Nederlands MediaNetwerk

Blogbijdragen December 2014 (8)

Pedagogisch klimaat

Dit artikel is ervoor bedoeld om mijn prospects te laten zien wat mogelijk is om als tekstschrijver/inhoudelijk deskundige een bijdrage te leveren in het verlengde van politieke discussies. In Utrecht is gediscussieerd over wat te doen tegen discriminatie van homoseksuelen in de sport, bij onder meer sportverenigingen. Eén van de conclusies was dat het pedagogisch klimaat van belang is in het tegengaan van discriminatie. Ik geef in het verlengde daarvan…

Doorgaan

Toegevoegd door Geertjan Benus op 23 December 2014 op 14.30 — Geen reacties

Portfolio Fotografie Jaap Spieker.

Een fotoimpressie van Fotografie Jaap Spieker vindt u op de portfolio pagina van mijn site. lnkd.in/dRafh6m

Toegevoegd door Jaap Spieker op 18 December 2014 op 13.26 — Geen reacties

Media Life: cursus voor media professionals

Van februari tot en met april 2015 biedt ik bij het Institute for Interdisciplinary Studies (van de UvA) voor het laatst mijn open cursus Media Life aan.

Dit is een reeks interactieve hoorcolleges over het leven en werken in media. De cursus open, niet alleen voor studenten van alle hogescholen en universiteiten in Nederland, maar ook voor communicatie- en mediaprofessionals. Juist voor de…

Doorgaan

Toegevoegd door Mark Deuze op 18 December 2014 op 12.34 — Geen reacties

s

We hebben in 2014 al heel wat dynamiek in de media gezien. Sanoma, dat een flink deel van het tijdschriftenportfolio verkoopt en snoeihard inzet op digitaal en televisie. De Persgroep die grote stappen zet, Wegener overneemt - eigenlijk moet je zeggen; die het portfolio van Wegener overneemt en volledig integreert in het eigen bedrijf.



Cebuco, dat probeert de stap te maken van de promotie van mediumtype dagbladen naar promotie van nieuwsmerken maar struikelt en wordt…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 18 December 2014 op 9.49 — Geen reacties

DELSEY PRESENTEERT PLUGGAGE: DE KOFFER MET APPS

Het wereldwijd erkende, iconische en Franse merk DELSEY, belangrijke innovator in de reiswereld sinds 1946, heeft een gedurfd en ingenieus model ontwikkeld dat design en innovatie perfect combineert. Door de jaren heen hebben grote veranderingen gezorgd voor een andere manier van reizen. DELSEY produceert meer en meer functionele en ook innovatieve creaties.

Vandaag, na een onderzoek van twee jaar, presenteert s ’werelds tweede grootste bagagemerk zijn eerste digitaal verbonden…

Doorgaan

Toegevoegd door Karin Dijksman op 14 December 2014 op 12.32 — Geen reacties

Vindhek Beatrixpark Amsterdam Zuid onthuld - De Echo Stadsblad

Toegevoegd door Annemarieke Weber op 10 December 2014 op 11.00 — Geen reacties

5e Vindhek in AMSTERDAM onthuld

Het Beatrixpark in stadsdeel Zuid heeft - na het Vondelpark, cultuurpark Westergasfabriek, de buurt van de gerestaureerde Hallen in stadsdeel West en nieuwbouwwijk IJburg in stadsdeel Oost - nu ook een Vindhek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten. En gevonden spullen ophangen.



Het 5e Vindhek in Amsterdam is het 9e in Nederland. Rijksmonument het Noorderplantsoen,…

Doorgaan

Toegevoegd door Annemarieke Weber op 9 December 2014 op 9.30 — Geen reacties

De dronken vegetariër is uit!



De dronken vegetariër - 71 vegarecepten met een tic

 

‘Because no great story ever started with someone eating a salad’ 

Op 4 december verscheen het boek De dronken vegetariër van schrijver, journalist en uitgever Hanny Roskamp en wijnkenners Yannick Slagter en Floor Overgoor.

Van kookboek naar drinkboek

De dronken vegetariër is meer een ‘drinkboek’ dan een kookboek. De meeste…

Doorgaan

Toegevoegd door Hanny Roskamp op 4 December 2014 op 14.22 — Geen reacties

Maandarchieven

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

1999

Interviews

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite

Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Consistente content

Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor

[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken

Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor

[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?

Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen

[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil

In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden