Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen Juli 2012 (12)

Extreme Media heeft een website gelanceerd voor het MKB

Wij zien dat veel bedrijven binnen het MKB moeite hebben om zich goed op internet te presenteren. Sterk verouderde websites gebruiken, niet actief zijn met Social Media en geen internet strategie hebben om hun bedrijf meer naamsbekendheid te geven of beter vindbaar te maken.

http://lelystad.flevopost.nl/?n_id=250650 Lelystad - ‘We helpen bedrijven zichzelf online te presenteren. Dit is belangrijk. Helemaal in…

Doorgaan

Toegevoegd door Reno Gijsbers op 29 Juli 2012 op 17.30 — Geen reacties

Yellow Communications zoekt sr PR en Communicatie Adviseur

Een senior communicatie adviseur bij Yellow Communications is in onze ogen een krachtige persoonlijkheid met veel drive en passie. Iemand met ruime ervaring in het communicatievak die gewend is op strategisch en tactisch niveau zaken voor elkaar te krijgen. Een creatieve professional met diepgang, die in de eigen organisatie en bij onze opdrachtgevers overtuigend durft te zijn.  Een professional die stáát voor onze communicatievisie en ideeën. Een…

Doorgaan

Toegevoegd door Karin van Geelen op 24 Juli 2012 op 8.25 — Geen reacties

12 talenten, een kraakpand en Dion Graus

Stel! Stel dat 12 fotografen van de Amsterdamse Fotoacademie een expositie inrichten. Niet de beste en hoogst onderscheiden eindexamenkandidaten ooit, die cum laude de weg van het ware kunstenaarschap zullen vinden en nooit, maar dan ook NOOIT, het bord ‘pasfoto’s direct klaar’ voor hun pand hoeven te zetten, maar derdejaars studenten van die academie, die het eindexamen eerst nog maar eens moeten zien te halen. (Maar die overigens, zo begreep ik onder het genot van een…

Doorgaan

Toegevoegd door Mels Dees op 22 Juli 2012 op 12.05 — Geen reacties

De aangifte

Bij het betreden van het politiebureau komen onmiddellijk flitsen terug uit de puberjaren van mijn zoon. Deze keer heeft de politie een hele andere rol in mijn leven. Ik kom aangifte doen van computervredebreuk. Een nieuw woord in mijn vocabulaire. Alsof ik in vrede leef met mijn computer! Lange tijd ging er geen dag voorbij of er was wel iets heftigs tussen hem en mij. ‘Computervredebreuk’ – een keurig woord voor ‘ongewenste websitepenetratie’. Boven de ruimte van de receptie in het…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 17 Juli 2012 op 12.49 — Geen reacties

De mobile presence van Goede Doelen

  Fondsenwervende organisaties laten donaties liggen doordat zij een beperkte mobile presence hebben. Uit onderzoek blijkt dat  5 tot 10 procent van de charitatieve website bezoekers gebruik maakt van een mobile device.

Veel van deze organisaties hebben echter nog geen mobile website of mobile app. 

 

 

 

 

Van de top 10 Nederlandse…

Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 17 Juli 2012 op 7.30 — Geen reacties

'Helft van top-500 adverteerders in NL heeft nog geen app'

Mobile Marketing Nederland heeft onderzoek gedaan naar de inzet van mobile apps door de top 500 grootste adverteerders in Nederland. Uit de resultaten blijkt dat 48%  een mobile app heeft uitgebracht.

 

Alleen de Nederlandse en internationale Android en iOS apps zijn hierin meegenomen. Door het beperkte app gebruik van…

Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 13 Juli 2012 op 6.00 — Geen reacties

In memoriam Gerrit Komrij

30 maart 1944 - 5 juli 2012

 

Jouw woorden, plechtig en statig in’t metrum van jouw stem gebracht,

gewogen, op uitgestelde ingehouden slotakkoorden,…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 9 Juli 2012 op 21.30 — Geen reacties

PFO tablet.publishing

PFO heeft weer drie apps opgeleverd

De apps van VolkerWessels, Dubotechniek en WoonWens zijn vanaf nu ook beschikbaar in de App Store. 

PFO heeft weer drie nieuwe apps opgeleverd. VolkerWessels PlusWonenDubo Belevingscentrum en de nieuwe …

Doorgaan

Toegevoegd door Michel Brouwer op 6 Juli 2012 op 10.00 — Geen reacties

Online copy is een proces, geen product

"We kopen even wat online copy in. Oh de website moet ook nog worden gevuld met content. Schakel even een online copywriter in." Veel opdrachtgevers - of het nu een internetbureau is of een eindklant - kijken nog steeds door de verkeerde bril naar online copy. Ik lever voor de leek misschien een eenvoudige dienst, maar eigenlijk gaan we samen op een speurtocht. Ik verkoop namelijk een proces.…

Doorgaan

Toegevoegd door Dimitri Lambermont op 5 Juli 2012 op 9.42 — Geen reacties

De mens en de dichter

Voor Theo O. uit Bergen

Ontmoet op 23 juni 2012

bij ‘d Alderliefste

    

Je als mens te hebben gesproken…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 5 Juli 2012 op 0.13 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Juni 2012

De maand juni zat vol goed nieuws. Zo was er veel aandacht voor het 60-jarige jubileum van Queen Elizabeth. De altijd goedlachse koningin genoot zichtbaar van het concert met artiesten als Paul McCartney en Elton John. Starbucks Ierland wilde meeliften op de euforie en stuurde een tweet naar de Ierse consument met de tekst: Show us what makes you proud to be British! Het werd geen succesvolle actie. Verder werd stilgestaan bij het overlijden van Michael Jackson drie jaar geleden en lukte het…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 4 Juli 2012 op 14.30 — Geen reacties

MobileMarketing.nl: “Meer dan 160 mobile bureaus in Nederland”

Elke maand publiceert nieuwsblog MobileMarketing.nl een update het mobile marketing bureau landschap en hun klanten in Nederland.  Uit de resultaten van deze maand blijkt dat er in Nederland momenteel meer dan 160 bureaus actief zijn op gebied  van ontwikkeling van mobile apps en mobile websites voor merken.

Richard Otto (initiatiefnemer van Mobile…

Doorgaan

Toegevoegd door Richard otto op 2 Juli 2012 op 10.29 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden