Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen April 2011 (114)

[Het Blok] Wie denkt er nog aan Messi als je weet dat er keepkantjes zijn?

Door Arno Flapper. Bas Vlugt maakte ons in een vorige column deelgenoot van zijn beleving rond een reclameblok bij een Europa League wedstrijd op RTL7 en was niet bepaald enthousiast. Logisch, in de Europa League spelen weliswaar mooie clubs maar het is natuurlijk niet de crème de la crème… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 18.00 — Geen reacties

RTL Z komt met nieuw ochtendprogramma: RTL Z Voorbeurs

RTL Z start op 2 mei met een nieuw ochtendprogramma, RTL Z Voorbeurs. Hierin wordt de kijker kort, maar altijd terzake kundig, voorbereidt op de beursdag die komen gaat. Dit aan de hand van vijf nieuwsitems die de kijker móet weten. RTL Z Voorbeurs is er elke werkdag om 08.30 uur. 



RTL Z Voorbeurs biedt een overzicht van de belangrijkste onderwerpen van de komende dag en de afgelopen avond en nacht. Vijf nieuwtjes die de financieel…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 16.32 — Geen reacties

De Bloody Mary-tactiek

Column Woedende Columist- Zesde Nederlands MediaNetwerk

Dinsdag 26 april 2011

@joostvandeloo



Door Joost van de Loo. In the Hitch Hikers Guide to the Galaxy, de satirische science fiction roman van Douglas…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 14.30 — Geen reacties

De Bloody Mary-tactiek

Column Woedende Columist- Zesde Nederlands MediaNetwerk

Dinsdag 26 april 2011

@joostvandeloo



Door Joost van de Loo. In the Hitch Hikers Guide to the…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 14.30 — Geen reacties

JCDecaux: Levende posters in Abri Leidseplein

De Abri op het Leidseplein heeft gedurende drie dagen levende posters. Acteurs beelden de inhoud van de affiches in de tramhalte live uit. In drie scènes laten zij reizigers en voorbijgangers zien waar Nederlanders zoal een tijdschrift lezen. In de Abri van JCDecaux zijn drie decors aanwezig: een kapsalon, een bed en… een…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 13.30 — Geen reacties

Twee Nederlandse nominaties voor UNESCO Memory of the World Register

 

De Jean Desmet-collectie van

EYE Film Instituut Nederland en het manuscript van de

Max Havelaar, beheerd door 

Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, maken kans op een plaats in het Memory of the World Register van UNESCO. Het Register is de…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 13.00 — Geen reacties

Nederland beschermt Gonggrijp onvoldoende

De bescherming van internetactivist Rop Gonggrijp door de Nederlandse overheid steekt schril af bij de bescherming die IJsland biedt. “Het is onbegrijpelijk en schandalig dat Rop Gonggrijp niet dezelfde steun van de Nederlandse staat ontvangt, als ik van de IJslandse regering”, vindt Birgitta Jónsdóttir.



De Amerikaanse justitie onderzoekt of Jónsdóttir en Gonggrijp hebben meegewerkt aan de publicatie van de video…
Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 12.30 — Geen reacties

SBS: Alberto Stegeman wint Schipholzaak

Vandaag heeft het Gerechtshof Amsterdam Alberto Stegeman ontslagen van rechtsvervolging in de zogenoemde Schipholzaak. Zowel het Openbaar Ministerie als de rechtbank veroordeelde Stegeman eerder tot een boete voor het vervalsen van een KLM-pas en het zich bevinden op verboden terrein. Het Gerechtshof is echter van mening dat het maatschappelijk belang groter is dan de gepleegde strafbare feiten en stelt Stegeman alsnog in het gelijk.



In twee…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 12.00 — Geen reacties

Eline Danker en Michiel de Rooij naar EYE

Per 1 juni zijn Eline Danker en Michiel de Rooij aangesteld als Hoofd Business Development en Beleidsmedewerker bij EYE Film Instituut Nederland. De nieuwe medewerkers beschikken over ruime ervaring in de film- en culturele wereld: De Rooij, mede-eigenaar van Flinck Film, werkte ondermeer als managing director en producent bij BosBros Film & TV Productions en Danker was onder andere werkzaam bij Stage…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 11.37 — Geen reacties

Marktplaats iPhone application records 900 thousand visits a month

The iPhone application of Marktplaats had almost 900 thousand visits last month, there are currently about 180 thousand users who are regularly using this application and all users generate over 17 million page views a month; this makes the Marktplaats application one of the most popular of lifestyle apps in the Netherlands. These figures are revealed by MobileMetrics in cooperation with Marktplaats.



Mobile is a very popular medium among Markplaats users.  Currently about 2% of the…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 10.51 — Geen reacties

[Bladformule] BLAD

Titel: BLAD / Uitgeverij: Initiatief van Groep Publiekstijdschriften van het NUV / Hoofdredactie: Edine Russel / Vormgeving: Rachel Wols / Verschijnt: tijdens Bladenweek 2011 / Prijs: gratis voor wie 7,50 euro aan tijdschriften besteedt / Omvang: 136 pagina’s / Oplage: 450.000



Door Mat…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 April 2011 op 9.00 — Geen reacties

Facebook komt met Facebook Studio

Facebook Studio is een community platform vol praktijk cases. De website is in het leven is geroepen om marketeers en bureaus een plek te bieden waar ze inspiratie en ideeën kunnen opdoen. Je vind er effectieve, creatieve en innovatieve voorbeelden van Facebook marketing.

Facebook zegt zelf over het platform; ’We horen van bureaus, merken en de marketing community dat ze op zoek zijn naar voorbeelden en ideeën van…

Doorgaan

Toegevoegd door Ilse-Marie Sobering op 29 April 2011 op 8.00 — Geen reacties

Bas Vlugt over de toekomst van het Nederlands MediaNetwerk

Voordracht Bas Vlugt tijdens het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event in Desmet Studio's Amsterdam, 26 april 2011



 

Beste netwerkleden,

 

Dynamiek is overal.

 

Dat geldt voor de wereld in zijn algemeen en voor de mediawereld in het bijzonder.

 

Bij het Nederlands MediaNetwerk is het al niet anders.…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 23.24 — Geen reacties

Bas Vlugt over de toekomst van het Nederlands MediaNetwerk

Voordracht Bas Vlugt tijdens het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event in Desmet Studio's Amsterdam, 26 april 2011



Beste netwerkleden,

 

Dynamiek is overal.

 

Dat geldt voor de wereld in zijn algemeen en voor de mediawereld in het bijzonder.

 

Bij het Nederlands MediaNetwerk is het al niet anders. Toch zijn…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 23.00 — Geen reacties

LinkedIn: CEO’s in Nederland heten Cees

Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat de meest populaire naam voor CEO’s in Nederland Cees is. Wereldwijd komen de namen Peter en Deborah het meest voor bij CEO’s. De top 5 namen voor mannelijke CEO’s in

Nederland zijn volgens LinkedInsights-data: Cees, Dick, John, Willem, Pieter.



“Het valt op dat de namen van mannelijke CEO’s veel korter zijn dan de vrouwennamen. Verklaring hiervoor kan zijn dat mannelijke CEO’s een verkorting van hun naam gebruiken om…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 21.00 — Geen reacties

South African Tourism is recruiting local ambassadors for new promotion platform

South African Tourism is launching a complete new way of promoting tourist destination South Africa in The Netherlands. Africa Business Communities spoke with Mies Hofman, Marketing & Communications Manager at South African Tourism.



How is tourism doing in South Africa after last year's World…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 20.33 — Geen reacties

Wehkamp.nl en Dyanne Beekman lanceren online modeplatform op YouTube

Imagostyliste Dyanne Beekman en wehkamp.nl hebben vandaag het online modeplatform Fashion in Focus op YouTube gelanceerd. Het modeprogramma is vanaf vandaag te zien via youtube.nl/fashioninfocus en is het eerste interactieve programma dat voor iedereen op elk gewenst moment, waar en wanneer dan ook…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 20.00 — Geen reacties

Aandeelhoudersvergadering TMG

Tijdens de vergadering heeft de voorzitter van de Raad van Commissarissen onder dankzegging voor bewezen diensten afscheid genomen van de oud-bestuursvoorzitter drs. A.J. Swartjes, die na een dienstverband van drieëndertig jaar vervroegd uittreedt in verband met het bereiken van de 62-jarige leeftijd.



Zoals eerder is bekend gemaakt, is het genormaliseerde EBITA-resultaat in 2010 met € 15 miljoen toegenomen ten opzichte van 2009. De daarbij behorende EBITA-marge…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 17.45 — Geen reacties

Sport1 On Demand ook beschikbaar bij UPC

Sport1 biedt haar abonnees vanaf heden bij UPC een nieuwe dienst aan: Sport1 On Demand. Abonnees kunnen nu op ieder gewenst moment zonder extra betaling genieten van de mooiste momenten van clubs als  Bayern München, Barcelona, Real Madrid, Arsenal, Manchester United, Chelsea, Liverpool en…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 April 2011 op 15.53 — Geen reacties

Sanoma media: vtwonen opent unieke lifestylewinkel in Amsterdam

Woontijdschrift vtwonen opent haar eerste lifestylewinkel in Amsterdam. Vandaag gaan de deuren open van een tijdelijke vtwonen winkel vol leuke, mooie en bijzondere (woon)producten.



De Pop Up Shop aan de Haarlemmerdijk 41 in Amsterdam wordt door promotieteams vanaf 26 april in de directe omgeving volop onder de aandacht gebracht. Naast…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 27 April 2011 op 16.31 — Geen reacties

Maandarchieven

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden