Nederlands MediaNetwerk

Mels Dees
  • Man
  • Utrecht
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Mels Dees

  • Kim Loohuis
  • ariadna
  • Marlien de Roo
  • Alex Beishuizen
  • Didier Chabi
  • Paul Zeebregts
  • Rob Schrama
  • Geertjan Benus
  • Marco van de Lisdonk
  • Ido Kramer
  • Charly Lammers van Toorenburg
  • Luc Van Peteghem
  • Marcel Roozeboom
  • Bert Dijkshoorn
  • Johan Peters

Groepen van Mels Dees

 

De pagina van Mels Dees

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/92...
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Publicist
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Uitgeven van kranten, tijdschriften, het realiseren van sites
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.twitter.com/melsdees

De blog van Mels Dees

Sjoemelen met social media? Minder is meer!

Het zal u wellicht ontgaan zijn, maar de kinder-/jeugdkrant 7 days – voor jongeren tussen de 10 en 16 jaar, opende afgelopen week paginagroot met een artikel over twee ‘nieuwe’ social media, namelijk Pheed en Path.

Terzijde merk ik op dat er steeds een trend is in namen en logo’s. Na de drie blauwe merken Facebook, LinkedIn en Twitter, krijgen we nu drie keer een P als logo, namelijk Pinterest, Pheed en Path.

Pheed is, kort door de bocht, een soort betaald Facebook en…

Doorgaan

Geplaatst op 29 Oktober 2012 om 14.45

Het “social media landschap”: hoe vind ik de weg?

Social media houdt de gemoederen flink bezig. Niet alleen is Facebook sinds kort op Wall Street te vinden, ook werd gisteren bekend dat Microsoft werkt aan een nieuw social network én vliegen de rapporten en adviezen over zakelijk gebruik van social media je als marketeer voortdurend om de oren. Waarbij steeds wordt gesproken over “de social media”, als verzamelbegrip voor iets wat eigenlijk bijzonder ongrijpbaar is. Want heb je het met “social media” over een combinatie van Facebook,…

Doorgaan

Geplaatst op 10 Oktober 2012 om 11.03

Marketing manager vervangen door schoolverlater

In nogal wat sectoren is er een duidelijke centralisatie bezig in marketing: hoofdkwartieren trekken veel meer de beslissingsmacht naar zich toe.

Voor marketing worden de grote lijnen uitgezet door een of andere centrale dienst, en de lokale afdelingen mogen zich meestal beperken tot het vertalen van de boodschappen die HQ uitzet. Veel meer blijft er niet over.

Een ‘echte’ marketing manager die mede de strategie bepaalt, die campagnes bedenkt en organiseert is dan niet meer…

Doorgaan

Geplaatst op 5 Oktober 2012 om 13.56

Chinees verlamt de wereld

Afgelopen week was het weer uitgebreid in het nieuws: een veiligheidslek in Internet Explorer van Microsoft. De reacties in de media op een dergelijke mededeling lijken elkaar steeds sneller op te volgen en ook steeds heftiger te worden. Zelfs onze brave consumentenbond meende nu het gebruik van Internet Explorer te moeten afraden.

Toen ik nog op de redacties van IT-bladen werkte en Bill Gates nog op het toppunt van zijn macht was, volgden we in onze fantasie weleens deze…

Doorgaan

Geplaatst op 24 September 2012 om 11.13

Marketeers: vergeet je IT'er niet bij social media

Iets meer dan 25 jaar geleden werkte ik als programmeur bij een Snackfabrikant in Maastricht en had er een prachtbaan. Tussen alle typemachines en calculators stonden enkele computers en de programmeur van dienst voelde zich niet te goed om met een floppy disk tussen productiehallen te lopen.

Daar hoefde die programmeur zich ook bepaald niet te goed voor te voelen, want…

Doorgaan

Geplaatst op 12 Augustus 2012 om 14.30

Prikbord (2 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 27 Juni 2009 om 0.02 zei Geertjan Benus...
Hoi Mels,
Ik nam een kijkje op de website van Good Magazine - tenminste ik hoop dat je inderdaad de geestelijk vader bent van die website. Geweldig die video's - in het bijzonder deze: http://www.good.is/video Wat je uit schuldgevoel niet laten kunt...
Op 11 September 2008 om 16.50 zei Maurice van Uden...
Ha die Mels! Schrijver geworden? We zouden nog eens een afspraak doen, maar is er helaas nooit meer van gekomen. Nog eens proberen?
 
 
 

Interviews

[Interview] Paul Römer namens Vereniging van Commerciële Radio over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden