Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Maart 2012 (23)

SMS nog steeds interessant als onderdeel van mobile marketing

Sinds de introductie het 'pingen' op de Blackberry en mobile messaging services zoals What's app en iMessenger is het SMS gebruik tussen consumenten hard gedaald. Ook het mobiele emailen draagt bij aan deze daling. Voor adverteerders is SMS echter nog steeds een zeer interessant marketing instrument.



Een SMS bericht wordt nog steeds niet door de consument overgeslagen. Bij email is dit wel anders. Daarnaast heb je geen issues met compatibiliteit en wordt SMS op elk toestel ontvangen… Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 31 Maart 2012 op 13.30 — Geen reacties

Haarlem, 15 april 2012. Expositie Theo Schouten, HOOFDZAKEN, abstract geometrische tekeningen in 3D

In De Waag te Haarlem de expositie HOOFDZAKEN

Abstract geometrische tekeningen in 3D van Theo Schouten. Officiële opening 15 april om 15.00 uur.

Afkomstig vanuit de bouwwereld, hebben geometische vormen, structuren en lijnen een bijzondere aantrekkingskracht voor Theo Schouten. De werken van Piet Mondriaan, Gerrit Rietveld, M.C. Escher en Rob Clous zijn Schoutens…

Doorgaan

Toegevoegd door Hilde Salverda op 30 Maart 2012 op 11.00 — Geen reacties

CLINICLOWNS BOUWT UNIEKE THEATER ATTRACTIE

Amersfoort – CliniClowns opent op 16 mei officieel de deuren van het CliniClowns College; een op maat gemaakte theater attractie speciaal  voor zieke en/of gehandicapte kinderen.

CliniClowns haalt met haar nieuwe en unieke theater attractie zieke en/of gehandicapte kinderen uit hun dagelijkse omgeving en geeft ze een…

Doorgaan

Toegevoegd door Karin Dijksman op 27 Maart 2012 op 11.31 — Geen reacties

Jurgen Retra nieuwe Client Services Director bij SVBmedia

Met ingang van 1 april treedt  Jurgen Retra in dienst als Client Services Director bij SVBmedia. 

Met deze aanstelling wordt de laatste stap gezet in de transitie bij het full-service mediabedrijf waarbij alle medewerkers en disciplines voortaan onder een (Amsterdams) dak gehuisvest zijn.  ’Wij denken met…

Doorgaan

Toegevoegd door Erwin Peeters op 27 Maart 2012 op 8.30 — Geen reacties

Coroos Conserven kiest voor SVBmedia

Coroos Conserven en de aan haar gelieerde merken Slurpfruit, Fruit to Go en Appelmoesjes heeft besloten om haar totale mediabelangen onder te brengen bij SVBmedia. Coroos Conserven kiest voor zichtbaarheid, effectiviteit en efficiëntie en ziet in SVBmedia de juiste partner om haar producten in Nederland duidelijk te profileren.

Astrid Everaard, Trade Marketeer van Coroos Conserven, motiveert haar keuze voor SVBmedia als volgt: “SVBmedia heeft ons een zeer onderscheidende en…

Doorgaan

Toegevoegd door Erwin Peeters op 26 Maart 2012 op 16.14 — Geen reacties

QR Codes: wel bekend, maar weinig gebruikt

 QR Codes bestaan alweer 8 jaar, maar vooral de laatste 2 jaar worden ze meer en meer ingezet door adverteerders. De meerwaarde die een QR Code voor hen kan opleveren is bekend: meetbaarheid, extra content, maar vooral interactiviteit. Ook veel consumenten kennen de QR reeds. Toch blijkt uit een recent Europees onderzoek dat het gebruik nog zeer beperkt is.

Uit het onderzoek van CBS Outdoor Media blijkt dat 40% van de QR reeds kennen, maar dat slecht 13% deze ook echt inzet bij het…

Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 24 Maart 2012 op 9.00 — Geen reacties

Niels Hoogland bij Sky Radio Group benoemd tot Manager MyRadio

Muziekspecialist Niels Hoogland zal binnen de Sky Radio Group aan de slag gaan als Manager van het nieuwe online radioplatform MyRadio. Eerder was Hoogland al bij de ontwikkeling van dit nieuwe platform betrokken. Zo kreeg met zijn muziekkennis het urban-format binnen MyRadio vorm. Vanaf a.s. maandag zal Niels Hoogland dus ook voor de andere formats en de overige content verantwoordelijk zijn. Daarnaast…

Doorgaan

Toegevoegd door Robert Claus op 23 Maart 2012 op 14.46 — Geen reacties

Laat uw klanten eens naar uw navel staren

Volgens accountantsorganisatie SRA kunnen ondernemers een faillissement afwenden door zichzelf tijdig een vijftal vragen te stellen. Volgens de organisatie wijten veel ondernemers hun financiële problemen aan externe oorzaken. Toch zijn de oorzaken van een dreigend bankroet vaak te vinden binnen het bedrijf zelf, aldus SRA. De eerste stap naar het helen van de financiële wonden is echter op te houden klanten te zien als 'externe factoren'.

Mogelijk heeft de SRA een belang in huisjes…

Doorgaan

Toegevoegd door Paul Zeebregts op 22 Maart 2012 op 15.19 — Geen reacties

Rechtenvrije Muziek Voor Elk Budget!

Gebruik je wel eens muziek bij films, reclames, RTV-programma's, games, internet en/of presentaties?



Lees dan mijn laatste nieuwsbrief:



http://www.woutersiteur.nl/nl/rechtenvrije-muziek-voor-elk-budget



Je vindt daarin de volgende onderwerpen:

1)  rechtenvrije muziek voor elk budget

     a) gratis rechtenvrije muziek (als je geen budget hebt)

     b) rechtenvrije library…

Doorgaan

Toegevoegd door Wouter Siteur op 22 Maart 2012 op 14.28 — Geen reacties

Een app in plaats van een winkel

 

  Door de huidige recessie en het online winkelen is het winkellandschap flink aan het veranderen. Een recessie is altijd van tijdelijke aard, maar vooral online heeft reeds nu veel winkelstraten blijvend een ander gezicht gegeven. Wat voor invloed kan mobiel hier op hebben?…

Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 22 Maart 2012 op 8.59 — Geen reacties

'Binnen 2 jaar iedereen aan de smartphone'



Uit onderzoek door Telecompaper blijkt dat in Q4 reeds 52% van de Nederlanders een smartphone bezat. In het laatste kwartaal van 2010 was dit nog 34%. Wanneer je dit naast de 'smartphone aankoop' GFK cijfers houdt weet je al snel welke richting het heen gaat.

Uit GFK onderzoek blijkt dat zo'n 65% van alle verkochte telefoons een smartphone is. Bij postpaid…

Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 21 Maart 2012 op 8.00 — Geen reacties

Twitteressant voor adverteerders?

Eigenlijk ongelofelijk dat start-ups zoals Twitter honderden miljoenen geinjecteerd krijgen, zonder dat ze eerst met een business model op de proppen hoeven te komen. Na enkele jaren heeft Twitter nu eindelijk een advertentie model gelanceerd.…

Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 18 Maart 2012 op 20.00 — Geen reacties

In de aanbieding: exclusief interview met Hot Marijke

Recent had ik een exclusief interview met Hot Marijke, de bekendste Meesteres/prostituee/seksadviseuse van Vlaanderen. In het interview vertelt ze openhartig over haar privé, haar kijk op de Belgische politiek en ja: ook over de seks. Gespreksthema's die aan bod kwamen, waren:

de levenslessen van Hot Marijke

de leuke kanten van de roem

Hot Marijke en de politiek

seksuele veelzijdigheid biedt noodzakelijke afwisseling

Hot Marijke en haar toekomst

Het interview is…

Doorgaan

Toegevoegd door Johan Peters op 18 Maart 2012 op 19.18 — Geen reacties

Vincent Laforet in Amsterdam, an exclusive interview with Visual Storyteller Vincent Laforet

Gert Kracht: "Eind 2011 was Vincent Laforet een van de keynote speakers op een groot Adobe evenement in de USA. Via enkele Twitter berichten kwam ik erachter dat hij begin 2012 ook Amsterdam zou bezoeken. Een uitnodiging werd gedaan en binnen een korte tijd kreeg ik zijn reactie: 'leuk, laten we wat organiseren'. Dankzij de fantastische snelle ondersteuning van Adobe Systems Nederland en Canon Nederland hebben we een prachtig evenement…

Doorgaan

Toegevoegd door Edo van Santen op 18 Maart 2012 op 9.30 — Geen reacties

De 'Mobile Only' generatie

De tijd die consumenten aan hun mobile device besteden heeft reeds andere kanalen als radio en print ingehaald en NU.nl wordt reeds meer mobiel bezocht, dan via de pc. Het zijn maar enkele tekenen dat mobiel het belangrijkste mediakanaal gaat worden..





Een ander recent voorbeeld: In China gebruikt 38% van de internetpopulatie alleen hun mobiele device (zie het onderstaande onderzoek).…

Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 16 Maart 2012 op 13.11 — Geen reacties

Lang leve Pinterest labeled pins!

Pinterest maakt een ongekende groei door. Persoonlijk vind ik dit prikbord share en repin medium uitermate geschikt om je als merk visueel te presenteren. Een kledingmerk kan haar nieuwe collectie tonen, de details van de kledingstukken, haar nieuwe campagnemateriaal, enthousiaste cliënten, winkelimpressies bedenk het maar. Alles wat de doelpersoon interessant vindt, kan gepind worden. 

"Ik zag op Pinterest een zwart jasje uit de nieuwe collectie, en ben het direct gaan kopen". Het…

Doorgaan

Toegevoegd door Maarten Walraven op 16 Maart 2012 op 11.30 — Geen reacties

Radio Advies Bureau (RAB) introduceert Appsinthe

Met Appsinthe, een handige tool voor reclamemakers die willen inhaken op de actualiteit, introduceert RAB een unieke functionaliteit waarmee de creativiteit van radioreclame in de spotlights wordt gezet. De makers en de adverteerders kunnen via een inhaak radiocommercial gratis zendtijd krijgen op alle belangrijke Nederlandse radiozenders met uitzending op hetzelfde tijdstip.

 

Appsinthe is een online tool én een…

Doorgaan

Toegevoegd door Robert Claus op 15 Maart 2012 op 14.53 — Geen reacties

Download Gratis Rechtenvrije Muziek!

Gebruik je wel eens muziek bij films, reclames, RTV-programma's, games, internet en/of presentaties?



Lees dan mijn laatste nieuwsbrief:



http://www.woutersiteur.nl/nl/download-gratis-rechtenvrije-muziek



Je vindt daarin de volgende onderwerpen:

* Hoera, 1 jaar Buma/Stemra-vrij

* Nieuwe site met gratis rechtenvrije muziek

   (…

Doorgaan

Toegevoegd door Wouter Siteur op 7 Maart 2012 op 14.50 — Geen reacties

De grote bezuinigingen waarvoor wij nu worden gesteld zijn gemakkelijk te realiseren. Zelfs belastingverlaging is mogelijk.

Geachte heren Rutte, Verhagen en Wilders,

Sinds jaar en dag wordt er door de overheid op alle niveaus onnoemelijk veel geld verspild. Dit is het gevolg van ambtelijk hobbyisme en van mismanagement, veroorzaakt door incompetentie en bureaucratie. Denk maar eens aan de vele automatiseringstrajecten bij de belastingdienst en bij de politie, die volledig zijn mislukt. En aan de enorme investeringen op het gebied van de ontwikkelingssamenwerking in projecten die - voorspelbaar - op niets…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 5 Maart 2012 op 16.53 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Februari 2012

De maand februari 2012 werd gedomineerd door Koning Winter. Op Nederland 1 werd op 1 februari gekeken naar de best bekeken film van de maand "De Hel van '63".  En toen was er (bijna) de Elfstedentocht, voor de een een lokaal schaatsevenement maar voor de ander een extreem magisch moment. Op 8 februari liep het RTL Nieuws uit en werd het NOS Journaal zelfs helemaal gevuld door de persconferentie waarin we hoorden dat het ijs niet overal dik genoeg was voor de tocht der tochten. Diezelfde…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 5 Maart 2012 op 10.01 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

[Column] Sander Goudswaard: Corporate innovatie, de peuterjaren voorbij

Op 8 mei 2014 werd MakerLab opgericht. Makerstreet-partner Joris van Heukelom en startend ondernemer Roderick Martens zagen een markt in het ondersteunen van corporates bij hun innovatie-ambities. Inmiddels zijn we vijf jaar verder

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden