Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen November 2008 (26)

Bladformule: Flow

Titel: Flow / Uitgeverij:

Sanoma-Uitgevers / Uitgever:

Wouter Verkennis / Creatief team:

Astrid van der Hulst & Irene Smit / Art direction en vormgeving:

Frederieke Evenblij & Annelinde Tempelman - Studio 100% / Verschijnt:

zeven keer per jaar / Prijs:

6,95 euro / Omvang:

154 pagina's / Oplage:

110.000 / 1/1 fc:

6995 euro… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 30 November 2008 op 18.00 — Geen reacties

Even bellen met... Bert van der Veer

Bert van der Veer publiceert met

Moordcijfers een boek dat speelt in de televisiewereld. Grijpen wij onmiddellijk naar de telefoon.

Dag Bert, hoe is het met je? 'Het gaat goed. Nieuwe liefde, nieuw boek, net lekker optreden gehad in

De Wereld Draait Door. Ik heb warempel zin in kerst!'

Een nieuw boek, fantastisch. Vertel alles! 'Ik noem het: een satirische thriller over de tv-wereld. Ik kon… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 25 November 2008 op 12.00 — Geen reacties

Bladformule: Femme

Titel:

Femme / Uitgeverij:

AM Media / Uitgever:

Annemarie van Gaal / Hoofdredactie:

Riek Tawfik / Art director:

Rachel Ericson-Carmiggelt / Verschijnt:

tweemaandelijks / Prijs:

4,95 euro / Omvang:

148 pagina's / Oplage:

70.000 / 1/1 fc:

3900 euro / website:

www.femme-magazine.nl Beste lezer, ik heb het… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 24 November 2008 op 23.30 — 1 commentaar

Kick off: Late Night Stars Of Poker

Programma: Late Night Stars Of Poker/zender:

RTL 5/Eerste uitzending:

22 november/Tijdstip:

23.41 uur/ Aantal kijkers:

100.000 Ik was tot de uitzending begon een onverbeterlijke optimist, nu weet ik dat het meer op ongeneeslijk zwakzinnig leek of misschien wel een combinatie. Vrolijke tamme gek lijkt me gepast voor mijn aandoening. Je leest iets en je weet, dit wordt helemaal niets maar toch… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 24 November 2008 op 23.30 — Geen reacties

Tijdig Kerstfeest

Een column over Kerstmis? Nu al? En Sinterklaas is net een week in het land.



Dat mag zo zijn, maar hier in Amerika is er al tijden geen ontsnappen meer aan. Kerstspecials op televisie, Leger des Heils soldaten op de hoek van de straat en sinds twee weken de Kerstboom op New York's Rockefeller Plaza. En Thanksgiving moet nog komen.



Met verdampende jaarwinsten, teruglopende bonussen en kelderende aandelenmarkten is het voor de Amerikaanse middenstand zaak mensen zo… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 24 November 2008 op 22.48 — Geen reacties

Vrouwen stagneren hun eigen groei



Ondanks ons progressieve tijdperk, zijn we qua gewoonten en denken niet zo vooruitstrevend als we dachten. Uit de 'Masterclass' over 'mind bugs', die de Amerikaanse professor in de sociale ethiek Mahzarin Banaji 4 november jongstleden gaf, blijkt dat mensen zich nog teveel laten regeren door (gender-)vooroordelen. Zo zal een gekleurde man binnen het bedrijfsleven op veel minder vooroordelen stuiten, dan een blanke vrouw. Zelfs met de opkomende vrouwen aan top, wordt… Doorgaan

Toegevoegd door Bibi Veth op 21 November 2008 op 15.30 — 1 commentaar

Nieuwe persdienst online

Verstuurpersbericht.nl is de nieuwe persdienst waar bedrijven met persberichten en webmasters samenwerken om belangrijk, grappig, relevant en populair nieuws te publiceren en te verspreiden. Een krachtige samenwerking die voor beide partijen gratis beschikbaar is.



Op de website van Verstuurpersbericht.nl kunnen bedrijven binnen 5 minuten een persbericht online hebben staan. Een simpel invulformulier zorgt ervoor dat het persbericht in de juiste categorie wordt geplaatst.… Doorgaan

Toegevoegd door Nemo op 20 November 2008 op 10.30 — Geen reacties

Groene Kerstman vóór duurzaamheid

Groene Kerstman vóór duurzaamheid

De poolkappen smelten, dus komt de Kerstman in actie! Hij trekt zijn groene pak aan en gaat op toernee. Deze Kerstman heeft een boodschap. Hij geeft een eigentijdse wending aan de Kerstgedachte. Concrete ideeën over duurzaamheid vormen de rode draad door zijn verhaal. Daarbij gebruikt hij veel humor. Achter de baard gaat namelijk top comedian William Sutton schuil. Vooraf verdiept hij zich zorgvuldig in zijn doelgroep. Persoonlijke anecdotes uit…

Doorgaan

Toegevoegd door Erik Peekel op 20 November 2008 op 9.00 — Geen reacties

Ontwikkelingssamenwerking, of toch niet!

Deze week startte de donatiecampagne voor ons ontwikkelingssamenwerking "Ga naar Ghana (reisgids)", of toch niet....volgens de formele criteria van de grote fondsen is het geen ontwikkelingssamenwerking waar zij aan doneren. Dat ons project door ons vrijwillig gedaan wordt, goed op de rit staat, leidt tot structurele armoedebestrijding in de armere delen van Ghana en geheel aansluit bij de moderne inzichten (bedrijfsleven betrekken, samenwerking, geen donor afhankelijkheid) lijkt daar niets aan… Doorgaan

Toegevoegd door Gerard van Heusden op 19 November 2008 op 15.30 — Geen reacties

Nieuwe redactrice http://boeken.blog.nl

Patricia de Ryck is sinds begin november de nieuwe redactrice van http://boeken.blog.nl . Al van kinds af aan verslind zij boeken. Ze vond het dan ook ontzettend jammer dat het bestaande blog niet meer onderhouden werd. Enthousiast mailde ze daarom de blog-redactie en overtuigde de heren van haar kunnen. Dagelijks plaatst ze nu dan ook recensies, interviews, trailers, prijsvragen, aankondigingen en andere nieuwtjes op… Doorgaan

Toegevoegd door Patricia de Ryck op 19 November 2008 op 14.29 — Geen reacties

Barbara Mulder en Suzanne Stofberg naar Fleishman-Hillard Amsterdam

Communicatieadviesbureau Fleishman-Hillard Amsterdam is uitgebreid met twee nieuwe adviseurs: Barbara Mulder en Suzanne Stofberg.



Barbara Mulder

Barbara Mulder is bij Fleishman-Hillard gestart als Director Corporate Communication en Healthcare. Barbara komt van biofarmaceutisch bedrijf Crucell waar zij werkte als Director Corporate Communications. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring in het communicatievak, werkte onder andere als Group Manager Corporate Communications bij… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 19 November 2008 op 13.57 — Geen reacties

Even bellen met... Mascha Welling

Public Relations is een vakgebied waar de laatste jaren de dynamiek vanaf spat. Een nieuwe trend is dat PR bureaus hun klanten video aanbieden. Bellen wij

Mascha Welling van

Yellow Communications.

Dag Mascha, hoe is het met je? 'Er dienen zich weer een aantal leuke video mogelijkheden aan, dus dan gaat het altijd goed. Volgens collega’s gaan mijn ogen twinkelen als ik weer een video mag maken.'

Is het inzetten van video PR 2.0?… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 18 November 2008 op 10.30 — Geen reacties

Game off

Het was een fantastisch sportjaar voor Amerikaanse adverteerders, maar na de Olympische spelen en de verkiezingsmarathon is de koek nu op. Met dank aan de financiële crisis is de verkoop van reclames tijdens grote sportevenementen met 15 procent gedaald. En zelfs met de meest belangrijke wedstrijden van het jaar voor de boeg komt daar op korte termijn geen verandering in.



Bij televisiezender NBC moet men zich onderhand redelijk zorgen beginnen te maken. Al sinds september zijn… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 18 November 2008 op 2.42 — Geen reacties

Planning 2009

Op dit moment ben ik de kalender voor 2009 aan het vaststellen. Graag hoor ik prioriteiten voor onze reisbestemmingen, zodat wij deze kunnen inpassen tussen de andere opdrachten en onze zelfstandige journalistieke expedities.

Toegevoegd door Gerard van Heusden op 16 November 2008 op 15.43 — Geen reacties

Een linkje naar mijn blog!

www.coolywooly-ervaringen.blogspot.com

Wie weet hoe ik automatisch door kan plaatsen naar deze blog?

Toegevoegd door Gerard van Heusden op 16 November 2008 op 15.39 — Geen reacties

Ik doe binnenkort een jurkje aan

Vrouwen ondernemen beter dan mannen. Vrouwen doen anders zaken dan mannen. Volgens onderzoeker Robert Blom doen ze het strikt genomen zelfs beter. Het verhaal van een man blaakt van zelfvertrouwen, maar hij gaat voor het `gat in de markt`, of hij nu weet wat hij doet of niet. Een vrouw doet waar ze goed in is, en met de middelen die ze heeft. Uit 1.379 getoetste faillissementen bleek bij 85,4% een man aan het hoofd van de onderneming te hebben gehad. Van de vrouwelijke starters heeft 46% geen… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Kolder op 14 November 2008 op 12.05 — Geen reacties

Blije mensen hebben de toekomst

Vrolijkheid leidt tot maatschappelijk succes en betere gezondheid, kopte het NRC Handelsblad een tijdje geleden. Ik had het bericht uitgescheurd en kwam het bij het opruimen tegen. Pas nu zie ik ook de verklaring tot mijn geluk. In weerwil tot veel intellectuele pessimisten in deze wereld hebben onderzoekers bewijzen gevonden dat positieve gevoelens blijken samen te hangen met behulpzaamheid, creativiteit en ondernemingslust. Ook heeft de 'blije mens' een uitstekende geestelijke en lichamelijke… Doorgaan

Toegevoegd door Marcel Kolder op 12 November 2008 op 14.04 — 1 commentaar

Even bellen met... Ron Sterk

De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten NVB krijgt in de persoon van

Ron Sterk een nieuwe directeur. Grijpen wij onmiddellijk naar de telefoon.

Dag Ron, hoe is het met je? 'Met mij uitstekend. Ben de zaken aan het afronden bij

Minerva en start op 1 januari bij de

NVB.'

Hoe eervol is het om directeur van de NVB te worden? 'Ik zie het zeker als een eer om directeur van de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 11 November 2008 op 10.00 — Geen reacties

Kat in zak?

Het kan niemand ontgaan zijn: “Change has come to America.” Obama schreef niet alleen geschiedenis door als eerste African-American het presidentsschap te winnen; hij herformuleerde ook alle media-strategieën. En daar lijken hij en zijn partij de komende jaren mee door te willen gaan.



Vraag is of marketeers daar blij mee zullen zijn. Naast een aantal nieuwe mediawetten is ook een strengere interpretatie van de bestaande wetten te verwachten. Zo denkt Obama's team over een… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 11 November 2008 op 5.00 — Geen reacties

Kick off: Queen Bees

programma:

Queen Bees/Zender:

RTL 5/Eerste uitzending:

10 november / Tijdstip:

22.22 uur/Aantal kijkers:

197.000 'Zeven Amerikaanse meiden hebben er alles voor over om het meest populaire meisje, oftewel een ‘Queen Bee’, te zijn. Ze zijn door familie en vrienden opgegeven om mee te doen aan een wedstrijd waarmee ze de hoofdprijs van 25.000 dollar kunnen winnen. Maar er blijkt er een addertje onder het gras: hun familie… Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 11 November 2008 op 1.30 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Startups] Ahmed Ali en Tim Smit over Moodus

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Jarik Oosting van SwitchBay.

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mikel Burger over Ve Global

In 2009 start een Londens bedrijf met het helpen van andere bedrijven met hun e-commerce. Om klanten die op het laatste moment, bij het winkelmandje, afhaken te verleiden om toch vooral die aankoop alsnog te doen

[Cross Media Case 2019] Laurens de Roode over De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag van KPN in als Cross Media Case

[Nederlands MediaNetwerk TV] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Phoebe Ohayon is mede-oprichter en partner van Voice Branding, een startup die merken en bedrijven helpt met het ontwikkelen en ontwerpen van hun audio-identiteit. Ze vertelt ons meer over deze nieuwe industrie

[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Niels Bruinsma: De gevolgen van het stoppen van Edwin Evers

De cijfers waar lang naar werd uitgekeken zijn er; de eerste echte meting zonder Evers staat op!. De luisterdichtheid, het dagbereik en het aantal geluisterde minuten van januari en februari 2019 zijn vrijwel gelijk aan die van 2018

[Column] Bob Goulooze: BOB's stemadvies

Vorige week ontving ik de stemlijst voor de PS/waterschapsverkiezingen. Tamelijk onbelangrijk, maar de media staan bol van deze gehypte verkiezingen. Ik zag overal stemadviezen en dacht: laat ik nu eens een stemadvies geven aan die 70 procent niet-stemmers. Door te elimineren waar je milieu wise zeker niet op moet stemmen, blijft vanzelf de beste keuze over. Vanuit die gedachte schreef ik BOB's stemadvies op de Facebookgroep Nieuws uit Leiden

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Chapeau voor SIRE, snotterig Bol.com en het rookgordijn van ASR

Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is

[Column] Erwin Fisser: Dokter, mijn robot begrijpt mij niet

“Hallo Steven”, roept Mickey als je het restaurant binnenloopt. “Welkom terug meneer van Belleghem”, klinkt het in de hotellobby. Steven vond dat heel prettig meen ik mij te herinneren. Wat mij betreft klinkt dat als de hel. Wel passend bij Disney

[Column] Maartje Blijleven: De waarde van communities

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de participatiesamenleving - die steeds verder digitaliseert - veel vraagt van de zelfredzaamheid van mensen. Digitalisering zorgt voor veel transparantie, en daarmee ook voor een explosie van informatie. Hoe ga je om met deze informatie-overload? Hoe geef je daar structuur aan?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden