Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen November 2011 (13)

Het Nieuwe werken biedt grote kansen. Ook op conflicten.

Het Nieuwe Werken (HNW) zal ongetwijfeld veel kansen op verandering en verbetering in arbeidsomstandigheden gaan bieden. Zowel voor de werknemer, als voor de werkgever.

Voor deze laatste biedt de mogelijkheid om op zijn/haar moment in een omgeving die hij/zij prettig vindt te kunnen werken natuurlijk grote voordelen. Het is de erkenning van het gegeven dat niet elk mens op dezelfde wijze en op dezelfde momenten van de dag in dezelfde omgeving het beste functioneert.

Deze vorm…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 25 November 2011 op 18.16 — Geen reacties

Ik hou van Holland en het gemeentebestuur van Utrecht

Deze titel is ingegeven door stemmen. In mijn werkzame bestaan hoor ik als notulist stemmen en schrijf. Het enige verschil tussen ‘Ik hou van Holland’ en ‘het gemeentebestuur’ is dat wanneer ik naar het TV programma kijk, ik absoluut niet de neiging heb om precies op te schrijven wat er gezegd wordt. Dat heb ik weer wel bij vergaderingen van de gemeenteraad. Als ik die vergaderingen hoor en ik zit niet achter mijn laptop, mis ik iets. Bij Ik hou van Holland heb ik dat…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 23 November 2011 op 17.00 — Geen reacties

America, Thanksgiving day 1621 ...2011

 

History feeds my greedy mind

and turkey feeds my body.

Our states are one of every kind:…

Doorgaan

Toegevoegd door Jan de Wandelaer op 21 November 2011 op 10.00 — Geen reacties

White paper (2), tekstschrijven en imagodoelstellingen

bron: http://www.notutekst.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=6&Itemid=20

Feitelijk is tekstschrijven steeds een herordening. De schrijver ordent met zijn tekst feiten en meningen. Hij doet dat – als het goed is – op zijn persoonlijke unieke wijze. Niemand anders zou het zo doen als hij. Dat maakt een tekstschrijver…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 19 November 2011 op 18.10 — Geen reacties

Derk Rules!

Het was een mooie middag, dinsdag 15 november in Amsterdam. Dankzij good old Bas Vlugt, initiator en geestelijk vader van het Nederlands Medianetwerk, was de zaal vol en lag het publiek aan de voeten van een krachtige line up aan sprekers.

Toch had een ieder in de zaal, van de bureaukortingjongen tot het kleurentoeslagmeisje zo z’n eigen problemen, die vooral te maken hebben met: de kosten per 1000, de omslag naar online, de dalende oplage, de grilligheid van de adverteerder in deze…

Doorgaan

Toegevoegd door Mels Dees op 19 November 2011 op 14.26 — Geen reacties

Brengt de nieuwe Omgevingswet wat wordt beloofd?

Er wordt druk gewerkt aan de nieuwe Omgevingswet. En dat leidt ongetwijfeld tot interessante juridische discussies. In het onlangs verschenen rapport ‘Aanpak en eerste gedachten Omgevingswet’ van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Interdepartementale Programmadirectie Eenvoudig Beter (november 2011) wordt de stand van zaken tot dusverre geschetst. In de preambule van dat rapport staat vermeld: “De ambitie is minder regels, gestroomlijnde plannen en procedures, meer ruimte…

Doorgaan

Toegevoegd door Govert Apol op 18 November 2011 op 16.32 — Geen reacties

Blog van mijn collega Esther de Jong (tekstschrijver GH+O)

‘Social media’ of, in het Nederlands, ‘sociale media’: gewoon een kanaal in de mix of een revolutie die de wereld verandert?

Een overgrote meerderheid van de aanwezigen koos bij het tweede seminar van Academy Noord - voor het alternatief: we hebben nog geen idee wat sociale media precies met ons en de wereld gaan doen. Wat we wel weten, is dat we er in het bedrijfsleven niet meer omheen kunnen. Ter illustratie: als alle houders van een Facebookprofiel samen het land Facebook zouden…

Doorgaan

Toegevoegd door Danielle Rinsma op 14 November 2011 op 20.42 — Geen reacties

Albert Heijn plaatst steeds meer Nudge duurzame tips op verpakkingen Puur & Eerlijk assortiment

Albert Heijn heeft de intentie om de Nudge-duurzame tips op meer producten in het puur & eerlijk assortiment te vermelden. Dat verklaarde brandmanager Sanne Zwinkels tijdens een ontbijtsessie bij Rondeel ter gelegenheid van de eerste verjaardag van Nudge. Nudge ontving daarnaast het IEDP-certificaat voor organisaties waar men met plezier werkt.



Om pasta, rijst en eieren gaar te krijgen, kun je na een paar minuten koken…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 12 November 2011 op 17.30 — Geen reacties

Nicolas en de zoektocht naar de mogelijkheden van augmented reality en artificial intelligence.

Volg Nicolas, een mix van fictie en werkelijkheid over een zeer bijzondere opdracht:

http://www.extendlimits.nl/fictie/artikel/nicolas_deel_i/

Toegevoegd door Erik Vos op 12 November 2011 op 11.21 — Geen reacties

Afgelegde paprika´s, taalcolumn

Afgelegde paprika’s

‘De moedertaal als wisselgeld voor succesvol ondernemen’ leek in De Balie in Amsterdam het thema van een discussie over en met allochtone starters. Een succesvolle Afrikaanse zakenman sprak de zaal – met overwegend blanke Nederlanders – toe in het Engels. Een Turkse onderzoeker stelde dat meer starters hun diploma halen als Turks de voertaal is bij ondernemerscursussen. Vervolgens opperde de zaal de cursussen…

Doorgaan

Toegevoegd door Annemarieke Weber op 8 November 2011 op 16.00 — Geen reacties

Cadeaukaarten gebundeld op Giftcards.nl

Giftcards.nl is dé website waar de consument nu terecht kan voor cadeaukaarten van alle grote winkelketens. Op Giftcards.nl worden cadeaukaarten aangeboden van onder andere V&D, Media Markt, Bart Smit, Prénatal, Selexyz en Gamma. Ook de Nationale Wensbon, de Nationale Entertainment Card, de Nationale Kadobon en de Nationale Tijdschriften Bon zitten in het assortiment. Zo koopt men gemakkelijk, snel en centraal op één plek het juiste cadeau voor iedere gelegenheid.

 

Om de…

Doorgaan

Toegevoegd door Michael van Essen op 8 November 2011 op 7.30 — Geen reacties

[KickOff] Ton Boom - Next Hair Guru

 

Programma: Next Hair Guru / Zender: Net5 / Eerste uitzending: 1 november / Tijdstip: 21.25 uur / Aantal kijkers: 229.000



Het bestaat! Na talloze programma’s met labbekakkerige  jury’s is er ten langen leste een programma waarin  de jury een autoriteit is. Vreemd,…

Doorgaan

Toegevoegd door Ton Boom op 7 November 2011 op 19.00 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Oktober 2011

De maand oktober 2011 zal niet alleen de geschiedenis ingaan als de maand waarin er een einde kwam aan het regime van Gadaffi of als de maand waarin de zeven miljardste wereldburger werd geboren. Het is ook de maand van RTL Nederland. De Gouden Televizier-Ring ging naar het RTL7-programma "Voetbal International" en in de vaste cast van "Ik Hou Van Holland" kreeg ieder een eigen prijs. Linda de Mol won de Zilveren Televizier-Ster bij de vrouwen en Jeroen van Koningsbrugge won diezelfde titel…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 November 2011 op 12.05 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden