Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Januari 2013 (6)

Uitbreiding Nationaal LuisterOnderzoek met commercials en programma’s

Per januari 2013 registreert SoundAware in opdracht van Stichting NLO commercials en -programma’s op de radiozenders. Deze data zullen in het voorjaar van 2013 beschikbaar zijn voor de markt via de diverse softwaresystemen.

 

Stichting NLO heeft in 2012 een tender uitgeschreven, waarbij de keuze is gemaakt voor SoundAware. Hun jarenlange ervaring met het leveren van bewijsnummering aan radiozenders heeft hierbij een…

Doorgaan

Toegevoegd door Robert Claus op 29 Januari 2013 op 15.49 — Geen reacties

Vernissage Tekeningen Tom van Campenhout en Eefje van den Hamsvoort, Zundert, 2 februari a.s.

De tekeningen van Tom van Campenhout

Beeldend kunstenaar Tom van Campenhout exposeert zijn nieuwste tekeningen van 31 januari t/m 24 februari in Galerie 11, Wernhoutseweg 11 te Zundert. Op deze duo-expositie zijn ook tekeningen te zien van Eefje van den Hamsvoort.

 

Behoud van ambacht in een digitaal tijdperk

Tom van Campenhout maakt al jarenlang…

Doorgaan

Toegevoegd door Hilde Salverda op 29 Januari 2013 op 10.00 — Geen reacties

Film komt gelijktijdig uit in de bioscoop en bij UPC On Demand

Première ‘De Ontmaagding van Eva van End’ tijdens Internationaal Film Festival Rotterdam en op UPC On Demand

UPC is voor de derde keer de hoofdsponsor van International Film Festival Rotterdam (IFFR) van 23 januari tot en met 3 februari…

Doorgaan

Toegevoegd door Hein Barnhoorn op 21 Januari 2013 op 15.33 — Geen reacties

6 Voorspellingen over PR in 2013

Elise Mitchell van de PRSA (de Public Relations Society of America), doet de volgende – naar mijn mening treffende voorspellingen over public relations in 2013:

1. Wereldmerken zullen hun budget verschuiven naar locale markten – Terwijl multinationals verder uitbreiden voorbij lands- en cultuur grenzen, zullen zij tegelijkertijd meer middelen vrijmaken…

Doorgaan

Toegevoegd door Berith Behrens-Selling op 21 Januari 2013 op 8.30 — Geen reacties

EXPLOSIEVE LADING Respect - lading, betekenis en werking van dit woord

Explosieve lading 

Voetbal is respect. Voetbal was oorlog. “Respect” is het woord dat in dit tijdsgewricht op ieders lippen ligt. Een voetbalvader wordt in elkaar getrapt door “zijn” voetbalzonen. Zij betonen hem geen enkel respect. 

“Zonder respect, geen voetbal” is nu de leus op spandoeken, polsbandjes, billboards, in blogs, tweets, Facebookposts en op KNVB-posters. De mediakit van de KNVB legt uit: “Respect is…

Doorgaan

Toegevoegd door Annemarieke Weber op 18 Januari 2013 op 17.30 — Geen reacties

Negen nuttige punten voor succes als Nieuwe Hufter

Online zinloos geweld is mieters, onwijs gaaf, vet lauw en chitty-chitty-bang-boem, of hoe dat tegenwoordig ook heet. Iedereen wil hufter zijn. Lekker veilig vanachter je PC willekeurige netgebruikers schofferen. Gewoon, omdat het kan. Nu moet je natuurlijk wél oppassen dat je jezelf niet in de vingers snijdt, als startend huftertje. Het is pijnlijk als je slachtoffer verbaal begaafd blijkt te zijn en goede argumenten heeft. Voor je het weet staat er #fail of –1 bij je naam. Om dat…

Doorgaan

Toegevoegd door Gregor (Krek.) Hakkenberg op 6 Januari 2013 op 8.00 — 1 commentaar

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over Geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitler-groet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden