Nederlands MediaNetwerk

Onbewuste beïnvloeding van het brein

Gegevens gebeurtenis

Onbewuste beïnvloeding van het brein

Tijd: Juni 30 2009 vanaf 19.00 to 21.00
Locatie: Rijkswaterstaat Utrecht
Plaats: Utrecht
Website of map: http://www.rijkswaterstaat.nl…
Soort gebeurtenis: presentatie
Georganiseerd door: Moniek van der Sande van Communicatiekring Utrecht
Meest recente activiteit: 9 Feb 2010

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

http://www.rijkswaterstaat.nl/over_ons/lef_future_center/over_lef_future_center/videos/spot/index.aspx
Inschrijving gesloten - reservelijst actief. Onbewust sturen onze breinsystemen veel besluitvormingsprocessen in het honderd. Maar zelfs als je weet HOE dat werkt, blijkt het erg lastig om de psychologische zwaartekracht te overwinnen. Rob Chömpff, directeur van CMC Marketing Company, geeft voorbeelden van het onvoorstelbare effect van ‘framing’, bundeling en andere Nobelprijswinnende technieken uit de wereld van Mental Accounting die maken dat we met exact dezelfde informatie binnen twee minuten tot een ander besluit komen. Ook hoor je hoe we hier gebruik van kunnen maken in het communicatievak.

De plek waar deze bijeenkomst plaatsvindt is LEF, het future center van Rijkswaterstaat. En dat is niet toevallig, want LEF heeft alles te maken met onbewuste beïnvloeding van het brein. Met verschillende stimulerende settings en vernieuwende technieken probeert Rijkswaterstaat een optimale omgeving te creëren om tot snelle en creatieve plannen en frisse oplossingen voor complexe vraagstukken te komen en vastgelopen trajecten vlot te trekken. Op dinsdag 30 juni krijg je de unieke kans om een kijkje in de keuken te krijgen van het LEF. Debbie Wagenaar, interim manager communicatie en Yge ten Kate, manager van LEF Future Center, laten je ervaren hoe het future center werkt en vertellen hoe dit fenomeen bijdraagt aan de cultuurverandering binnen Rijkswaterstaat.

Rob Chömpff is directeur van CMC Marketing Company, marketeer & entertainer en (inter)nationaal adviseur voor bedrijven en instellingen en branches die strategisch duurzaam willen ondernemen. Hij ontving een global UFI AWARD 2002 voor de voorspelbaarheid van menselijk gedrag en geeft veel lezingen over hersensystemen en beïnvloeding van besluitvormingssystemen voor keuze, loyalty & pricingmodellen.

Rob laat tijdens de presentatie met veel humor uit tientallen wetenschappelijke studies aan bod komen:
- Nobelprijswinnende inzichten van Mental Accounting
- De manier waarop ons brein ons fopt en stuurt bij eenvoudige en complexe besluiten
- De gevaren én kansen van tijdbeleving en informatiebias
- De communicatiekansen voor time brackets, labels, priming, framing en lock in modellen.

Prikbord

Interviews

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

[Startup Competition] Penny Whitelaw talks about Scircula

Nederlands MediaNetwerk publishes a series of interviews with start-ups in the context of our Startup Competition. Penny Whitelaw tells all about her startup Scircula

Startup Competitie 1 jaar later: Moodus

Moodus was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf van Ahmed Ali en Tim Smit? We vragen het ze

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden