Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen April 2013 (9)

Het Koninklijk Huis en onze democratie, de splinter en de balk

Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander adresseert de Staten Generaal op 30 april 2013 tijdens de inhuldigingsplechtigheid in de Nieuwe Kerk in Amsterdam:  http://www.koninklijkhuis.nl/nieuws/toespraken/2013/april/toespraak-van-zijne-majesteit-koning-willem-alexander/ 

Een artikel vandaag (27 april 2013) in Trouw van Friso Wielenga, hoogleraar…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 27 April 2013 op 18.30 — Geen reacties

Hoe zien Generatie X & Y de toekomst van beurzen en evenementen?

Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers. De uitkomsten laten zien hoe Generatie X (leeftijd: 35-50 jaar)  en Generatie Y (leeftijd: 20-35 jaar) evenementen beleven en wat zij er zoeken. ‘Experience’ is het sleutelwoord, ‘event’ het…

Doorgaan

Toegevoegd door Joost van Eupen op 26 April 2013 op 9.29 — Geen reacties

Gratis geluid

Terwijl ik met frisse tegenzin een berg achterstallige administratie probeer weg te werken laat een zacht ploink me weten dat er een e-mail is binnengekomen. Tussen de gestaag groeiende vracht spam (‘male enhancement’, ‘SU-per Hu^ge 0ffers’) zit zowaar een veelbelovend onderwerp: ‘geluidsman/vrouw gezocht’. Met een door lichte achterdocht getemperd enthousiasme lees ik dat er nu echt een héél bijzondere film op stapel staat. Vele jonge en enthousiaste medewerkers hebben…

Doorgaan

Toegevoegd door Johan de Ligt op 24 April 2013 op 13.30 — 1 commentaar

Het roltrapgesprek – Koninginnedag 2013

Vandaag was één van mijn spaarzamer wordende reisdagen. Van Utrecht naar Amsterdam en weer terug. Roltrap op roltrap af. De stemmen van omroepers die piepende remmen van treinen proberen te overstemmen. De schuifklapdeuren van de treinen die ondanks mijn bezwerende blikken nooit precies op mijn hoogte halt willen houden...

Doorgaans zit ik achter mijn pc en schrijf. In deze periode van het jaar is dat vanwege het grillige weer een lastige: de zon brandt op het dak…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 22 April 2013 op 18.00 — Geen reacties

Apps maken en digitaal uitgeven

Wij staan voor een nieuw tijdperk op het gebied van uitgeven. De afgelopen jaren heeft PFO een ruime ervaring op gebied van digitaal uitgeven. Wij merken dat steeds meer van onze klanten digitaal en interactief willen publiceren.

Met PFO tablet publishing, een digitale dienst van PFO, kunnen klanten en uitgevers hun publicaties als interactieve apps aanbieden voor de iPad en andere…

Doorgaan

Toegevoegd door Michel Brouwer op 18 April 2013 op 9.09 — Geen reacties

De nieuwe rol van interne communicatie

Interne communicatie is dé belangrijkste interventie voor bedrijfscontinuïteit, of zo je wilt een goede reputatie, zo stelt Marcel Baas (Fleishman-Hillard) tijdens de workshop over de gevolgen van de crisis op interne communicatie. Tijdens deze door Babbage Academy georganiseerde workshop lichtte Baas de resultaten van een kwalitatief onderzoek onder communicatiedirecteuren en…

Doorgaan

Toegevoegd door Inge Beckers op 8 April 2013 op 10.00 — Geen reacties

Netwerken !!

Netwerken is het toverwoord voor de gemiddelde zzp er die in plaats van de kroeg naar een netwerkborrel gaan en in ieder geval daar weten dat ze de bekenden van een maand geleden zullen tegenkomen. Zit je tenminste niet in je eentje te drinken… Ik ging nooit naar  netwerkbijeenkomsten totdat ik wist dat er netwerken bestaan waarvan de meesten van ons het bestaan niet afweten. Dat is pas netwerken. Ze kennen elkaar van de top opleiding, van de jezuitenkloosters, van de…

Doorgaan

Toegevoegd door Gerard van Duin op 7 April 2013 op 21.38 — Geen reacties

Verbond Tegen Misbruik

De bedoeling van deze groep is om een verzamelplaats te zijn voor mensen die zich bezig houden met Machtsmisbruik, Mishandeling, Seksueel misbruik, Verwaarlozing en Grensoverschrijdend gedrag van professionals.



Al enige jaren ben ik, als oprichtster van de site Zwijgniet.nl actief en ben zodoende mensen tegen gekomen die zich inzetten voor overlevenden van allerhande trauma's. Het leek mij handig…

Doorgaan

Toegevoegd door Miranda Tabor op 4 April 2013 op 17.39 — Geen reacties

Actualiteiten en klassieke muziek voor iedereen: Classic FM Update gestart

Het is zover: Classic FM Update gaat van start! In het ochtendprogramma van Classic FM wordt de liefhebber van klassieke muziek en nieuws op zijn wenken bediend. Iedere werkdag tussen 7.00 en 9.00 uur zitten presentator Jos Kuijer en zijn team klaar om de luisteraar rechtstreeks vanaf de Telegraafredactie bij te praten over het nieuws van de dag. De actualiteiten worden afgewisseld met licht klassieke muziek. Het ideale programma om de dag op een prettige manier te…

Doorgaan

Toegevoegd door Robert Claus op 2 April 2013 op 9.32 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms

Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[MediaWeek] Bas Vlugt: Eva | Beau | John

Het slagveld van de media lag er afgelopen week weer boeiend bij. Maandag begint nog rustig. Talpa Network geniet van de 1,2 miljoen kijkers die Chateau Meiland trekt op SBS6. Linda en Jildou zitten bij Jinek, om te vertellen…

Jeroen Verkroost: Zingende handtassen, waarom? Hoe hack je Waze? Louis Vuitton met Supreme? Redt Dematerialization de planeet?

Naast Issey Miyake investeren grote merken zoals, HSBC, BMW en Mastercard allemaal in Sonic Branding, want de Age of Voice breekt aan en elk product krijgt zijn eigen geluid. Ik ben enorm benieuwd hoe een levensverzekering of een pak beschuit straks klinkt

[Column] Michiel Rotteveel: 10 tips voor geloofwaardige interne communicatie

Onlangs heeft Mediatest op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers

[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?

Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren

Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden