Nederlands MediaNetwerk

De blog van Patrick Horstman (15)

Marktaandelen TV - Juni 2012

De maand juni zat vol goed nieuws. Zo was er veel aandacht voor het 60-jarige jubileum van Queen Elizabeth. De altijd goedlachse koningin genoot zichtbaar van het concert met artiesten als Paul McCartney en Elton John. Starbucks Ierland wilde meeliften op de euforie en stuurde een tweet naar de Ierse consument met de tekst: Show us what makes you proud to be British! Het werd geen succesvolle actie. Verder werd stilgestaan bij het overlijden van Michael Jackson drie jaar geleden en lukte het…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 4 Juli 2012 op 14.30 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Mei 2012

Mei, de laatste maand van de lente, heeft voor veel nieuws gezorgd. Facebook met de omstreden beursgang. Republikein Mitt Romney die officieel de tegenstander van democraat Barack Obama is tijdens de aankomende verkiezingen in de VS. Wakker Dier met de actie tegen de plofkip. We namen afscheid van Donna Summer en Bee Gee Robin Gibb. Op 4 mei waren we stil tijdens de Nationale Dodenherdenking. Greenpeace en het WNF streden tegen de nieuwe Braziliaanse boswet die toelaat dat 22 miljoen hectare…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 Juni 2012 op 11.31 — Geen reacties

Marktaandelen TV - April 2012

Celine Dion kwam vorige maand tot groot ongenoegen van velen regelmatig voorbij met haar hit “My Heart Will Go On”. Het was vorige maand precies 100 jaar geleden dat kapitein Edward John Smith het beroemde 269 meter lange gevaarte langs een ijsberg liet varen, drie uur later lag de Titanic op de bodem van de oceaan. Op Discovery Channel en National Geographic Channel waren verschillende documentaires te zien en op RTL8 keken we nog maar een keer naar de film uit 1997. James Cameron bracht…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 2 Mei 2012 op 17.31 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Maart 2012

In maart 2012 hebben we abrupt afscheid genomen van de winter én van De Pers maar verwelkomden we een daadwerkelijk Nederlandse editie van Vogue. De bioscopen werden gevuld voor “The Hunger Games” en menig gadgetfreak was toe aan inmiddels alweer de derde generatie iPads. We ontdekten dat Anne-Marie Jung dit jaar de Mol was en zagen Fabienne Bergmans de allereerste “Voice Kids” titel claimen. Ook was er een prestigieuze titel voor Ymke Wieringa, bekend van “Echte Meisjes In De Jungle”, zij…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 2 April 2012 op 18.17 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Februari 2012

De maand februari 2012 werd gedomineerd door Koning Winter. Op Nederland 1 werd op 1 februari gekeken naar de best bekeken film van de maand "De Hel van '63".  En toen was er (bijna) de Elfstedentocht, voor de een een lokaal schaatsevenement maar voor de ander een extreem magisch moment. Op 8 februari liep het RTL Nieuws uit en werd het NOS Journaal zelfs helemaal gevuld door de persconferentie waarin we hoorden dat het ijs niet overal dik genoeg was voor de tocht der tochten. Diezelfde…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 5 Maart 2012 op 10.01 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Januari 2012

Buiten was de winter eindelijk begonnen. Nederlanders denken massaal aan files, de NS die een aangepaste dienstregeling hanteert en de rokers onder ons ergeren zich meer dan ooit aan het rookverbod. Er zijn er ook die denken anderen aan schaatsen, sneeuwballengevechten en wandelingen door het bos. In januari was er nog geen sprake van echt winterweer en bleven we net zoals voorgaande jaren volop televisie kijken. De gemiddelde kijktijd per dag (doelgroep 6+) kwam uit op ruim 3 uur en 34…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 2 Maart 2012 op 17.30 — Geen reacties

Marktaandelen TV - December 2011

De kerstboom kan de deur uit of weer terug naar zolder, de laatste koude oliebollen en appelflappen worden geconsumeerd en de duizendklappers hebben de straten weer rood gekleurd. De feestdagen zijn weer voorbij en 2011 gaat officieel de geschiedenisboeken in. Maar voor we ons volop op 2012 gaan richten, kijken we nog even terug op afgelopen maand. Een maand vol met feestelijke programmering. Robert zorgde voor romantiek in “All You Need Is Love”, Kevin was vier keer “Home Alone”, Tooske en…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 2 Januari 2012 op 18.35 — Geen reacties

Marktaandelen TV - November 2011

De maand november 2011 was eindelijk een keer niet alleen de maand van RTL. SBS heeft de markt kennis laten maken met het begin van de koerswijziging die ingezet is. De nieuwe visie wil het schreeuwerige loslaten en gaat weer mooie producties maken nu er weer budget beschikbaar is. Paradepaardje is “The Winner Is…” dat gepresenteerd zal worden door Beau. Maar ook “De Schat van Oranje”, “Beat The Topdesigner” en de dramaserie “Crimi Clowns” moeten zorgen voor wind in de zeilen. En omdat de…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 December 2011 op 18.28 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Oktober 2011

De maand oktober 2011 zal niet alleen de geschiedenis ingaan als de maand waarin er een einde kwam aan het regime van Gadaffi of als de maand waarin de zeven miljardste wereldburger werd geboren. Het is ook de maand van RTL Nederland. De Gouden Televizier-Ring ging naar het RTL7-programma "Voetbal International" en in de vaste cast van "Ik Hou Van Holland" kreeg ieder een eigen prijs. Linda de Mol won de Zilveren Televizier-Ster bij de vrouwen en Jeroen van Koningsbrugge won diezelfde titel…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 November 2011 op 12.05 — Geen reacties

Marktaandelen TV - September 2011

De maand september is, na een voorzichtige start in augustus, de maand waarin het najaar écht losbarst. Bij de Publieke Omroep zagen we de nieuwe dramaserie “Overspel”, konden we thuis meespelen met de dagelijkse quiz “Licht Uit, Spot Aan!” en konden we na 20 jaar eindelijk weer kijken naar “Fort Boyard”. RTL stuurde Patricia Paay, Tatjana en Patty Brard het land door in “Diva’s Draaien Door”, stuurde acht rappers/slachtoffers naar LA in “Holland In Da Hood” en kwam met…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 6 Oktober 2011 op 19.37 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Augustus 2011

De maand augustus gaat bij het KNMI de boeken in als de natste augustusmaand in zeker honderd jaar. Op 23 september nemen we afscheid van de zomer en beginnen we officieel aan de herfst. Op televisie verwelkomen we de najaarsprogrammering die in augustus al gedeeltelijk is begonnen. Zo konden we kijken naar de premières van "Hotter Than My Daughter", "Body Of Proof", “Zand Erover” en "Wie Trouwt Mijn Zoon?". Ook aan talentenjachten geen gebrek in augustus, vooral bij RTL…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 September 2011 op 10.34 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Juli 2011

De maand juli was niet de maand met de strandbezoekjes, de BBQ’s en de bezoekjes aan de ijssalon. Het was de maand met vooral regen, koele temperaturen en dus televisie! De sportliefhebbers hebben op zowel Nederland 1 als RTL7 kunnen kijken naar de Tour De France, het best bekeken sportevenement deze maand. RTL4 liet de fans van talentenjachten niet ontevreden achter en kwam met een nieuw seizoen van “Holland’s Got Talent”. Op SBS6 keken veel mensen naar de spannende aflevering van “Lotto…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 Augustus 2011 op 17.24 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Juni 2011

Vorig jaar was bijna heel Nederland in de ban van het WK Voetbal waardoor de PO er vandoor ging met torenhoge kijkcijfers. Dit jaar hebben we tussen het mooie weer door gekeken naar hele andere programmering. Zo was er de succesvolle TV première van de film “Komt Een Vrouw Bij De Dokter”, zagen we Rafael Nadal voor de zesde maal in zeven jaar Roland Garros op zijn naam schrijven en zagen we Rochelle de vierde editie van “X-Factor” winnen. Wat heeft het ontbreken van het WK Voetbal met de…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 1 Juli 2011 op 14.39 — Geen reacties

Marktaandelen TV - Mei 2011

Zon, zee en strand. Zo kunnen we de maand mei kort samenvatten. De gemiddelde temperatuur was vorige maand een stuk hoger dan die van een jaar geleden. Wat heeft al dat mooie weer met de kijkcijfers gedaan en welke exploitant heeft er extra reden voor een barbecue met al het personeel? We zagen in mei een aantal mooie voetbalwedstrijden zoals de bekerwinst van FC Twente, de landskampioentitel voor Ajax en de Champions League wedstrijd tussen Barcelona en Manchester United was zelfs de best…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 6 Juni 2011 op 12.00 — Geen reacties

Adam en Eva helpen Nederland 2

Het mooie weer en de reeds in ontwikkeling zijnde bloembollen geven het reeds aan, de zomer is onderweg! De BBQ gaat aan, in de namiddag blijven we langer buiten en een ander gaat opnieuw proberen een hardlooppassie te ontdekken. Voor de exploitanten vanwege lagere kijkdichtheden gaan beginnen met de herhalingsprogrammering blikken we terug op de maand maart. Welke exploitant heeft de kijker weten te vinden en welke zender werd genadeloos overgeslagen? De marktaandelen laten het…

Doorgaan

Toegevoegd door Patrick Horstman op 7 April 2011 op 11.36 — Geen reacties

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden