Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Januari 2011 (149)

Blue Shots TV: Curriculum Vitae met Marque Joosten

Klik hier voor deze aflevering

 

Toegevoegd door Nico Verspaget op 31 Januari 2011 op 22.49 — Geen reacties

Blue Shots TV: Inside the Industry part 1

Klik hier om deze aflevering te bekijken.

Toegevoegd door Nico Verspaget op 31 Januari 2011 op 22.47 — Geen reacties

Nieuwe serie Fish Hooks op Disney Channel

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 18.31 — Geen reacties

Lotus introduceerte eerste Nederlandse live knutselcampagne ooit

Een revolutie in toiletland: Lotus introduceert de eerste toiletrol die je gewoon met het water weg kunt spoelen. De rol is namelijk gemaakt van hetzelfde materiaal als het toiletpapier zelf. Ter introductie van deze toiletrol, genaamd Aqua Tube, spoelt Lotus 31 januari en 1 februari live online van alles door het toilet. Van je studieschuld tot parkeerboetes en de hond van de buren.



Op een speciaal ingericht YouTube kanaal (…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 18.00 — Geen reacties

Julius Minnaar CEO Aegis Media Nederland

Julius Minnaar treedt per half maart in dienst bij Aegis Media als CEO Aegis Media Nederland, het mediabedrijf waaronder Carat, Vizeum, Isobar, iProspect en Posterscope vallen. Hij volgt hiermee Arjan Pomper op, die zich volledig gaat toeleggen op het leiden van The Middle East & Africa Region.



Julius Minnaar heeft rijke ervaring binnen de mediabranche. Hij werkte als directeur bij de STER, had…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 15.30 — Geen reacties

Dutch Bloggies geeft ereprijs aan Dominique Weesie

Geenstijl-oprichter Dominique Weesie is uitgeroepen tot Blogger van het Decennium. De prijs werd  uitgereikt door Stichting Dutch Bloggies in de Haagse popzaal Paard van Troje.



Weesie wordt door de jury van de Dutch Bloggies geroemd omdat hij de sleutelfiguur is achter het ongekende blogsucces van Geenstijl.…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 1.00 — Geen reacties

Vijf nieuwe bestuursleden SIRE

Tot het bestuur van SIRE zijn vijf nieuwe bestuursleden toegetreden: Ole Christern (N=5), Jack de Graaff (Publicis), Diederick Koopal (zelfstandig Creative Director),  Hans Peters (Unilever) en Thecla Schaeffer (FHV BBDO). Afscheid namen: Ed Stibbe (SSSS & Ochestra), Jan Müller (Beeld & Geluid), Marc Oosterhout (N=5) en Marga Mathijssen (Unilever).



Naast de nieuwe leden bestaat het…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Januari 2011 op 1.00 — Geen reacties

Teledoc Foute vrienden van Roy Dames wint Beeld en Geluid Award

Foute vrienden is bekroond met de Beeld en Geluid Award 2010 in de categorie Cultuur. De Teledoc, een productie van Dovana Films en de NTR, kwam tot stand met financiële steun van het CoBO…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Januari 2011 op 19.30 — Geen reacties

Foto's Medianetwerkevent 27 januari Beurs van Berlage!


 

Klik hier voor de foto's van het Event van 27 januari!

Toegevoegd door René den Engelsman op 28 Januari 2011 op 11.51 — Geen reacties

Nationale Fotosoap-campagne van HP

De afgelopen weken is het Nederlandse publiek opgroepen om samen met…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 18.30 — Geen reacties

Speciale 3D-editie Limbolive! tijdens International Film Festival Rotterdam

Het nieuwe interactieve onlineplatform Limboland.tv verhuist tijdens het International Film Festival Rotterdam eenmalig naar een offline locatie. Van 28 januari tot en met 5 februari 2011 vindt in de Dépendance van het Schieblock in Rotterdam Limboland 3D plaats: een 3D-installatieversie van de website met een mix van film,…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 18.30 — Geen reacties

Turner omarmt de toekomst van TV-Everywhere

Turner Broadcasting System (TBS) Europe, aanbieder van zenders als Cartoon Network (CN), Boomerang en Turner Classic Movies (TCM), ontmoette vorige week in het Muziekgebouw aan ’t IJ vakgenoten en journalisten uit de Nederlandse televisiewereld.…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 18.00 — Geen reacties

Posterscope introduceert planningstool voor digitale schermen

Posterscope Nederland introduceert deze week Prism Screen: een multifunctionele online planningstool voor Digital Out of Home (DOOH). De tool geeft inzicht in het totale netwerkaanbod en de netto impact van digitale schermen in Nederland. Het maakt de markt minder complex en het effect beter verklaarbaar met als resultaat een hoger kwaliteitsniveau van DOOH planning en advies.



Naast een aantal grote DOOH aanbieders bestaat de markt uit veel kleine…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 17.39 — Geen reacties

AD.nl stijgt fors volgens STIR

AD.nl is volgens de meest recente STIR-cijfers fors gestegen in haar bereik. STIR, dat het Nederlandse internetbereik meet, meldt in haar maandelijkse rapportage voor december dat AD.nl naar ruim 2,7 miljoen unieke bezoekers is gestegen. AD.nl is hiermee naar een marktaandeel van 20,1% gegroeid. De grootste stijger onder de nieuwssites.



AD.nl heeft afgelopen december voor het eerst de grens van ruim 2.7 miljoen unieke bezoekers per…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 17.18 — Geen reacties

Media Academie ontwikkelt opleidingstraject voor de AVRO

Media Academie, hét opleidingsinstituut voor radio, televisie en crossmedia, is door de publieke omroeporganisatie AVRO gevraagd een opleidingstraject te verzorgen voor alle AVRO-medewerkers, in crossmediaal denken en werken. Vandaag maakten AVRO en Media Academie dit gezamenlijk bekend. Het opleidingstraject start in februari en heeft een doorlooptijd van ruim twee maanden.



Het trainingsprogramma ondersteunt de plannen van de AVRO om tijdig in te spelen op de…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 26 Januari 2011 op 16.35 — Geen reacties

De Persgroep Advertising en AD.nl organiseren NK Klikken

Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis vindt het Nederlands Kampioenschap Klikken plaats. Vanaf 24 januari houdt AD.nl in samenwerking met HP en Bol.com de eerste editie van dit Nederlandse kampioenschap. Na de voorrondes en de finale zal de winnaar een geldbedrag van € 5.000 en een Touchsmart PC van HP mee naar huis nemen.



Justin Sandee, Sales Director Digital, de Persgroep Advertising…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 20.30 — Geen reacties

AutoWeek iPad app wint Award

De jury van de Mobile Media & Marketing Awards was het erover eens. De AutoWeek app is de Beste Tablet Applicatie van 2010. De andere genomineerden in deze categorie waren: De Telegraaf HD en NU.nl. De jury prees vooral de usability en de rijke content van de AutoWeek iPad app.



Lieneke van…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 19.24 — Geen reacties

Dennis Pekel neemt Acquire Online over

Acquire Online, het enige online advertentie netwerk in Nederland dat zich volledig heeft toegelegd op de exploitatie van business to business websites, is vijf jaar na haar oprichting verkocht.  De nieuwe aandeelhouders concentreren zich uitsluitend op de online activiteiten, hetgeen voor Acquire Online een extra impuls betekent.



Acquire Online is oorspronkelijk opgericht als zelfstandige zusterorganisatie van Acquire Media. Oprichter van beide organisaties…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 19.03 — Geen reacties

Amsterdam International Fashion Week streamt alle catwalkshows live!

Voor het eerst in de geschiedenis van de Amsterdam International Fashion Week zijn alle shows live te volgen via het internet.  Met het live streamen zijn de shows niet alleen zichtbaar voor de modeprofessionals, maar ook voor de rest van de wereld. Uiteraard zijn de beelden later op de dag ook te bekijken via …

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 18.23 — Geen reacties

Alterian: Marketeers nog onbekend met social media

Alterian, leverancier van customer engagement technologie, presenteert vandaag de resultaten van haar jaarlijkse wereldwijde onderzoek onder 1.500 marketingprofessionals. Uit de resultaten blijkt dat minder dan een derde van de marketeers goed weet en begrijpt wat er op social media over hun merk gezegd wordt. 31 procent van de deelnemers gaf aan dit niet of nauwelijks te begrijpen en 39 procent gebruikt ad-hoc tools om conversaties op social media te traceren en te meten. Onder de titel…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 25 Januari 2011 op 18.01 — 1 commentaar

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden