Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Juni 2009 (52)

Nieuwe recensie 'Antwerpen, stad naar mijn goesting'

Tijdens mijn promotionele bezoek aan MEE Rotterdam, begin april, kocht een oud-collega van me mijn boek. Hij beloofde me toen een recensie op zijn eigen weblog te schrijven. Hij heeft de afgelopen maanden praktisch niet geblogd en daardoor bleef ook de recensie uit. Sinds gisteren valt die uiteindelijk dan toch te lezen. Met zijn toestemming plaats ik het vandaag, letterlijk overgenomen zonder ook maar één letter te veranderen, ook op mijn blog. De betreffende blog heet trouwens 'Lone wolf… Doorgaan

Toegevoegd door Johan Peters op 30 Juni 2009 op 19.21 — Geen reacties

Even bellen met... Joep Zijp

Vanmorgen werden de

HOI-Cijfers gepubliceerd. Dat betekent voor alle tijdschriftredacties vanmorgen taart bij de koffie. Maar wel bij

ZIN, want dit tijdschrift zag de oplage met een slordige 53,2 procent exploderen tot een comfortabele 136.000 exemplaren. Bellen wij redacteur

Joep Zijp.

Dag Joep, hoe is het met je? Wat voor gebak hadden jullie… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 30 Juni 2009 op 13.00 — Geen reacties

Even bellen met... Romke Wybenga

Afgelopen weekend ging het festival

North Sea Round Town van start. Plaatsvervangend voorzitter

Romke Wybenga stelde zijn eigen huis gisteravond open voor een uiterst succesvol en gratis huisconcert. Vele tientallen concerten volgen de komende twee weken. Rotterdam zindert voorafgaand aan het

North Sea Jazz festival . Bellen wij onmiddelijk met Romke.

Dag Romke, hoe gaat… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 30 Juni 2009 op 12.30 — Geen reacties

Cor Molenaar in gesprek met Joris van Heukelom op Blue Shots TV

Klik hier om de uitzending te bekijken. Cor Molenaar is bijzonder hoogleraar eMarketing & DistanceSelling aan de School of Management (Erasmus Universiteit) en directeur van eXQuo consultancy. Meer op www.cormolenaar.nl

Toegevoegd door Nico Verspaget op 30 Juni 2009 op 9.42 — Geen reacties

Imago inflatie

“And you can take that to the bank.” Er was een tijd dat een Amerikaan echt zeker van zijn zaak was als hij dit zei. Uit onderzoek blijkt dat deze uitspraak dankzij de crisis zijn langste tijd heeft gehad.



Volgens de Gallup enqûete zei slechts 22 procent “a great deal” of “a lot” vertrouwen te hebben in banken. Dit percentage – een diepterecord – is 10 procent minder dan een jaar geleden. Dat was ook al laag, als je bedenkt dat een paar jaar geleden nog bijna de helft van alle… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 30 Juni 2009 op 4.23 — Geen reacties

Crisisjaren: BNN toont daadkracht, KRO en MAX (nog) niet.

Wie de jeugd heeft, heeft meer dan de toekomst alleen, moeten ze bij

BNN gedacht hebben. Daarom is het salaris van

Patrick Lodiers (323 duizend euro) verlaagd. Tot overmaat van ramp moet deze bezochte man ook de neveninkomsten, die hij verkreeg door de verkoop van

Lama-dvd's, terugstorten op de rekening van BNN. En dit ondanks dat Patrick de grenzen van de mediawet niet heeft overschreden volgens het Commissariaat voor de Media. Dit lijkt me… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 30 Juni 2009 op 1.00 — Geen reacties

Blue Shots Live op de Nationale Marketing Dag 2009

Bekijk de gesprekken met oa Erik Kessels, Jessica Wit, Joris van Heukelom, Marco Derksen en Wim Andrea. Klik hier om naar Blue Shots Live te gaan.

Toegevoegd door Nico Verspaget op 29 Juni 2009 op 21.05 — Geen reacties

Gijs Staverman in gesprek met Ronnie Overgoor op Blue Shots TV

Klik hier om de uitzending te bekijken. Ronnie in gesprek met Q-Music DJ Gijs Staverman. Gijs Staverman starte zijn carrière als DJ in 1979 bij de lokale ziekenomroep. Hij mocht daar bandjes archiveren en plaatjes op alfabet zetten. Vanaf 1983 mocht hij platen draaien bij diverse lokale en piraten radio stations, w.o. Counterpoint FM, WAPS, Extra 108 en… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 26 Juni 2009 op 12.53 — Geen reacties

Zes awards voor Ubisoft op game-event E3

Begin juni vond in Los Angeles het grootste game-event ter wereld plaats, de E3. Op dit jaarlijks terugkerende event, wordt de massaal toegestroomde pers en zakelijke markt getrakteerd op een kijkje in de toekomst van het komende gameseizoen. Naast een vooruitblik met aanlokkelijke trailers en aankondigingen werd ook stil gestaan bij de releases van het afgelopen jaar. De uitblinkers werden door de grote gezaghebbende gameplatforms genomineerd voor de E3 Awards. Een hoge waardering door deze… Doorgaan

Toegevoegd door Sanne van den Aakster op 25 Juni 2009 op 11.08 — Geen reacties

SBS hard getroffen door recessie

Vandaag namens het tijdschrift gezondNU een persbericht verstuurd over douchen. Dagelijks douchen blijkt funest te zijn voor de huid en dermatologen zien een toename aan schimmelinfecties op de huid die zij rechtstreeks wijten aan het massale gebruik van zeep onder douche. Aan het artikel is ook een opinieonderzoek gekoppeld waarin 'de Nederlander' onder meer antwoord geeft op de vraag met welke bekende Nederlander hij of zij wel eens zou willen douchen. Kortom wellicht een leuk persbericht… Doorgaan

Toegevoegd door Stan van Eck op 24 Juni 2009 op 11.15 — 1 commentaar

Crisisjaren: KRO schrapt banen (en Ton Verlind)

De KRO schrapt 5 procent van het personeelsbestand. Dit om teruglopende inkomsten beter te kunnen opvangen en om meer geld te kunnen vrijmaken voor vernieuwende programmering. De KRO wil de komende jaren zijn journalistieke ambitie versterken en een jonger publiek aanboren door meer programma's voor Nederland 3 te gaan produceren. Je vraagt je in arrenmoede af hoe zoiets kan bij zo’n gerenommeerde omroep, jarenlang een baken van troost voor katholiek Nederland. Nog een geluk dat ze… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 23 Juni 2009 op 22.00 — Geen reacties

Sdu lanceert Good Magazine

Sdu lanceert vandaag Good Magazine, het eerste vakblad over maatschappelijk betrokken ondernemen. Wij spraken hoofdredacteur

Mels Dees - in het dagelijks leven tevens hoofdredacteur en uitgever van

Automatisering Gids.

Ik begrijp dat de drukker die het blad zou maken op het laatste moment failliet ging. Een teken van de tijd? 'Als… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 23 Juni 2009 op 16.00 — Geen reacties

Mat Heffels van de bühne gejoeld tijdens uitgeefcongres

Bladenbaron Mat Heffels nam er in het pauzenummer van het Nationaal Uitgeefcongres, dat onlangs ergens in Noord-Holland werd gehouden, zijn gemak van. Als hij eenmaal aan het woord is! Het kwam hem op een pijnlijke afgang te staan. De snelle-want-van-de-tv-jury begreep hoegenaamd helemaal niets van zijn langzame, breedsprakige en flink gekwinkslagen uitwijding over een recent idee, Tech the Future, bestaande uit een tijdschrift en – dingdong – een… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 22 Juni 2009 op 22.30 — Geen reacties

Groene reclames aangeklaagd

Dat bedrijven reclames gebruiken om zichzelf en hun producten beter voor te laten doen dan ze zijn is bekend; en beweringen dat men beter is voor het milieu dan Moeder Natuur zelf zijn hierop geen uitzondering. Nieuw is echter dat dit zogenaamde 'greenwashing' tot steeds meer rechtszaken leidt.



Voordat, dankzij de crisis 'goedkoop' het modewoord werd in Amerikaanse reclames, was het 'groen' wat de klok sloeg. Volgens een onderzoek van Terrachoice, een milieu marketing bureau, nam het… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 22 Juni 2009 op 20.26 — Geen reacties

94 procent van online geplaatste advertenties is weggegooid geld

Niet meer dan zes procent van de online geplaatste advertenties is relevant. Dit betekent dat 94 procent van de online advertenties zijn doel voorbijschiet.” Dit zei Sacha Carton, bestuursvoorzitter bij ad pepper media en president van iSense, tijdens de eerste iSense-masterclass 3.0. Dit iSense-event vond plaats op 15 juni 2009 in Hotel The Dylan in Amsterdam. Naast de masterclass van Sacha Carton was er een introductie in semantiek in relatie tot online adverteren door professor David… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 22 Juni 2009 op 10.00 — Geen reacties

Afrikaanse kwalificatie WK 2010: Ghana en Ivoorkust denderen voort, Algerije dreigt Egypte uit te schakelen, Mali heeft het moeilijk, Marokko uitgespeeld

De derde speelronde van de Afrikaanse WK kwalificatie heeft geen nieuwe verrassingen opgeleverd: de dagende nieuwe orde in het Afrikaanse voetbal werd bevestigd. Van De Grote Vijf verkeren Egypte en

Kameroen in zwaar weer, is er werk te doen voor

Nigeria en liggen

Ghana en

Ivoorkust perfect op koers voor kwalificatie. In Groep A - de Groep Des Doods - heeft

Marokko zijn laatste… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 22 Juni 2009 op 9.00 — 1 commentaar

Fotografie van Martine van Doorn in smaak bij supersterren

Foto’s van de Nederlandse fotografe Martine van Doorn liggen sinds kort gebundeld en verwerkt in een sprookjesboek bij verschillende Amerikaanse sterren in de boekenkast. De in Amerika populaire op maat te bestellen sprookjesboeken waarin de naam en foto van eigen kroost in zijn verwerkt, is vanaf deze maand in Nederland verkrijgbaar via www.personalgifts.nl. De foto-illustraties van Martine en collega…

Doorgaan

Toegevoegd door Paul Smeele op 19 Juni 2009 op 22.00 — Geen reacties

Als iemand nog een leuke freelance of vaste klus weet ...

Ik ben voor beide in. In het geval van een vaste klus ben ik bereid eventueel naar Nederland te verhuizen.

Toegevoegd door Johan Peters op 18 Juni 2009 op 21.17 — Geen reacties

Geen last van de CRISIS en bezig aan een project ?

Hallo mensen nog iemand nodig voor een project en of pilot ergens van schroom niet en mail me maar !

Groet Tjitte,

Toegevoegd door Tjitte van der Veen op 17 Juni 2009 op 13.59 — Geen reacties

Martijn Aslander (Lifehacker) in gesprek met Joris van Heukelom op Blue Shots TV

Klik hier om de uitzending te bekijken Joris in gesprek met Martijn Aslander, lifehacker. Ik houd mij bezig met het verbinden van mensen, informatie en ideeën. Dynamiek fascineert me. Net als persoonlijke ontwikkeling en groei. We leven in interessante tijden, de netwerk-en informatiesamenleving biedt grote kansen en mogelijkheden voor de mensheid. Dagelijks probeer ik die… Doorgaan

Toegevoegd door Nico Verspaget op 17 Juni 2009 op 10.00 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden