele telefoon wordt gemeten en hoe het nieuws op de Deense radio aantrekkelijker is gemaakt. Tevens zal hij ingaan op de ontwikkeling met betrekking tot APS op een mobiele telefoon.
Dominique Vancraeynest (GfK Audimetri)
Vertelt over de bij Esomar en asi gepresenteerde Engelse en Amerikaanse onderzoeken waarbij return path data van digitale set top boxen wordt getransformeerd tot kijkdata zoals we die kennen van de kijkmeter. Een belangrijk aandachtpunt gezien de veranderingen die er wereldwijd gaande zijn op dit gebied.

Alle sprekers zullen uiteraard de impact en betekenis voor de Nederlandse situatie toelichten. Kortom: een middag waarin de meest recente ontwikkelingen op het gebied van media-onderzoek besproken worden en er een link gelegd wordt naar onze dagelijkse praktijk.

Tijd:
15.30 uur ontvangst
16.00 uur aanvang programma
17.30 uur einde bijeenkomst en borrel (tot 18.30)

Voor MWG leden is de bijeenkomst gratis, niet leden betalen € 70,- excl. btw.

Aanmelden via www.mwg.nl

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor MWG Onderzoeksbijeenkomst om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Bijwonen (1)

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden