Nederlands MediaNetwerk

Onbewuste beïnvloeding van het brein

Gegevens gebeurtenis

Onbewuste beïnvloeding van het brein

Tijd: Juni 30 2009 vanaf 19.00 to 21.00
Locatie: Rijkswaterstaat Utrecht
Plaats: Utrecht
Website of map: http://www.rijkswaterstaat.nl…
Soort gebeurtenis: presentatie
Georganiseerd door: Moniek van der Sande van Communicatiekring Utrecht
Meest recente activiteit: 9 Feb 2010

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

http://www.rijkswaterstaat.nl/over_ons/lef_future_center/over_lef_future_center/videos/spot/index.aspx
Inschrijving gesloten - reservelijst actief. Onbewust sturen onze breinsystemen veel besluitvormingsprocessen in het honderd. Maar zelfs als je weet HOE dat werkt, blijkt het erg lastig om de psychologische zwaartekracht te overwinnen. Rob Chömpff, directeur van CMC Marketing Company, geeft voorbeelden van het onvoorstelbare effect van ‘framing’, bundeling en andere Nobelprijswinnende technieken uit de wereld van Mental Accounting die maken dat we met exact dezelfde informatie binnen twee minuten tot een ander besluit komen. Ook hoor je hoe we hier gebruik van kunnen maken in het communicatievak.

De plek waar deze bijeenkomst plaatsvindt is LEF, het future center van Rijkswaterstaat. En dat is niet toevallig, want LEF heeft alles te maken met onbewuste beïnvloeding van het brein. Met verschillende stimulerende settings en vernieuwende technieken probeert Rijkswaterstaat een optimale omgeving te creëren om tot snelle en creatieve plannen en frisse oplossingen voor complexe vraagstukken te komen en vastgelopen trajecten vlot te trekken. Op dinsdag 30 juni krijg je de unieke kans om een kijkje in de keuken te krijgen van het LEF. Debbie Wagenaar, interim manager communicatie en Yge ten Kate, manager van LEF Future Center, laten je ervaren hoe het future center werkt en vertellen hoe dit fenomeen bijdraagt aan de cultuurverandering binnen Rijkswaterstaat.

Rob Chömpff is directeur van CMC Marketing Company, marketeer & entertainer en (inter)nationaal adviseur voor bedrijven en instellingen en branches die strategisch duurzaam willen ondernemen. Hij ontving een global UFI AWARD 2002 voor de voorspelbaarheid van menselijk gedrag en geeft veel lezingen over hersensystemen en beïnvloeding van besluitvormingssystemen voor keuze, loyalty & pricingmodellen.

Rob laat tijdens de presentatie met veel humor uit tientallen wetenschappelijke studies aan bod komen:
- Nobelprijswinnende inzichten van Mental Accounting
- De manier waarop ons brein ons fopt en stuurt bij eenvoudige en complexe besluiten
- De gevaren én kansen van tijdbeleving en informatiebias
- De communicatiekansen voor time brackets, labels, priming, framing en lock in modellen.

Prikbord

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

[Column] Paola Cassone: Geschiedenis maken

Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu

[Column] Bob Gouloze: Coronablues

Ons kabinet krijgt kritiek. Over slechte communicatie en een onduidelijke aanpak. Het lijkt alsof men onvoldoende weet. Een auto bestuurt met beslagen ruiten. Meten is weten

Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden