Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen April 2009 (63)

Wat is dat nou weer in Apeldoorn?

Ik denk dat veel landgenoten zich deze vraag heden middag nog moesten stellen, omdat ze helemaal nog geen weet hadden van wat rond het middaguur in Apeldoorn was gebeurd. Ik ben deze middag veel buiten geweest in Antwerpen en heb ontzettend veel Nederlanders zien rondrijden en rondlopen. Lijkt me sterk dat die allemaal trouw in de auto Radio 1 op hadden staan toen het gebeurde.



Ik was aanvankelijk ook niet van plan Radio 1 op te zetten voor het nieuws van 12:00 uur. Koninginnedag.… Doorgaan

Toegevoegd door Johan Peters op 30 April 2009 op 19.00 — Geen reacties

Frisse adem of niet……1 op de 5 vrouwen pas op hun 17e voor het eerst gekust!

persbericht mentos aqua kiss.pdf

Frisse adem of niet… …1 op de 5 vrouwen pas op hun 17e voor het eerst gekust! Breda – Onderzoek van Mentos Gum onder 527 Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 16 tot 34 jaar heeft een aantal verrassende feiten opgeleverd. De dames werd onder andere gevraagd wat hun grootste kusergernis was en met welke bekende Nederlander… Doorgaan

Toegevoegd door Karin Dijksman op 29 April 2009 op 15.50 — Geen reacties

Hoe een ideële campagne kan groeien

Sinds 27 april rijdt er voor een periode van drie maanden een streekbus rond in Eindhoven met de boodschap “houdebusknus.nl”. De boodschap werd ingegeven door het toenemend aantal geweldplegingen tegen buschauffeurs in Nederland. Nul40 Media Services wil met deze ideële campagne op een positieve manier de geplaagde buschauffeurs een hart onder de riem steken en daarnaast een breder maatschappelijk probleem onder de aandacht van het publiek brengen.… Doorgaan

Toegevoegd door Willem de Groot op 29 April 2009 op 13.39 — Geen reacties

AutoDisk lanceert AutoDisk Car Specs & Pics voor iPhone

Het Haarlemse bedrijf AutoDisk lanceert nieuwe Car Applicatie voor de iPhone In april lanceerde AutoDisk de allereerste autocatalogus voor de iPhone. AutoDisk is hiermee het eerste bedrijf dat met een soortgelijke App op de markt komt. In AutoDisk Car Specs & Pics zijn van alle merken en modellen de foto's, specificaties en prijzen te zien. De opkomst van de iPhone is spectaculair, net als de technische mogelijkheden van deze Apple telefoon. Het leuke is dat de applicatie ook op de iPod… Doorgaan

Toegevoegd door Marc van der Aart op 28 April 2009 op 21.00 — Geen reacties

Bouwen is (soms) slopen

Geweldige branche, die Nederlandse bouwsector. Er gebeurt altijd wel wat, is het geen bouwfraude dan zijn het wel wandplaten die van gevels af donderen, of constructiefouten bij balkons. Maar ook 'gewone' ontwerpfouten komen gelukkig voor....



Liep afgelopen weekend achter het Centraal Station in Amsterdam, alwaar men al enkele jaren bezig is met de bouw van een busterminal. Schittende planning trouwens: aan de voorkant van het CS is het al vele jaren een puinhoop door de… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Roozeboom op 28 April 2009 op 20.57 — Geen reacties

25 inspirerende quotes over bladenmaken nu online

De 25 quotes over 'The 25 Minute Medium', een uitgave over bladenmaken, zijn nu ook online te raadplegen op www.rightmedia.nl De quotes zijn rechtenvrij; het kopiëren ervan wordt aangemoedigd.

Toegevoegd door Frank van Eijk op 28 April 2009 op 10.46 — Geen reacties

Even bellen met... Jan-Willem Borsboom



Jan Willem Borsboom stapt op bij

AdLINK en gaat naar

RTL. Grijpen wij de telefoon!

Dag Jan Willem. Hoe is het met je? 'Prima, dank je. Voor het eerst in jaren heb ik het gevoel dat ik echt vrij ben. Geen netwerk te re-taggen, geen sites te pitchen, geen marges om in de gaten te houden en geen meetings meer in de agenda. En dan hebben we ook nog eens de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 28 April 2009 op 8.30 — Geen reacties

Freelancer / Interimmer? Schrijf je in bij interim bureau dotConnect

Schrijf je in bij dotconnectcommunicatie.nl. dotConnect combineert de voordelen van internet met gedegen interim bemiddeling.
Er is trouwens ook een site voor marketing/sales.

Zeker interessant voor zzp-ers!

Kirsten, freelance marketeer / internet coordinator PlusOnline

Toegevoegd door Kirsten Andeweg op 27 April 2009 op 20.30 — Geen reacties

Terug uit Valencia!

Ben weer terug van een korte vakantie naar Valencia! Het was fijn om er even tussenuit te zijn. Al viel het weer enigszins tegen, het was toch wel prima. Leuk stadsleven, een prachtig uitzicht over de zee, lekker eten en geen verplichtingen. Het is belangrijk soms even tijd vrij te maken. Voor ontspanning en nieuwe ideeën.

Toen ik door El Corte Ingles liep (de plaatselijke Bijenkorf), viel mijn oog op een Spaans boek over 'branding'. Het… Doorgaan

Toegevoegd door Jojanneke van den Bosch op 26 April 2009 op 20.09 — Geen reacties

Werner Vogels (CTO Amazon) in gesprek met Boris Veldhuijzen van Zanten op Blue Shots TV

In this special series of Gurus, Boris talks in his own house with keynote speaker Werner Vogels, a day before the start of The Next Web 2009. Werner is CTO of Amazon and talks about his vision on cloud computing and issues where companies deal with nowadays in the field of technology. Klik hier om deze uitzending te… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 26 April 2009 op 10.06 — Geen reacties

Bites & Business: inspireren, nieuwe contacten, lekker eten, netwerken... in die volgorde.

Bites & Business is een nieuw netwerkconcept in Haarlem voor leuke, ondernemende vrouwen die succesvoller willen worden. Zowel in loondienst als zelfstandig. Op 21 april jl. vond de eerste Bites & Business-avond plaats bij Juffrouw Zonder Zorgen. Met 45 vrouwen!

De opzet is simpel en effectief: een voorstelrondje, lekker eten & praten, elkaar inspireren, een keer van plaats verwisselen en de ‘enveloppenmethode’. Dus géén sprekers,… Doorgaan

Toegevoegd door Suzanne Klaassen op 24 April 2009 op 21.30 — 2 commentaren

Een band met super(boeren)?

Filmpje



De Graafschap (Doetinchem) had een nieuw ontwerp gepresenteerd voor een eventueel nieuw voetbalstadion.

Licotec, sponsor van de Superboeren, had een concept getoond voor een milieuvriendelijk bolwerk. De nieuwe thuishaven van de Achterhoekers… Doorgaan

Toegevoegd door Maarten Prins op 24 April 2009 op 20.28 — Geen reacties

YoungWorks lanceert online portal: Trendport (de directe verbinding met de jongerenwereld)

YOUNGWORKS START TRENDAFDELING EN ONLINE PORTAL: TRENDPORT

DE DIRECTE VERBINDING MET DE JONGERENWERELD



Wie jongeren wil bereiken, moet hun belevingswereld kennen. YoungWorks, bureau voor kennis, strategie en reclame gericht op jongeren, opent die deur met YoungWorks Trendport. Een nieuwe unieke online portal met de meest actuele en complete informatie van en over jongeren tussen 12 en 24 jaar. Een onmisbare bron van informatie voor elke organisatie die voor jongeren… Doorgaan

Toegevoegd door Marieke Saly op 24 April 2009 op 13.30 — Geen reacties

Andrea Wiegman (Second Sight) in gesprek met Ronnie Overgoor op Blue Shots TV

Ronnie in gesprek met Andrea Wiegman, oprichter en uitgever van Second Sight. Klik hier om deze uitzending te bekijken. Over Andrea: Samen met Jan Bletz oprichter, uitgever en hoofdredacteur van het trendnetwerk Second Sight. Ik houd van het uitgeefvak (print en online) en daarnaast heb ik een bovengemiddelde interesse in de wereld waarin we leven, mensen en veranderingen.… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 23 April 2009 op 20.46 — Geen reacties

Jonge HR Managers zijn prijsbewuster en willen sneller resultaat.

Maakt de kredietcrisis van de HR manager een scherpe inkoper? “Ja”, zegt Coen van der Kley, directeur van de dotConnectGroup. “Sinds wij het gat gedicht hebben tussen de Monsterboarden en de traditionele interim-bemiddelaars, ontdekt de HR manager dat hij jarenlang veel te veel heeft betaald. Het vinden van de juiste interim professional kan namelijk sneller, efficiënter en vooral goedkoper. “Met name de wat jongere HR managers, tweederde van onze opdrachtgevers, blijken zeer gevoelig voor onze… Doorgaan

Toegevoegd door Frank Smit op 23 April 2009 op 20.30 — Geen reacties

90.000 nederlanders doen dagje plantaardig!

Om stil te staan bij de Dag van de Aarde hebben Alproy Soya en TV kok Andy McDonald gisteren reizigers in het zonnetje bij Station Amsterdam Sloterdijk verrast met een plantaardige maaltijd. Andy:“Al door minimaal één dag per week plantaardig te eten help je de aarde enorm. Bovendien is het ook goed voor jezelf en erg lekker”. Andy liet zien hoe je met, speciaal door hem bedachte recepten, makkelijk en lekker zo’n dagje plantaardig kunt invullen. Dit… Doorgaan

Toegevoegd door Olivier Lisman op 23 April 2009 op 18.05 — Geen reacties

De psych of de preekstoel?

Het fascineert me: op tv zie je dagelijks succesvolle lui die toch wekelijks met hun figuurlijke kont bloot gaan. Het lijkt er een soort van bij te horen. Je psych wordt je buddy, of hoe je hem dan ook noemt. Wederom een volstrekt overbodige accessoire dat mensen aan hun leven toevoegen. In het echte leven hoor ik nu nooit iemand roepen: ‘Ik heb gisteren zo heeerlijk mijn hart gelucht bij mijn dokter!’ Degenen die wel gaan, houden dat liever voor zichzelf. Ze schamen zich er een beetje voor. Ik… Doorgaan

Toegevoegd door Laura Martin op 23 April 2009 op 14.26 — Geen reacties

Interview met mij in 'den Triangel', Antwerpse wijkkrant

Nederlandse inwijkeling publiceert boek over leven in Antwerpen

"Ik zat in Rotterdam op een dood spoor"



Voormalig Rotterdammer Johan Peters (39), parttime zelfstandig journalist, woont sinds mei 2006 in het centrum van Antwerpen. Zopas verscheen zijn tweede boek 'Antwerpen, stad naar mijn goesting' waarin hij zijn ervaringen van de voorbije drie jaar deelt met de lezer. Aan de hand van persoonlijke observaties schetst hij een beeld van de mooie en minder mooie kanten van de… Doorgaan

Toegevoegd door Johan Peters op 22 April 2009 op 21.00 — Geen reacties

Pakkende Vorm!: beeldende experimenten in het economieonderwijs wint HBO-innovatieprijs 2009

Onder de noemer "Pakkende Vorm" heeft het project beeldende experimenten in het economieonderwijs de HBO-innovatieprijs 2009 gewonnen. In het project werken studenten Economie van Fontys Lerarenopleiding Tilburg en studenten van Fontys Academie Beeldende Vorming, afdeling Visuele communicatie samen aan het integreren van leerinhoud en beelden in nieuwe, digitale omgevingen. De prijs is uitgereikt tijdens het jaarcongres van de HBO-raad dat dinsdag 21 april werd gehouden in de Beurs - WTC in… Doorgaan

Toegevoegd door Anno Fekkes op 22 April 2009 op 17.00 — Geen reacties

Jeroen Verkroost (Microsoft) in gesprek met Joris van Heukelom op Blue Shots TV

Joris in gesprek met Jeroen Verkroost - Executive Producer Microsoft Belgium. Klik hier om deze uitzending te bekijken. Jeroen Verkroost is General Manager with a wide range of experience in cross media; TV, Online, Mobile and Print Publishing. Specialized in Internet and other New Media environments. A keen interest in interactive technology as well as content, sales and… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 22 April 2009 op 10.00 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden