Nederlands MediaNetwerk

Onbewuste beïnvloeding van het brein

Gegevens gebeurtenis

Onbewuste beïnvloeding van het brein

Tijd: Juni 30 2009 vanaf 19.00 to 21.00
Locatie: Rijkswaterstaat Utrecht
Plaats: Utrecht
Website of map: http://www.rijkswaterstaat.nl…
Soort gebeurtenis: presentatie
Georganiseerd door: Moniek van der Sande van Communicatiekring Utrecht
Meest recente activiteit: 9 Feb 2010

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

http://www.rijkswaterstaat.nl/over_ons/lef_future_center/over_lef_future_center/videos/spot/index.aspx
Inschrijving gesloten - reservelijst actief. Onbewust sturen onze breinsystemen veel besluitvormingsprocessen in het honderd. Maar zelfs als je weet HOE dat werkt, blijkt het erg lastig om de psychologische zwaartekracht te overwinnen. Rob Chömpff, directeur van CMC Marketing Company, geeft voorbeelden van het onvoorstelbare effect van ‘framing’, bundeling en andere Nobelprijswinnende technieken uit de wereld van Mental Accounting die maken dat we met exact dezelfde informatie binnen twee minuten tot een ander besluit komen. Ook hoor je hoe we hier gebruik van kunnen maken in het communicatievak.

De plek waar deze bijeenkomst plaatsvindt is LEF, het future center van Rijkswaterstaat. En dat is niet toevallig, want LEF heeft alles te maken met onbewuste beïnvloeding van het brein. Met verschillende stimulerende settings en vernieuwende technieken probeert Rijkswaterstaat een optimale omgeving te creëren om tot snelle en creatieve plannen en frisse oplossingen voor complexe vraagstukken te komen en vastgelopen trajecten vlot te trekken. Op dinsdag 30 juni krijg je de unieke kans om een kijkje in de keuken te krijgen van het LEF. Debbie Wagenaar, interim manager communicatie en Yge ten Kate, manager van LEF Future Center, laten je ervaren hoe het future center werkt en vertellen hoe dit fenomeen bijdraagt aan de cultuurverandering binnen Rijkswaterstaat.

Rob Chömpff is directeur van CMC Marketing Company, marketeer & entertainer en (inter)nationaal adviseur voor bedrijven en instellingen en branches die strategisch duurzaam willen ondernemen. Hij ontving een global UFI AWARD 2002 voor de voorspelbaarheid van menselijk gedrag en geeft veel lezingen over hersensystemen en beïnvloeding van besluitvormingssystemen voor keuze, loyalty & pricingmodellen.

Rob laat tijdens de presentatie met veel humor uit tientallen wetenschappelijke studies aan bod komen:
- Nobelprijswinnende inzichten van Mental Accounting
- De manier waarop ons brein ons fopt en stuurt bij eenvoudige en complexe besluiten
- De gevaren én kansen van tijdbeleving en informatiebias
- De communicatiekansen voor time brackets, labels, priming, framing en lock in modellen.

Prikbord

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden