Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Maart 2014 (7)

Trendpresentaties Klaus van den Berg in Amsterdam en Hilversum

AMSTERDAM, 31 maart 2014 | Marktonderzoeker en strateeg Klaus van den Berg lanceert zijn nieuwe visuele trendpresentatie in Amsterdam en Hilversum. Op 8 april a.s. spreekt hij hierover in de Koninklijke Industrieele Groote Club (IGC) in Amsterdam. Op 17 april a.s. is hij hiermee te gast tijdens de bijeenkomst ‘Trends, insights en winkels van morgen’ in Hilversum. En op 19 juni a.s. treedt hij hiermee op tijdens het evenement ‘Kwalitatieve onderzoekers: Trendwatchers of trendonderzoekers’ van…

Doorgaan

Toegevoegd door Klaus van den Berg op 31 Maart 2014 op 10.00 — Geen reacties

Inbox Marketing- en Content Targeting

Pauline. Dinsdagmorgen, 8u.30.

Ze wandelt tevreden de vergaderzaal uit. Beleefd én efficiënt als ze is zet ze dan onmiddellijk de flight mode van haar smartphone af. Terwijl ze de gang doorkruist komt haar toestel op dreef. Proximus stuurt haar een sms’je dat ze drie gemiste oproepen heeft, waarvan één nieuw voice-mailbericht. Pauline besluit om te luisteren wanneer ze in haar wagen zal…

Doorgaan

Toegevoegd door Michel Demoor op 28 Maart 2014 op 9.00 — Geen reacties

Mooi, slecht en lelijk in native advertising

De discussie ‘is het content, of is het een advertentie’ komt ons als marketeer, maar ook als consument steeds bekender voor. Je zou ook kunnen stellen dat het niet uitmaakt en dat het allebei klopt. Feit is in elk geval dat ze steeds lastiger van elkaar te onderscheiden zijn.

Als we een Gouden Eeuw van advertising tegemoet gaan. dan zal dat niet zozeer zijn op…

Doorgaan

Toegevoegd door Berith Behrens-Selling op 23 Maart 2014 op 20.00 — Geen reacties

In wat voor samenleving willen we leven?

28 december 2012 schreef ik onderstaand bericht

18 maart 2014 las ik in het AD online het bijgaande.

Omdat het opnieuw de onmacht illustreert van volwassenen en van vertegenwoordigers van 'het gezag' publiceer ik het geheel nog een…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 18 Maart 2014 op 17.00 — Geen reacties

HR en Social Media: weinig professioneel

De uitkomsten van de #HRsocialSurvey zijn opvallend te noemen. HR is één van de grootst vertegenwoordigde beroepsgroepen op LinkedIn. Echter HR-professionals zijn vooral kampioen in lezen, luisteren en kijken. Het gericht inzetten van social media voor HR-vraagstukken gaat nauwelijks verder dan recruitment en arbeidsmarktcommunicatie.

Het is…

Doorgaan

Toegevoegd door Inge Beckers op 18 Maart 2014 op 13.00 — Geen reacties

Hoe corporate, employer en internal branding zich tot elkaar verhouden

KERNWAARDEN ZIJN EEN WAARDEVOL RICHTSNOER 

Corporate values, merkwaarden, kernwaarden. Iedere organisatie heeft wel iets hierover opgesteld. De vraag vandaag de dag is in hoeverre organisaties in staat zijn daadwerkelijk volgens de gekozen waarden te leven en te werken. Uw collega's kunnen het verschil maken. Ik zeg bewust 'kan', want dit blijkt lastig te realiseren. 

Ken je de waarden van het ooit succesvolle bedrijf …

Doorgaan

Toegevoegd door Inge Beckers op 11 Maart 2014 op 16.00 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen

Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content

Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited

Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen

[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob

De afgelopen mediaweek deed Hilversum om zijn grondvesten schudden. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob

[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan

[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO

Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden