Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen April 2010 (56)

De eerste designer qr barcodecode van Nederland

De eerste designer qr barcodecode van Nederland Bron:

bright magazine | vol 6 | mei 2010 |

Bright magazine over designer qr-barcodes

Waar Quick Response codes tot voor kort louter zwart-wit waren en grafisch slechts uit grote en kleine vierkantjes bestonden, heeft de Japanse studio SET de illustratieve impact verhoogd door kleur en andere grafische elementen toe te voegen. 'De reguliere zwart-witte codes… Doorgaan

Toegevoegd door Cristian Vorstius Kruijff op 29 April 2010 op 18.00 — Geen reacties

Disclaim de disclaimer!

'Sorry, maar alles wat op deze site staat kan onjuist zijn en daarom ongeloofwaardig.'



Na een lang traject van content verzamelen, controleren, dubbelchecken en bronnen nakijken komt dan eindelijk je artikel, nieuwsitem of productomschrijving op de site. En dan blijkt er onderaan de site van je bron een link naar ‘disclaimer’ te staan. In het Nederlands betekent dat 'ontkenning'. In je disclaimer staat dus dat alle teksten eigenlijk niet geloofwaardig zijn en niet als waar… Doorgaan

Toegevoegd door Herco Terweij op 29 April 2010 op 15.37 — Geen reacties

Nog geen testosteron!

Als collega’s weggaan bij Yellow is dat ontzettend jammer, maar tegelijkertijd biedt het ook weer nieuwe kansen. In ons geval: nieuwe kansen om mannen te strikken. Niet voor thuis, maar heel gewoon een mannelijke collega van wie iedereen er wel een paar heeft. Wij dus niet. Yellow is namelijk een van de weinige bedrijven in Nederland, met alleen maar vrouwen. Uniek in zijn soort, want maar 9 procent van de bedrijven in Nederland bestaat alleen maar uit vrouwen.



Maar hoe nauwkeurig… Doorgaan

Toegevoegd door Natasja la Lau op 29 April 2010 op 11.24 — Geen reacties

Marc Vooges over de Humana WK Pool



Marc Vooges - directeur bij

Humana en voorzitter van Haarlemse voetbalclub

DSS - heeft het maar druk. Maar niet druk genoeg! Dus lanceert hij een

Humana WK Pool om aandacht te trekken voor Humana projecten in Afrika. Grijpen wij de telefoon!

Dag Marc, hoe is het met je? 'DSS heeft afgelopen weekend de nacompetitie voor… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 28 April 2010 op 22.30 — Geen reacties

Sterren kookstudio's volgeboekt

Het sterrensysteem van de Nederlandse Kookstudio Classificatie (NKC) werpt zijn vruchten af. De kookstudio's die zijn geclassificeerd reageren enthousiast door de sterke toename van cliënteel door de classificatie. Vele van deze kookstudio's zijn voor de komende maanden al volledig volgeboekt.



De vraag naar een classificatiesysteem voor kookstudio's is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. Niet alleen vanuit de consument en het bedrijfsleven maar ook vanuit de kookstudiobranche… Doorgaan

Toegevoegd door Diederik Bogaard op 28 April 2010 op 14.00 — Geen reacties

5 jaar Cineversity.tv..doe mee aan het hipste tv station van Nederland

Voor leden van het nederlands medianetwerk....

Het volgende:



Vanwege ons vijfjarig bestaan hebben we een actie lopen voor onze media collega's in Nederland.



Over ons:



Vijf jaar terug hebben we dit TV Radio station opgericht uit onvrede met het huidige aanbod op reguliere media.

Sinds de oprichting is het bezoek op onze website explosief gegroeid. Het mooie is dat elke bezoeker ook steeds langer blijft, van geniddeld twee minuten in het eerste jaar… Doorgaan

Toegevoegd door Pi-Qui Baltink op 27 April 2010 op 22.04 — Geen reacties

Het Energiecentrum Midden- en Kleinbedrijf kiest voor Doorrood

Apeldoorn, 27 april 2010 – Na een intensief kennismakingstraject heeft het Energiecentrum Midden- en Kleinbedrijf uit Houten haar naamsbekendheidcampagne ondergebracht bij Doorrood concept + creatie. De komende tijd mag het reclamebureau uit Apeldoorn aan de slag met deze landelijke multimediale campagne die in het najaar van 2010 gaat lopen.



Het Energiecentrum bestaat sinds 2003. In 2009 is voor het eerst een landelijke mediacampagne gevoerd onder de naam “Stop het weglekken… Doorgaan

Toegevoegd door Eefke Bouwmeister op 27 April 2010 op 12.37 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 13: The Best Of

In deze voorlaatste aflevering van True Tuesdays wordt teruggeblikt met een overzicht van de voornaamste hoogtepunten.



Het geheim van Silicon Valley, Google, Facebook, privacy, niet twitterende tieners, CNN, Apple, beursintroducties van internetbedrijven, techondernemers in Palestina en Kameroen en nog veel meer komt aan bod in deze 'best of'-aflevering.





Volgende week is er in verband met Koninginnedag en de voorjaarsvakantie geen… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 27 April 2010 op 10.30 — Geen reacties

Lamb dressed as Vamp

Glunderend staat ze daar in haar nieuwe topje. Met lange krullen die speels om haar schouders vallen en de Lelli Kelly schoentjes met lage hakjes aan haar voeten. Ze weet prachtig voor zichzelf te poseren en houdingen aan te nemen waar menig model jaloers op zou zijn. Pas 8 jaar is ze en ze speelt en flirt met de spiegel zoals ze op tv filmsterren met de camera zag doen.



Onze kinderen lijken steeds sneller oud en wijs en rijp te worden en daar bovendien zelf van te genieten. Met… Doorgaan

Toegevoegd door Lieke Lamb op 26 April 2010 op 22.57 — 2 commentaren

Behind The Stars

Nieuwe website gelanceerd,

www.behindthestars.nl

BEHIND THE STARS Elke week vind je op deze website o.a interviews met Nederlandse artiesten, achtergrondverhalen, DVD, CD en boek- presentaties, fashion, royalty, agenda met aankomende evenementen, premières, backstage-reportages en veel… Doorgaan

Toegevoegd door Jim Hoogendorp op 26 April 2010 op 19.35 — Geen reacties

Je moet niet vanuit gaan - dat iedereen die in nederland woond & werkt mag stemmen. Ik, mag niet stemmen,

Je moet niet vanuit gaan - dat iedereen die in nederland woond & werkt mag stemmen. Ik, mag niet stemmen, Doorgaan

Toegevoegd door David Gibbs op 26 April 2010 op 19.00 — Geen reacties

Partij één maakt handig gebruik van nieuwe media voor plaagstoot aan Geert Wilders

Het politiek landschap is meer verbrokkeld dan ooit en die verbrokkeling zou na de komende verkiezingen nog wel eens verder kunnen zijn toegenomen. Op dit moment zweeft de helft van het electoraat - als je naar de peilingen kijkt, heb ik soms het idee dat het complete electoraat er met het hoofd niet bij is - en dus ruikt een hele batterij nieuwe partijen zijn kans. Een van die partijen is … Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 23 April 2010 op 16.30 — 1 commentaar

Robin Kolner over NRC Media

Robin Kolner is benoemd tot commercieel directeur bij NRC Media. Nederlands MediaNetwerk zocht hem op.

Dag Robin, hoe is het met je? 'Uitstekend! Ik kan niet anders zeggen. Zeker na mijn benoeming want deze functie is op mijn lijf geschreven.'

Na het FD en De Pers nu NRC Media. Je hebt zelf gebeld. Wat zeiden ze, kom maar? 'Ja, min of meer wel. Ik heb

Gert Jan Oelderik, directeur/uitgever NRC, gebeld, toen mij ten ore kwam dat NRC niet door… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 23 April 2010 op 13.30 — Geen reacties

De kracht van de notulist

Onderstaand artikel schreef ik vorig jaar in reactie op een artikel van de heer Frank van Marwijk in Managersonline.nl. De tekst heeft heel lang op de site gestaan van http://www.managersonline.nl Recentelijk is mijn tekst van die website gehaald. De tekst van de heer Van Marwijk staat er nog.



Dit gebeurt in een periode waarin in Nederland nieuwe colleges van BenW geïnstalleerd worden. Frank van Marwijk schrijft over macht…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 22 April 2010 op 18.30 — Geen reacties

Marlies Tousain over de Red Bull - Bepaal Het Verhaal Competitie

De kick-off van de Bepaal Het Verhaal Competitie van

Red Bull vond plaats op 1 maart. Inmiddels zijn er in Nederland ruim 800 scenario’s ingezonden voor een nieuwe radio- of TV-spot. Bellen wij

Marlies Tousain van Red Bull.

Dag Marlies, hoe is het met je? 'Heel goed. Spring is in the air!'

Vanwaar deze actie? Vertel alles! 'Iedereen kent de getekende reclamefilmpjes van Red Bull. De campagne,… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 21 April 2010 op 16.00 — Geen reacties

Daisycon op VIP trip met haar affiliates

Het jaar 2009 was voor Daisycon zeer succesvol. Ondanks de mondiale neergang heeft Daisycon in 2009 toch weer een forse groei laten zien. Het klantenportfolio werd sterk uitgebreid. Het aantal campagnes heeft de 1.250 inmiddels overschreden. Ook het aantal aangesloten affiliates groeit nog steeds explosief.



Om haar succesvolle affiliates te belonen gaat Daisycon al enkele jaren met ze op reis. Achtereenvolgens zijn IJsland, Malta en Spanje aangedaan. Door de groei heeft Daisycon… Doorgaan

Toegevoegd door Denie Kasan op 20 April 2010 op 12.00 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 12, Saed Nashef: 'Software kun je niet bombarderen'

Technologiebedrijven kunnen een grote aanjager vormen van de Palestijnse economie, omdat Palestijnse studenten goed opgeleid zijn en enorm gemotiveerd. Dat zegt Saed Nashef, een voormalige manager van Microsoft en eigenaar van Equiom, een technologiebedrijf dat veel softwareprojecten verzorgt voor buitenlandse klanten waaronder een aantal Nederlandse… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 20 April 2010 op 10.26 — Geen reacties

Utrecht eerste universiteit met een digitaal platform

Op 12 april is de Universiteit Utrecht van start gegaan met DUB, een nieuw, digitaal platform voor nieuws en opinie ter vervanging van het papieren U-Blad. Het blad, waarvan de oplage sterk dalend was, voorzag niet langer in de informatiebehoefte van studenten en medewerkers. Daarvoor in de plaats nu: waarop de universitaire bevolking met elkaar en met de buitenwereld in debat gaat, met nieuws,… Doorgaan

Toegevoegd door marlies bonnike op 19 April 2010 op 12.30 — Geen reacties

Voer voor papegaaien of staatsrechtgeleerden ?

Voer voor papegaaien of staatsrechtgeleerden



In mijn vorige logbijdrage op royristie.punt.nl ben ik ingegaan op de benoeming van leden voor het Dagelijks Bestuur. De informatie is juist maar schijnt niet helemaal te kloppen met de regels van het (deels ongeschreven) staatsrecht. Voorbeeld: Formeel is nergens uitgesloten dat iedere burger mag solliciteren als Dagelijks Bestuurslid, maar in de praktijk gaat het er niet zo aan toe.



In onze parlementaire geschiedenis is… Doorgaan

Toegevoegd door Roy Ristie op 17 April 2010 op 3.19 — Geen reacties

Peter R. de Vries: Ik weet het niet...

Door Ton Verlind. Laat ik voorop stellen, dat ik met al mijn twijfels, Peter R. De Vries als journalist uiteindelijk wél waardeer. Hij is vasthoudend en werkt gedegen en dat zijn twee eigenschappen die ik bewonder. Maar bij het zien van zijn programma’s voel ik me toch meestal ongemakkelijk.…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 16 April 2010 op 10.00 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite

Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

[Podcast] Eric Kip over allOut, hét mediafestival van Nederland

Eric Kip is CEO van Exterion Media en voorzitter van de MWG. In onze podcast vertelt hij over allOut, hét mediafestival van Nederland, donderdag 16 mei, Thuishaven Amsterdam

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Consistente content

Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor

[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken

Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor

[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?

Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen

[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil

In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden