Nederlands MediaNetwerk

Michiel Frackers
  • Man
  • Amsterdam
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten (14)
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Michiel Frackers

  • hessel van oorschot
  • Hans (J.) Elekan
  • DON CLOVIS
  • Alex Beishuizen
  • Ronald van Schaik
  • Monique Lindeboom
  • Arie van Dam
  • Roy op het Veld
  • Philip Dröge
  • Rebecca Rijnders
  • Bas Vlugt
 

De pagina van Michiel Frackers

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Frackers.com | Flabber | 925 |
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
aandeelhouder
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Mediaheerschappij
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.frackers.com

De blog van Michiel Frackers

Nederlanders denken klein en bescheiden

De algemene conclusie uit twaalf afleveringen van de serie True Tuesdays, waarin vooral vanuit Silicon Valley werd bericht over de laatste stand van zaken in nieuwe media en technologie, is dat Amerikanen niet zozeer beter zijn dan andere landen, maar wel ambitieuzer.





Andere opvallende conclusies zijn dat Twitter wordt gezien als een nog relatief klein, maar blijvend communicatieplatform en dat de wijze waarop het snel groeiende Facebook… Doorgaan

Geplaatst op 25 Mei 2010 om 10.30

True Tuesdays afl. 13: The Best Of

In deze voorlaatste aflevering van True Tuesdays wordt teruggeblikt met een overzicht van de voornaamste hoogtepunten.



Het geheim van Silicon Valley, Google, Facebook, privacy, niet twitterende tieners, CNN, Apple, beursintroducties van internetbedrijven, techondernemers in Palestina en Kameroen en nog veel meer komt aan bod in deze 'best of'-aflevering.





Volgende week is er in verband met Koninginnedag en de voorjaarsvakantie geen… Doorgaan

Geplaatst op 27 April 2010 om 10.30

True Tuesdays afl. 12, Saed Nashef: 'Software kun je niet bombarderen'

Technologiebedrijven kunnen een grote aanjager vormen van de Palestijnse economie, omdat Palestijnse studenten goed opgeleid zijn en enorm gemotiveerd. Dat zegt Saed Nashef, een voormalige manager van Microsoft en eigenaar van Equiom, een technologiebedrijf dat veel softwareprojecten verzorgt voor buitenlandse klanten waaronder een aantal Nederlandse… Doorgaan

Geplaatst op 20 April 2010 om 10.26

True Tuesdays afl. 11, Bill Zimmerman: 'Afrika is voorloper met mobiele technologie'

Wie op zoek is naar de meest innovatieve technologie op het gebied van mobiele telefonie, moet naar Afrika. Dat stelt Bill Zimmerman, een Amerikaanse investeerder in Afrikaanse internetbedrijven.





450 miljoen Afrikaanse bellers

Zimmerman werkte in Amerika onder andere bij Microsoft, Visio en het investeringsfonds iStart Ventures. Hij stelt dat er van de 1 miljard Afrikanen al 450 miljoen een mobiele telefoon hebben, een aantal dat jaarlijks… Doorgaan

Geplaatst op 13 April 2010 om 10.00

True Tuesdays afl. 10, David Hornik: 'ik investeer in ondernemers, niet in trends'

Investeren in ondernemers levert meer rendement op dan het volgen van de laatste trends, aldus David Hornik, een van de meest succesvolle investeerders in nieuwe media en technologie van het laatste decennium.





Computermuziek en criminologie

David Hornik studeerde computermuziek aan Stanford, criminologie aan Cambridge en rechten aan Harvard. Na een carriere als advocaat werd hij eind jaren negentig door David Marquardt,… Doorgaan

Geplaatst op 6 April 2010 om 10.30

Prikbord (1 commentaar)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 19 November 2009 om 20.36 zei Marga Groot Zwaaftink...
Beste Michiel, mooie column over Arthur van Hoff! Ik wil hem wellicht benaderen voor een congres om als keynote spreker daar op te treden. Heb jij ervaring met Arthur als spreker?

dank je voor je reactie!
 
 
 

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden