Nederlands MediaNetwerk

Johan Peters
  • Man
  • Antwerpen
  • België
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Johan Peters

  • Beyond Borders Media
  • Eelco Nauta
  • Jolanda Pikkaart
  • Birgitte van Vugt
  • Martine Mussies
  • sandy wenderhold
  • Koen Vandepopuliere
  • saskia konniger
  • Yvonne Keijzers
  • Cindy Marler
  • Geertjan Benus
  • Chris de Boer
  • Cathelijne Cras
  • Koos van der Goot
  • Irma van der Lubbe

Groepen van Johan Peters

 

De pagina van Johan Peters

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Zelfstandig journalist Antwerpen
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
eigenaar
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Ik ben een freelance journalist/eindredacteur. Daarnaast ben ik ook actief als tekstschrijver en vertaler E-N/N-E. Verder onderhoud ik een praktisch dagelijkse blog over mijn professionele leven in Antwerpen op http://zelfstandigjournalistantwerpen.blogspot.com
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.zelfstandigjournalistantwerpen.be
Twitter
http://twitter.com/LiveinAntwerp
LinkedIn
http://be.linkedin.com/in/johanpeters

Mijn tweede boek is een feit!

2 Maart 2009 is mijn tweede boek: 'Antwerpen, stad naar mijn goesting' verschenen. In dit boek komen mijn observaties en ervaringen aan bod die ik heb opgedaan sinds mijn verhuis naar Antwerpen, mei 2006. Antwerpen is voor veel Nederlanders een geliefde stad om een trip naar te maken. De vraag is echter hoe goed zij de stad en de Antwerpenaren eigenlijk kennen.

Het heeft mij veel moeite en doorzettingsvermogen gekost te integreren en ook bijna drie jaar later blijf ik voor de meeste Antwerpenaren en Vlamingen 'den gastarbeider'. Het boek geeft op een luchtige manier vele voorbeelden van mijn moeizame integratie en neemt de lezer mee door verschillende Antwerpse buurten. Daarnaast komen ook zwaardere onderwerpen aan bod, zoals het functioneren van het Antwerpse stadsbestuur en de verhouding tussen Nederlands- en Franstaligen in België. Door het gehele boek staan diverse foto's.

Het boek wordt uitgegeven door Shaker Media te Maastricht, www.shaker-media.eu/nl, valt bij hen te bestellen en kost 19,90 euro. Hierboven vind je alvast de coverfoto (de Groenplaats, het bekendste plein van Antwerpen met de kathedraal en het standbeeld van Pieter Paul Rubens). De video's op deze site hebben eveneens van alles te doen met dit boek.

De foto's van Johan Peters

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Video's van Johan Peters

  • Video's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Johan Peters

Nog steeds te veel obstakels voor Europeanen met een beperking

Freelance journalist Johan Peters, geboren te Rotterdam en nu al meer dan zeven jaar wonend en werkend in Antwerpen, interviewde van 1 mei t/m 9 juni mensen met een beperking in 12 Europese landen.

Het doel van deze interviews was te ondervinden hoe zij het leven met een beperking in hun land ervaren. De weerslag van deze interviews en zijn eigen ervaringen tijdens de reis, Johan Peters heeft zelf ook een serieuze lichamelijke beperking, zijn nu uitgegeven in het boek ‘Leven met…

Doorgaan

Geplaatst op 17 September 2013 om 12.41

Mensen met een beperking aan het woord via uniek journalistiek project

In de lente en zomer van 2013 reis ik door 25 van de 27 huidige Europese lidstaten om in elke lidstaat afzonderlijk enkele mensen met een beperking te interviewen. Al deze interviews en mijn reisimpressies komen op de site www.mensenmeteenbeperkingaanhetwoord.be en moeten zo een beeld geven van het leven van deze doelgroep in de EU. De site is nu al online met meer info over dit unieke journalistieke project en een regelmatige…

Doorgaan

Geplaatst op 22 Augustus 2012 om 21.59

Prikbord (9 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 15 Februari 2011 om 11.34 zei Beyond Borders Media...
altijd goed om nieuwe mensen te leren kennis. Insgelijks dus!
Op 5 Juli 2010 om 10.17 zei Eelco Nauta...
LOL!

Ik moest ook eve twee keer kijken. Voor de zekerheid wel mjn wachtwoord veranderd....
Op 5 Juli 2010 om 8.24 zei Eelco Nauta...
Hallo Johan,

Wat een goede vraag. Ik was nog niet toegekomen om mijn profiel bij te werken. Ik ben momenteel hoofdredacteur voor een regionaal MKB-blad. Mijn blad heet Regio Vallei Business. Onze uitgeverij maakt nog twee van zulke bladen, elk een andere regio.
Daarnaast hebben we meer vakbladen die branchegericht zijn. We hebben Office Magazine voor de Officemanager en gebouwbeheer. Dit kan over vanalles gaan wat met het kantoor en gebouw te maken heeft; van paperclip tot interieur tot de bouw van het gebouw etc. hiervoor doe ik ook vaak dingen als redacteur. Ook voor het vakblad AV&Entertainment doe ik veel, de titel zegt genoeg lijkt me.
Waar ik minder mee te maken heb, zijn de bladen TanBiz (zonnebankbranche), Bodylife (fitnessbranche) en Taximagazine (de taxibranche).

Een meer leuk blad voor de liefhebber is Porsche Scene Life voor de liefhebber van Porsche.

Afijn kijk maar eens op www.vanmunstermedia.nl en dan kan je rustig naar de websites van de bladen doorlinken.

Groeten,
Eelco Nauta
Op 14 Mei 2009 om 22.17 zei Martine Mussies...
Wat ben jij snel, zeg, nogmaals bedankt! Ik zal het via MySpace gaan proberen, morgen (het is hier nu bijna half 1 's nachts, oeps) en Engels is natuurlijk geen probleem. Russisch kan ook. ;-) 'k Hoop dat ze wil, zou leuk zijn! En Pools leren staat nog op mijn verlanglijstje, trouwens... ;-) groetjes x Martine
Op 14 Mei 2009 om 20.49 zei Martine Mussies...
Bedankt voor je leuke reactie! :-) Voor E!M werk ik nu alleen nog met vrijwilligers. Jammer genoeg verdien ik nog niets met het tijdschrift, maar het is heerlijk om te doen! Hoe heet de Poolse pianiste die je kent? Misschien zou zij het leuk vinden om een keertje geportretteerd te worden in Encore!Magazine of op onze website? Groetjes vanuit St. Petersburg!
Op 10 April 2009 om 20.04 zei Mieke Kreunen...
We gaan ook de grens over, zeker naar Vlaanderen maar we zijn daarbij wel afhankelijk van beschikbare verslaggevers.
Op 8 Februari 2009 om 19.11 zei Chris de Boer...
Hoi Johan,
Volgt zeker z.s.m., maar ik wil wel iets goeds neerzetten, vandaar dat ik nog even e.e.a. voor me houdt!

Groet!
Op 11 Januari 2009 om 22.20 zei Petra Kruijt...
Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Van mijn ideeën worden ook slechts enkele opgepikt. Dat zal denk ik altijd zo blijven. Geeft ook niets, het houdt me scherp. Hopelijk leer ik op den duur wat wel en niet geschikt is voor welk medium.

Bied jij je verhalen alleen aan bij kranten en tijdschriften, of ook aan commerciële partijen? Er zijn steeds meer klanten- en relatiemedia, misschien krijg je daar een voet tussen de deur. En tot die tijd heb je in elk geval een vaste baan - dat mag in deze tijd een luxe heten.

Ik wens je alle succes met het nastreven van je droom. Want als je het liefst een bestaan wilt opbouwen als freelancer, begrijp ik dat een vaste baan geen walhalla is. Hooguit 'second best'.
Op 11 Januari 2009 om 21.38 zei Petra Kruijt...
Hoi Johan,

Ik las je blog 'Je plek vinden als freelancer'. Zelf neem ik begin februari de grote sprong naar het freelancebestaan. Je verhaal werkt ontnuchterend; zo kan het dus ook gaan. Ik wens je heel veel succes om het alsnog voor elkaar te krijgen. Waarop is het bij je eerdere pogingen stukgelopen?

Groetjes,

Petra Kruijt
 
 
 

Interviews

[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms

Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: 10 tips voor geloofwaardige interne communicatie

Onlangs heeft Mediatest op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers

[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?

Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren

Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame

[Column] Kenny de Vilder: Communicatieve kater?

Precies op het moment dat Heineken aankondigt de inmiddels klassieke slogan "Biertje?!” weer af te stoffen, waren er nog twee interessante communicatiecases rondom alcohol in het nieuws. Met, het moet gezegd, zeer verschillende reacties van de betrokkenen en hun werkgevers

[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden