Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Januari 2009 (50)

Het ruige leven van een reporter

Sinds ik een rib uit mijn lijf heb ingeruild voor een mooie Canon met twee professionele objectieven is het leven een stuk zwaarder geworden. Letterlijk. Kanonnen! Wat zwaar is zo'n rugzak. En wat kun je met zo' eenbeen statief veel glazen van tafels meppen.



Aan de andere kant is het leven er ook een stuk lichter op geworden en geniet ik met volle teugen van mijn nieuw verworven vrijheid van handelen. Het is heerlijk om een interessant onderwerp zowel tekstueel als fotografisch tot… Doorgaan

Toegevoegd door Margriet Markerink op 30 Januari 2009 op 18.15 — Geen reacties

Guerrilla actie in Beverwijk

Beverwijk werd zaterdag 24 januari jl. bij het opkomen van de zon op en rond de Breestraat opgeschrikt door een Guerrilla marketing actie. Het winkelend publiek ontving van een speciaal DigiDaantje promotieteam, een wenskoekje en een flyer met een vriendelijk hoofdje. Dit is DigiDaantje, het meisje met de oranje staart. DigiDaantje.nl is een internetconcept van GeldXpert waar consumenten geld kunnen besparen. Deze actie werd geïnitieerd door GeldXpert… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 30 Januari 2009 op 15.00 — Geen reacties

Wat is nog journalistiek en wat niet meer?

Wie mijn website eens bezoekt, ziet een opvallende button aan de linkerkant. BDSM-journalistiek. Ik zeg tegenover anderen altijd gekscherend dat zich achter die button het 18+-gedeelte van mijn site bevindt. Alles leuk en wel, maar wat heeft BDSM met journalistiek te maken?



Strikt genomen niets. Alleen, het feit wil dat ik mij als journalist al heel wat jaartjes beweeg in de commerciële SM-scene. Ik interview dames die daarin werkzaam zijn voor het oudste Nederlandse SM-blad. Ik ben… Doorgaan

Toegevoegd door Johan Peters op 29 Januari 2009 op 21.07 — 3 commentaren

een avond over de film As it is in heaven...op 5 feb in Bussum

Kom op donderdag 5 februari 's avonds naar een heel bijzondere avond in Bussum over de film: As it is in heaven. Misschien heb je de film al gezien, of er over gehoord, inbeide gevallen een boeiende avond als je meer wilt weten over wat die film nu voor jou kan betekenen.



Inleider van de avond is Eric Minten. Door een contact opgedaan tijdens… Doorgaan

Toegevoegd door ingeborg van meggelen op 28 Januari 2009 op 20.00 — Geen reacties

meer energie

wil je weten hoe je meer energie kunt krijgen? lees dan het artikel in het etos blad MOOI van jan 2009, gratis te krijgen in de winkels, en laat me vooral weten of je er wat aan hebt gehad. als je naar mij toekomt met het originele artikel, krijg je bovendien een korting op je eerste colour coach sessie... groetjes ingeborg van meggelen colour… Doorgaan

Toegevoegd door ingeborg van meggelen op 27 Januari 2009 op 21.30 — Geen reacties

Even bellen met... Richard Plugge

Sportweek publiceert vandaag de

Inkomens Top 100 van Nederlandse sportprofessionals. Bellen wij hoofdredacteur

Richard Plugge.



Dag Richard, hoe gaat het met je? 'Goed, zojuist lekker met wat wielertalenten meegetraind in de vrieskou en de hectiek van Sportweeks jaarlijkse Inkomens Top 100 achter me gelaten.'

Hoe gaat het met Sportweek? 'De lezersmarkt is redelijk stabiel. Met name de losse verkoop doet het, vergeleken… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 27 Januari 2009 op 13.00 — Geen reacties

Standbeeld van BlackBerries

“There's only one thing worse than being talked about,” zei de Engelse schrijver Oscar Wilde, “and that`s not being talked about about.” Zo bezien heeft Research in Motion, producent van de BlackBerry, weinig te klagen over de gratis reclame die Obama voor hen maakt. Presidentiële aandacht pakt echter niet altijd goed uit.



Reagan's liefde voor jelly beans is wellicht de meeste bekende 'presidential product endorsement.' In de Oval Office stond altijd een vol bakje op zijn bureau.… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 27 Januari 2009 op 0.00 — Geen reacties

RadioBeeld: in gesprek met Bas Vlugt

Zijn stem sloeg af en toe over, klonk hier en daar wat schor. Hij heeft dan ook veel mensen moeten begroeten, hoewel niet alle 2000+ leden. Na afloop van de eerste live bijeenkomst van het Nederlands MediaNetwerk sprak ik met initiatiefnemer van het netwerk: Bas Vlugt. Beetje beduusd, maar ook tevreden. Ga direct naar mijn podcast RadioBeeld of lees eerst het… Doorgaan

Toegevoegd door Bart van Maanen op 24 Januari 2009 op 20.40 — Geen reacties

Lennard Hulsbos en Omar Kbiri over hun Richard Branson avontuur, in gesprek met Ralph van Hessen

Lennard Hulsbos en Omar Kbiri over hun Richard Branson avontuur, in gesprek met Ralph van Hessen. Opgenomen op CASE opening, 22 januari 2009, door Edo van Santen. hier te zien dus: …

Doorgaan

Toegevoegd door Edo van Santen op 24 Januari 2009 op 12.00 — Geen reacties

Eerste Nederlandse Media Event in Haarlem ... terugblikken

Gisteren vond het Eerste Nederlandse Media Netwerk Event plaats in Haarlem. Het werd georganiseerd door Bas Vlugt, die in een half jaartje tijd een virtueel netwerk van maar liefst 2100 leden heeft opgebouwd. Een knappe prestatie, die me nieuwsgierig maakte. Op naar Haarlem dus.

Lees het volledige artikel hier.

Toegevoegd door Eline Walda op 23 Januari 2009 op 18.26 — Geen reacties

Eerste Nederlandse MediaNetwerk Event: de foto's

Klik hier voor het snelle overzicht en

hier voor de… Doorgaan

Toegevoegd door Henk-Jan Winkeldermaat op 23 Januari 2009 op 11.30 — 2 commentaren

There's no marketing, like new marketing. There's no business, like green business.

Maandelijks worden tonnen papier en inkt te verspild aan advertorials. Maandelijks worden bakken met electriciteit verspild aan billboards, neon reclames en video wall commercials. Laten we stoppen met die vervuiling en nu echt beginnen met nieuwe marketing.



De volledige blogpost vind je (in het Engels) op mijn private blog.



Ik ben benieuwd wat de experts er van… Doorgaan

Toegevoegd door Ritzo ten Cate op 22 Januari 2009 op 23.50 — Geen reacties

Quadia zendt uitreiking Beeld en Geluid Awards 2008 live uit via internet

Live webTV uitzending van uitreiking Beeld en Geluid Awards 2008 Hilversum – Maandag 26 januari worden de winnaars van de Beeld en Geluid Awards 2008 bekend gemaakt. De uitreiking is rechtstreeks te volgen tijdens een speciale internet-tv uitzending via

www.beeldengeluid.nl/live tussen 18.30 uur en 22.00 uur. Via de site kan de bezoeker nu al een agenda-alert aanmaken om het programma niet te… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 22 Januari 2009 op 22.00 — Geen reacties

Op naar Haarlem

Straks naar de eerste bijeenkomst van het Nederlands MediaNetwerk. Ik ben benieuwd naar het programma en neem mijn microfoon mee. Ik ga een paar gesprekken doen voor mijn podcast. Bijvoorbeeld met Bas Vlugt. Heeft die het succes van zijn actie om dit netwerk te starten voorzien? Dus op pad, naar Haarlem, stad van mijn middelbare school.

Toegevoegd door Bart van Maanen op 22 Januari 2009 op 15.50 — Geen reacties

Mobiele bellers sponsoren Jupiler League Clubs

Nieuwe partner Jupiler League introduceert innovatief sponsor model Rotterdam, 22 januari 2009 – Youfone introduceert ‘sponsoren met je mobiel’. Gelijktijdig met de aankondiging dat Youfone sponsor is van de Jupiler League in de vorm van official partner, introduceert de mobiele operator een innovatief sponsor concept. Supporters kunnen door het afsluiten van een Youfone abonnement direct hun favoriete club ondersteunen zonder dat zij hiervoor… Doorgaan

Toegevoegd door Paul Smeele op 22 Januari 2009 op 12.00 — 1 commentaar

Management Team volledig vernieuwd

Management Team, het tijdschrift voor managers dat dit jaar zijn dertigste verjaardag viert, is volledig vernieuwd. Concept, inhoud, vorm en beeld zijn aan een flinke opknapbeurt onderworpen. Ook het logo is geactualiseerd. De afkorting van Management Team is nu ook in het logo gevisualiseerd. Volgens hoofdredacteur Ewald Smits wil Management Team weer een blad zijn vóór managers in plaats van over. “Een blad dat een venster biedt op de wereld… Doorgaan

Toegevoegd door Ewald Smits op 22 Januari 2009 op 11.57 — Geen reacties

Richard Branson neemt "arme studenten" mee naar Washington

Twee arme studenten, Lennard Hulsbos en Omar Kbiri, vroegen Sir Richard Branson of ze mee mochten vliegen maar de inauguratie van Barack Obama in Washington. Hier zie je Richard's antwoord.

Stoer!

Opgenomen op Big Improvement Day 2009, Amsterdam, 20 januari 2009, video door Edo van Santen

Toegevoegd door Edo van Santen op 21 Januari 2009 op 10.30 — Geen reacties

Joris van Heukelom in gesprek met Alfred Levi op Blue Shots TV

Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 20 Januari 2009 op 22.58 — Geen reacties

Speech Obama vertaald in nederlands....

Speciaal voor doven heb ik de speech vertaald;

ga naar mijn blog zie link hierboven... copy and paste in browser als link niet werkt; http://anthony68.web-log.nl/anthony68/2009/01/inauguratie-spe.html

Toegevoegd door anthony68 op 20 Januari 2009 op 21.00 — Geen reacties

Hé wat leuk! Een bericht van... Sandra Pires

Kregen wij vandaag op de redactie van Sandra Pires een alleraardigste fotoserie door. De moeite van het bekijken waard. Wat een dag!

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Januari 2009 op 21.00 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden